«یوسی مِلمان» کارشناس نظامی-امنیتی رژیم صهیونیستی نوشت: «دولت اسرائیل چقدر می‌تواند احمق باشد؟ از منفورترین مرد ایران دعوت کرده تا در یادبود هولوکاست با نتانیاهو و هرتزوگ شرکت کند. رضا پهلوی مقیم لس آنجلس است اما در سرزمین خیالی زندگی می‌کند - او هرگز بر ایران حکومت نخواهد کرد.»

۳ نکته درباره سفر رضا پهلوی به فلسطین اشغالی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از فارس، عید پِسَح (פסח) یکی از سه عید بزرگ یهودیان است. این واژه در فارسی گذر کردن (به انگلیسی: Passover) ترجمه شده است. بازه زمانی این عید ۱۶ الی ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ بود. یهودیان بر این باورند که قوم بنی اسرائیل در همین ایّام به رهبری حضرت موسی (علیه السلام) از رودخانه نیل عبور کرد و سپاه فرعون در آن غرق شد.

عید پِسَح سال جاری امّا متفاوت از گذشته در اراضی اشغالی برگزار شد. بحران داخلی رژیم صهیونیستی به نقطه جوش رسیده است. در چهار سال، چهار نخست‌وزیر عوض شده است. نتانیاهو دی ماه ۱۴۰۱ مجدداً به کرسی نخست وزیری رسید و تندروترین دولت تاریخ رژیم را تشکیل داد. اکنون ۱۵ هفته است که خیابان‌های فلسطین اشغالی به تسخیر صهیونیست‌های ضد نتانیاهو درآمده است. روز ۱۹ فروردین معترضان تصویر نتانیاهو را با شمایل فرعون مصر ترسیم کردند. نقلی میان یهودیان شهره است که حضرت موسی خطاب به فرعون می‌گوید: قوم من را رها کن. اکنون اشغالگران صهیونیست در خیابان‌های تل آویو خطاب به فرعون اورشلیم نوشتند: قوم من را رها کن!

حال رضا پهلوی پسر شاه مخلوع جهت شرکت در مراسم هولوکاست روز ۲۸ فروردین وارد فلسطین اشغالی شد. ۳ نکته وجود دارد:

۱: جمعیت ایران قریب به ۸۵ میلیون نفر است. مجموع ایرانی‌های داخل و خارج که در کارزار پرسروصدای وکالت به پهلوی (مشهورترین اپوزیسیون) رای دادند در حد چند هزار نفر بود! رئیس اپوزیسیون با چند هزار نفر آن هم اکانت‌های مجازی که خیلی از انها هم فیک هستند، به دیدار کسی در اراضی اشغالی رفته که خود و رژیم متبوع او در مخمصه بی‌سابقه‌ای قرار گرفته است.

قریب به ۴ ماه است جمعیتی بالغ بر ۷۰۰ هزار نفر (جمعیت اسرائیل: ۷ میلیون) علیه نتانیاهو در خیابان‌ها هستند. یعنی کل طرفداران پهلوی در داخل و خارج ایران از حضور خیابانی معترضانِ ضد نتانیاهو در تل آویو کمتر است. بحران رژیم به اندازه‌ای حاد است که ۳۷ تن از خلبانان نیروی هوایی از حضور در تمرینات جنگنده  F-۳۵ تمرد کردند. این تمرینات برای آمادگی جهت حمله ادعایی به ایران بود. ۱۰۰ نفر از افسران یگان عملیات ویژه سازمان امان (Aman) و ۱۸۰ افسر اسکادران نیروی هوایی رژیم صهیونیستی نیز پیش از این در نامه‌ای اعلام کردند که در صورت تصویب طرح نتانیاهو از ادامه حضور در ارتش انصراف خواهند داد. یگان عملیات ویژه امان مسئول عملیات‌ نظامی خارج از فلسطین اشغالی است.

یدیعوت آحارانوت (Yedioth Ahronoth) نوشت: «شرکای ما طی چند هفته گذشته از آمریکا، آرژانتین و استرالیا می‌پرسند که آیا آنچه در رسانه‌های جهانی به تصویر کشیده شده واقعاً حقیقت دارد؟ آیا ارتش اسرائیل در خطر است؟»

مضاف بر این، رژیم به دلیل ضربات محور مقاومت از نفس افتاده است. به نحوی که فقط طی یک ۲۴ ساعت، ۲۷ عملیات در سرزمین‌های اشغالی انجام شد. قریب به ۷۰% ارتش صهونیستی درگیری کرانه باختری است. به تعبیر «لاپید» رهبر اپوزیسیون و نخست وزیر پیشین، کابینه نتانیاهو ویرانگرترین کابینه تاریخ رژیم شده است.

«تامیر باردو» رئیس اسبق موساد (از طراحان کارزار ترور دانشمندان ایرانی) اسفندماه گفته بود: «من این ماه هفتاد ساله می‌شوم. اگر کسی یک، دو یا سه سال قبل از من می‌پرسید که این وضعیت اسرائیل فعلی خواهد بود، به او می‌گفتم: هذیان می‌گویی! اسرائیل ابدا به این نقطه نخواهد رسید. اما اکنون در برابر بزرگترین خطر موجودیتی از سال ۱۹۴۸ (سال تشکیل رژیم صهیونیستی) قرار داریم.»

«یدیعوت آحارونوت» نیز نوشت: «جامعه [اسرائیل] امروز تحت کنترل نسلی از فرزندان بنیانگذاران به سر می‌برد که نسل سوم نامیده می‌شوند؛ نسلی که گویا یک نفرین واقعی برای آینده دولت باشد. نسل سوم اسرائیلی‌ها فاقد چارچوبی پایدار برای آینده دولت هستند و آن را به سمت تجزیه سوق خواهد داد».

«اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی نیز اذعان کرده بود: «اسرائیل با بحران تاریخی روبه‌روست که آن را به نابودی از درون، تهدید می‌کند. ما با دشوارترین لحظاتی روبه‌رو هستیم که اسرائیل تجربه کرده است».

۲: هویت دینی رضا پهلوی و طرفداران او چیست؟ رضا پهلوی تصویری از خود منتشر کرده که در جوار دیوار ندبه یهودیان است. این دیوار مقدس‌ترین مکان برای یهودیان جهان و به نوعی قبله‌گاه نمازهای آنان است. یهودیان معتقدند معبد سلیمان (علیه السلام) در این نقطه بوده و آرزوی نهایی صهیونیست‌ها، نابودی مسجدالاقصی و ساخت مجدد معبد یهودی است.

حضور پسر شاه مخلوع در این نقطه از منظر هویتی قابل تامل است. نخست وزیران رژیم صهیونیستی اغلب سکولار هستند ولی معتقد به نمادهای آیینی یهودیت نظیر عید پِسَح هستند. روسای جمهور آمریکا و سران کشورهای اروپای غربی تماماً سکولار هستند ولی معتقد به نمادهای آیینی مسیحیت نظیر کریسمس (گرامی‌داشت زادروز مسیح) و عید پاک (اعتقاد مسیحیان مبنی بر مصلوب شدن مسیح) هستند. پادشاهان سنی نظیر اردن، امارات، مراکش و عربستان معتقد به مظاهر اهل سنت هستند. حتی محمدرضا پهلوی نیز تلاش می‌کرد با حضور در مرقد امام رضا (علیه السلام) و ابراز ارادت به امیرالمومنین (علیه السلام) نظیر پادشاهان سلف خود به عنوان تنها شاه شیعی جهان معرفی شود.

حال پسر همان شاه، کیپا (Kippah) یهودیان بر روی سر خود گذاشته است و مناسک یهودیان را در جوار دیوار ندبه یهودیان انجام می‌دهد. بعید است تا بحال کسی دیده باشد که رضا پهلوی، انگشتر عقیق شیعی به دست کند و در جوار دیوار کعبه، دعای ندبه برای امام زمان بخواند! چگونه است که رضا پهلوی به هویت یهودیان اشغالگر احترام می‌گذارد ولی خود و طرفدارانش مکرراً در حال توهین به هویت شیعی مردم ایران هستند.

۳: هویت ملّی رضا پهلوی و طرفداران او چیست؟ خاندان پهلوی همواره از نام سلسله هخامنشیان در گفتار خود بهره می‌برند و اکنون در مراسم هلوکاست ادعایی یهودیان شرکت کرده‌اند. پهلوی به دیدار کسانی رفته‌ که دشمن هخامنشیان هستند. نتانیاهو روز سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ در کنگره آمریکا گفت: «ما ملت کهنی هستیم. فردا شب، ما به مناسبت تعطیلات یهودی پوریم کتاب استر را خواهیم خواند. ما درباره ما یک نایب‌السلطنه قدرتمند پارسی به نام هامان می خوانیم که دسیسه چینی کرده بود تا ملت یهود را حدود ۲۵۰۰ سال پیش نابود کند! اما یک زن شجاع یهودی، ملکه استر، این دسیسه را فاش کرد و مردم ما (یهودیان) نجات یافتند.» یهودیان در جشن پوریم (مصادف با عید نوروز) کشتار ۷۷ هزار ایرانی (از جمله وزیر وطن دوست هخامنشی) با توطئه اِستر یهودی را جشن می‌گیرند.

پس از این کشتار بزرگ، یهودیان بر ایران آن روز مسلط شدند. چرا پهلوی در مراسم هلوکاست ادعایی یهودیانی شرکت کرده است که افتخارشان، کشتار ۲۵۰۰ سال پیش ایرانی‌هاست و هرسال این نسل کشی را جشن می‌گیرند؟

سفر پهلوی به اراضی اشغالی برای میزبان و میهمان دو سر باخت بود. رضا پهلوی به عنوان مشهورترین اپوزیسیون تحقیر شد. کسی در فرودگاه منتظر او نبود. در حاشیه مراسم با نتانیاهو دیدار کرد و کنار سطل زباله با او عکس گرفت. «یوسی مِلمان» کارشناس امنیتی رژیم صهیونیستی نوشت: دولت اسرائیل چقدر می‌تواند احمق باشد؟ از منفورترین مرد ایران دعوت کرده تا در یادبود هولوکاست با نتانیاهو و هرتزوگ شرکت کند. رضا پهلوی مقیم لس آنجلس است اما در سرزمین خیالی زندگی می‌کند - او هرگز بر ایران حکومت نخواهد کرد.