ماجرای تنش بین او سالیوان و حسین وفایی ابعاد جدیدی پیدا کرده است.

ادامه سریال جنجالی: کل بریتانیا علیه نابغه ایرانی!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، تنش بیین اوسالیوان و حسین وفایی به بالاترین حد خود رسیده است. اسنوکر در اولین مرحله از این مسابقات قهرمانی جهان به مصاف دینگ جونهوی رفت و موفق شد در پایان با نتیجه ۱۰ بر ۶ حریف چینی را شکست دهد و راهی دور بعدی مسابقات شود. این پیروزی درحالی برای وفایی به دست آمد که این بازیکن در رده ۲۳ جهان ایستاده است و حریف چینی او در رده ۱۷ جهان قرار داشت.

این پیروزی حکایت از آن داشت که وفایی باید در مرحله بعد با مدافع عنوان قهرمانی یعنی اوسالیوان مواجه شود. دو اسنوکر بازی که از سال گذشته و جدل لفظی در قهرمانی جهان رابطه خوبی با هم ندارند و این تنش بین آن‌ها همچنان پابرجاست.

وفایی بعد از پیروزی خود در دور اول یک اظهار نظر جنجالی دیگر را درباره سالیوان مطرح کرد و گفت: "اوسالیوان وقتی خواب است خیلی آدم خوبی خواهد بود. من باید آنطور بازی کنم و نمایشی داشته باشم تا به مردم نشان دهم و دهان بعضی‌ها را ببندم و به آنها نشان دهم که چه کاری می‌توانم انجام دهم. این تازه شروع کار است. بهترینم را هنوز نمایش نداده‌ام. من‌ می خواهم دهان سالیوان را ببندم و‌کارش را تمام کنم. من ساکت بودم و به او احترام می‌گذاشتم. سالیوان همانی است که هست. وقتی خواب است خیلی آدم خوبی خواهد بود."

وفایی همچنین در ادامه گفت که سالیوان دیگر الگوی او نیست: "من او را دنبال می‌کردم و او اسطوره این ورزش است. هیچ کس نمی‌تواند بهتر از او اسنوکر بازی کند. قطعا او یک نابغه است اما وقتی به سمت شخصی می‌روید، وقتی قهرمان خود را دنبال می‌کنید، می‌خواهید دقیقاً مانند آنها باشید. این روی من تأثیر می‌گذاشت. به محض اینکه قهرمانم را عوض کردم آدم بهتری شدم. یاد گرفتم چطور به مردم احترام بگذارم. من می‌دانم که بسیاری از جوانان ما را دنبال می‌کنند و می‌خواهند شبیه ما شوند. من نمی‌خواهم آنها به خانواده خود بی‌احترامی کنند. مثل وقتی که بزرگ می‌شوند از یک کلمه بد یا چیزی شبیه به آن به خانواده یا طرف مقابلشان استفاده می‌کنند. سعی می‌کنم نظر بازیکنان را تغییر دهم تا بیشتر به یکدیگر احترام بگذارند. این بازی اسنوکر است نه بوکس!"

حالا مارک ویلیامز نیز پاسخ کنایه آمیزی به صحبت‌های وفایی داده است. ویلیامز اسنوکرباز چپ‌دست اهل ولز یکی از پرافتخارترین بازیکنان اسنوکر است. او تاکنون موفق به کسب ۲۴ عنوان قهرمانی در مسابقات رنکینگی شده است. او همچنین با سه عنوان قهرمانی جهان، دو عنوان قهرمانی مسترز و دو عنوان قهرمانی بریتانیا جمعاً ۷ عنوان قهرمانی در مسابقات تاج سه گانه دارد.

ویلیامز در این باره گرفت: "چرا و‌ چطور کارش را تمام کنی؟ او احتمالا در فاصله یک بازی مانده به آخر برنده خواهد شد. وفایی گفت که قبلا سالیوان دوست او بوده اما در عین حال گفت که دیگر دوستی‌ای وجود ندارد. عالی است! وفایی حالا او را برای بی‌احترامی به خانواده‌اش مقصر می‌داند!"