تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: نمایندگان منصوب به پایداری چون مطالبات حامیان شان را پیگیری و نمایندگی نکردند و پاسخگو نبودند بنابراین این جریان فکری رو به افول است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

در ماه های منتهی به انتخابات مجلس، گروه های سیاسی همسو گرد هم می آیند و برای حضور قوی در عرصه رقابت ائتلاف می کنند. در این میان بعضا دیده می شود برخی گروه ها با سهم خواهی سعی در امتیازگیری بیشتر دارند که این مسئله تأثیر منفی بر روند همگرایی گروه ها می گذارد.

محمدصادق کوشکی در گفتگو با خبرنگار فردا درباره جایگاه و پایگاه پایداری در عرصه سیاسی کشور گفت: پایداری طرفداران و پایگاهی دارد اما چون یک جریان گسترده و عمیق نیست، پایگاه اجتماعی اش نیز محدود است. از طرفی چهره های منصوب به پایداری در مجلس عملکردشان طوری نبود که بتواند این پایگاه اجتماعی را توسعه دهد.

وی افزود: چهره های شاخص پایداری در مجلس یازدهم حتی بخشی از هواداران شان را ناکام و ناامید گذاشتند. یعنی مطالباتی پایگاه اجتماعی جبهه پایداری در چندسال اخیر داشت توسط نمایندگان این مجموعه در مجلس پیگیری نشد؛ به همین دلیل پایداری رو به ضعف و افول است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: جریانی که رو به افول باشد می تواند آرزوهای بلندی در سر بپروراند مثلا همه کرسی های مجلس آینده را از آن خود کند اما واقعیت آن است که نمایندگان منصوب به پایداری چون مطالبات حامیان شان را پیگیری و نمایندگی نکردند و پاسخگو نبودند، این جریان فکری رو به افول است و در آینده سیاسی کشور جایگاهی نخواهد داشت.

این استاد دانشگاه درباره عاقبت سهم‌خواهی جبهه پایداری گفت: وقتی جریانی رو به افول باشد خیلی صحبت کردن درباره اش موضوعیت ندارد.

منبع: فردا