یک تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: تا انتخابات 2024 آمریکا اتفاقات زیادی در رژیم صهیونیستی رخ می‌دهد و بسیار بعید است که دولت نتانیاهو بتواند ادامه کار دهد.

نتانیاهو مجبور به استعفا می‌شود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: وضعیت در رژیم صهیونیستی بسیار پر تلاطم است. بسیاری از صهیونیست‌ها مخالف نتانیاهو هستند و در این میان او سعی می‌کند با اقداماتی از منظر قانونی جایگاه خود را تقویت کند تا دیوان عالی قضایی این رژیم نتواند او را عزل کند.

حسن هانی‌زاده، تحلیلگر مسائل سیاست خارجی، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، یکی از افراطی‌ترین کابینه‌ها در 75سال گذشته این رژیم است. اکنون رژیم صهیونیستی با سلسله بحران‌های سیاسی-امنیتی مواجه شده است و در همین چهارماه اخیر 14عملیات شهادت‌طلبانه در تلاویو و مناطف دیگر فلسطین اشغالی انجام شده است که نشان‌دهنده عمق بحران امنیتی رژیم صهیونیستی است».

او ادامه داد: «صهیونیست‌ها هم چندقطبی شده‌اند و در30هفته گذشته تظاهرانت‌های متععدی علیه دولت نتانیاهو تشکیل شده است؛ به طوری که در آخرینش 500هزار نفر علیه او تظاهرات کردند که منجر به برخورد نیروهای امنیتی با معترضان شد. حتی بحران به بدنه نیروهای مسلح رژیم صهیونیستی کشیدده شده است و بیش از 10هزار نفر از کادر احتیاط ارتش این رژیم استعفا داده‌اند. مهاجرت معکوس هم در این اراضی اشغالی افزایش یافته است که با جمع همه اینها می‌شود متوجه شد که رژیم صهیونیستی به سمت سقوط حرکت می‌کند».

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی همچنین بیان کرد: «به نظر من نتانیاهو مجبور به استعفا می‌شود به ویژه اینکه پنج نفر از وزرایش از منفورترین افراد نزد صهیونیست‌ها هستند. رژیم صهیونیستی در منطقه و عرصه بین‌المللی منزوی شده است و با انتقادهای اخیر جو بایدن علیه دولت این رژیم، باید دانست که کابینه نتانیاهو پشتیبانی سیاسی آمریکا را هم از دست داده است».

هانی‌زاده در پایان گفت: «این سخن درست است که اگر جمهوری‌خواهان بتوانند دولت بعدی آمریکا را در اختیار بگیرند، حزب لیکود و نتانیاهو تقویت می‌شوند اما مسئله این است که تا انتخابات 2024 آمریکا اتفاقات زیادی در رژیم صهیونیستی رخ می‌دهد و بسیار بعید است که دولت نتانیاهو بتواند ادامه کار دهد و احتمالا مجبور به استعفا می‌شود».