رئیس جمهور با بیان اینکه سخن شهیدان زیست عفیفانه است و دشمن در این عرصه تلاش زیاد می کند، گفت: کسانی که در عرصه مقاومت و ایستادگی تلاش می کنند در هر عرصه ای با توکل به خدا و اعتقاد به نفس پیروزی برای جبهه انقلاب اسلامی و حزب الله حتمی و قطعی است. در عرصه جنگ ترکیبی، پیروزی نصیب ملت ایران و جبهه مقاومت خواهد شد.

رئیس جمهور: در عرصه جنگ ترکیبی، پیروزی نصیب ملت ایران و جبهه مقاومت خواهد شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رئیس جمهور با بیان اینکه سخن شهیدان زیست عفیفانه است و دشمن در این عرصه تلاش زیاد می کند، گفت: کسانی که در عرصه مقاومت و ایستادگی تلاش می کنند در هر عرصه ای با توکل به خدا و اعتقاد به نفس پیروزی برای جبهه انقلاب اسلامی و حزب الله حتمی و قطعی است. در عرصه جنگ ترکیبی، پیروزی نصیب ملت ایران و جبهه مقاومت خواهد شد.

سید ابراهیم رئیسی روز دوشنبه در نخستین آیین ملی «تکریم فعالان مساجد و پانزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت» در مسجد مقدس جمکران افزود: روز مسجد در مکان بسیار قدسی به اسم مسجد مقدس جمکران و پاسداشت جهاد ایثار و شهادت و تکریم از خادمان مساجد مناسبت هایی است که مجلس امروز را نورانی کرده و این نورانیت به برکت مکان مسجد جمکران و نام مقدس شهید صدرزاده و تقریظ رهبر معظم انقلاب اسلامی و نگاشته ایشان است که از دل برخاسته و بر دل می نشیند.

وی افزود: نام مقدس حضرت ولی عصر(عج) که دل ها برای نام او می تپد، اعتقاد به او و همواره او را ناظر بر اعمال خود دیدن بر اعمال و سلوک ما جهت بخشیده و به زندگی امید می دهد، اعتقاد به مهدویت اعتقاد به توحید است چون او پرچم توحید را بر سر در عالم برافراشته خواهد کرد.

رئیسی گفت: ظهور امام زمان برای عدالت گستری و اعتقاد به مهدویت اعتقاد به امامت و  عدل است و امام زمان همه عالم را پر از عدل خواهد کرد و عدالت گستری را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: آثار عملی باور به ظهور حضرت ولی عصر این است که در جهت اقامه نماز، امر به معروف و نهی از منکر گام برداریم و در زیارت آل یاسین می خوانیم معتقد به وجود مقدس امام عصر در جهت گسترش معروف ها و بایدها در جامعه و نهی زشتی و پلیدی ها حرکت می کند.

رئیس جمهور گفت: معتقد به مهدویت برای از بین بردن تبعیض ها، ظلم ها و فسادها و آن چه از ناهنجاری های اجتماعی و اقتصادی در بشر وجود دارد تلاش می کند و هر گامی که بر می دارد برای زمینه سازی ظهور حضرت مهدی است.

وی ادامه داد: بسیاری تلاششان آن است امروز در جوامع بشری و آن چه امت اسلامی برای گسترش خوبی ها و نهی از بدی ها انجام می دهد، انجام نگیرد ولی وجود مبارک حضرت ولی عصر تلاشش این است که با ظلم، فساد، تبعیض و فقر با همه وجود مبارزه و در برابر استکبار، خودپرستی ها و خود محوری ها ایستادگی کند.

جریان استکبار به دنبال اختلاف افکنی بین امت اسلام است

رئیس جمهور کشورمان در ادامه سخنان خود گفت: در این عرصه جریان استکبار تلاش می کند با به راه انداختن جنگ و خونریزی و گروه های تکفیری در بین مسلمانان ایجاد اختلاف کند و خون بریزد، خانه ها را ویران  و بر جوامع اسلامی ظلم کند.

وی ادامه داد: این جریان تمام قدرتش را با استفاده از قدرت نظامی اقتصادی و رسانه ای بروز می دهد که کار خود را پیش ببرد و بسیار هم تلاش کرده است که یکه تازی در عالم را دنبال کند.

رئیسی با اشاره به این که جریان استکبار به دنبال اختلاف افکنی بین امت اسلامی است، بیان کرد: نظام سلطه، داعش و گروه های تکفیری را مجهز کرده و به آن ها پول و اطلاعات داده است  که به جنگ امت اسلامی بیایند.

وی اظهار داشت: این جریان استکباری قدرت رسانه را به کار بست که تشویش اذهان و امیدها را تبدیل به یاس و نا امیدی کند ، اینها بودند که اهانت به مقدسات و قرآن کریم را به راه انداختند و کار رسانه ای گسترده می کنند تا با اختلاف افکنی توسط گروه هایی مثل داعش و تکفیری ها، حلقه های زنجیره ای برای مهار کردن قدرت اسلام ،معتقدین به معاد و خدا ایجاد کردند.

مساجد محل انسان سازی و تربیت انسان های معتقد است

وی در ادامه سخنان خود تاکید کرد: مساجد به عنوان خانه های خدا بر روی زمین هستند و کارکرد مسجد علاوه بر این که جایگاه عبادت و بندگی خداست محل اجتماع مسلمانان و گردهم آمدن معتقدان به خدا است که دشمن مشترک و دغدغه مشترک دارند.

رئیس جمهور، مسجد را محل انسان سازی، کادر سازی و تربیت انسان های معتقد ذکر کرد و گفت: مساجد کارکرد اقتصادی برای رفع مشکلات مسلمانان و برای رفع آسیب های اجتماعی در محلات دارند و در مورد این که مساجد هسته های مقاومت در محلات هستند نباید فقط نظامی گری و امنیتی گری به ذهن بیاید.

وی ادامه داد: سازمان بسیج مستقر در مساجد، ‌امام جماعت و مجموعه های فرهنگی و فعالان فرهنگی در مسجد و عموم معتقدان و مومنان هسته مقاومتی تشکیل داده اند که هسته ای فرهنگی برای گسترش فرهنگ دینی و ساخته شدن انسان های برخوردار از اعتقادت و باورهای الهی است.

وی تصریح کرد: هسته مقاومت فرهنگی، سیاسی، امنیتی و نظامی در مسجد مستقر است و به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب مساجد را باید به عنوان کانون عبادت و بندگی خدا، مسئولیت شناسی و مسئولیت پذیری و مرکز همگرایی، هماهنگی، همدلی و همراهی های سیاسی مورد توجه قرار داد.

رئیس جمهور با اشاره به این که باید تمام افرادی که با مسجد ارتباط دارند آن را امید آفرین، پناه و برای رفع مشکلات اقتصادی پناهگاه قرار دهند افزود: مسجد به عنوان جایگاه و پایگاه انسان ساز همواره باید مورد تاکید و توجه قرار گیرد و نقش محوری برای امام مسجد است که نقش اساسی در مسجد و مدیریت مسجد دارد.

رئیس جمهور ابراز داشت: در مسجد مقدس جمکران شاهد حضور خیل عظیمی از عاشقان اهل بیت (ع) هستیم و توجه خود حضرت است که دل ها از سراسر ایران و جهان اسلام متوجه این مرکز به عنوان یک جایگاه قدسی شده است.

وی با اشاره به این که مساجد پایگاه انسان ساز در دفاع مقدس بودند، اظهار کرد: مرکز اعزام نیرو در مساجد بود و مسجد جایگاه روشنگری در زمان دفاع مقدس داشت.

وی مسجد را جایگاهی برای رفع فقر و محرومیت عنوان کرد و افزود: در جریان کرونا مساجد و تکایا بیشترین نقش را در کمک های مومنانه بین مردم داشتند و برای آنان کانون امید بودند و در همین بین شاهد بودیم که در کشورهای غربی مدعی توسعه فروشگاه ها در کرونا غارت انجام شد اما در ایران به برکت مسجد و هدایت های رهبری مبنی بر کمک مومنانه به کسانی که کسب و کار و درآمدشان دچار مشکل شده بود شاهد حضور مردم متدین در مساجد برای کمک مومنانه بودیم و این کارکرد مهم مسجد است.

رئیسی با اشاره به اینکه شهید صدرزاده کارش را با مسجد و هیات آغاز کرد گفت: مسجد هسته مقاومت سیاسی، زمان شناسی، مسئولیت شناسی و مسئولیت پذیری است و اکثر شهدای ما و نزدیک به ۹۰ درصد شهدای دفاع مقدس و دفاع از حرم ، بچه های مسجدی و تربیت یافتگان در بستر مسجد و هیات بودند.

رئیس جمهور بیان کرد: چهره های متعددی در مکتب امام راحل و امام خامنه ای درس گرفتند و شهید صدر زاده از شهدای مدافع حرم، کسی بود که مسجد و هیات را کانون بندگی کرد و بچه های کار را نماز خوان و با دین آشنا می کند.

وی ابراز داشت: تقریظ رهبر معظم انقلاب بر دو کتاب با موضوع شهید صدرزاده مرقوم کردند نشان می دهد که نسل جوان ما باید با چهره ها آشنا شود و معتقدیم چهره ها، آن هایی نیستند که مردم را به غرب و سلطه گری رهنمون کند و شهید صدر زاده چهره ای بود که دعوت به خدا می کند و استقلال و ایستادگی برابر دشمن دارد و رهبر انقلاب نامش را در کنار شهیدان بهشتی، مطهری و مفتح بیان می کنند و چهره نورانی شهید صدرزاده باید برای نسل جوان الگو باشد.

وی ادامه داد: فکر و اندیشه بلند او، تقوا و اقدام به موقع و فتنه شناسی و مسئولیت پذیری، ایستادگی و مقاومت شهید صدرزاده در برابر فتنه و بارها به سوریه رفتن را شاهد بودیم و این چهره الگویی برای جوانان است. او در برابر جریانات سیاسی منفعل نبود و کنش گر فعال بود و رهبر انقلاب با تقریظ بر دو جلد کتاب در مورد او خواستند چهره او به همه نشان داده شود تا در عرصه مسجد و هیات ها خودسازی و جامعه شناسی را شاهد باشیم.

رئیسی گفت: تقریظ رهبر معظم انقلاب بر دو کتاب سرباز روز نهم و اسم تو مصصفاست که امروز رونمایی شد نشان داد ایشان می خواستند جلوه ای از جهاد، ایثار و فرهنگ جهاد را برای همه نشان دهند و به همه بگویند که هیات می تواند جایگاه معرف افزایی،‌ عشق به اهلبیت، همگرایی و هماهنگی برای رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی باشد و هیات می تواند به مردم امید دهد.

وی ادامه داد: مساجد و مراکز فرهنگی ما مرکز امید آفرینی و پشتوانه مهمی برای کار دستگاه های اداری است و مسجدی ها هستند که برای ایستادگی، مقاومت و مبارزه با فساد و ظلم آمادگی دارند و هیات و مساجد پشتوانه امنیت ملی در کشور هستند و این جمعیت پشتوانه انقلاب شکوهمند اسلامی ما است.

دشمن به دنبال جنگل ترکیبی در اقتصاد، فرهنگ و رسانه است

وی ابراز داشت: امروز افتخار به نیروهای در صحنه چون بسیجیان و افراد اهل عمل که در عرصه های مختلف اثرگذاری می کنند مهم است و دشمن به دنبال جنگل ترکیبی در اقتصاد، فرهنگ و در رسانه است و ادراک مردم را تحریک می کند و شکل می دهد و می خواهد یاس را بر جامعه حکمفرما کند و وظیفه ما در دولت و کسانی که دغدغه نظام را دارند راهبرد رهبری است که فرمودند مبارزه باید مبنی بر ایمان و امید، ‌تقویت ایمان ها و امیدها در دل ها باشد.

رئیس جمهور اظهار داشت: مساجد، تکایا، هیات ها و عرصه های مقاومت باید کمک و دولتمردان با اقدام و عمل خود امید در جامعه ایجاد کنند و این وظیفه، ‌وظیفه سنگینی است.

وی بیان کرد: مصطفی صدرزاده شهید با بصیرت است و فریادش در همه زندگی ما طنین افکن شده و فقط گوش شنوا می خواهد که سخن و پیام شهید صدرزاده را بشنود و پیام ما به همه کسانی که به سخن شهیدان گوش فرا می دهند این است که سخن شهیدان عبودیت و اطاعت از ولی فقیه زمان و ایستادگی است.

وی ابراز داشت: شهیدان زندگی مومنانه داشتند و سخن شهیدان زیست عفیفانه است و دشمن در این عرصه تلاش زیاد می کند اما در این مسیر نه سست بشویم و نه از امر ولایت سست شویم و کسانی که در عرصه مقاومت و ایستادگی تلاش می کنند در هر عرصه ای با توکل به خدا و اعتقاد به نفس پیروزی برای جبهه انقلاب اسلامی و حزب الله حتمی و قطعی است. در عرصه جنگ ترکیبی، پیروزی نصیب ملت ایران و جبهه مقاومت خواهد شد.

رئیس جمهور افزود: به مردم و خانواده شهیدان اطمینان می دهیم هم چنان که در عرصه های مختلف جبهه انقلاب اسلامی پیروزی های بسیاری کسب کرده است در عرصه جنگ ترکیبی و مبارزه با دشمن و در عرصه اقتصاد مقاومتی با مدد الهی و کمک امام عصر و دعای رهبری فرزانه انقلاب حتما در این عرصه پیروزی نصیب ملت ایران و جبهه مقاومت خواهد شد.

وی گفت: تجلیل از شهیدان و ایثارگران امروز وظیفه همه ما به شمار می آید و مهم ترین وظیفه ما تکریم و توجه به وصایای آن ها و ادامه دادن راه آن ها است.

رئیسی در پایان گفت: به عنوان یک طلبه از رهبر معظم انقلاب که به این قلم های ارزشمند توجه می کنند تشکر می کنم که چهره های واقعی را به مردم معرفی می کنند. روشنفکر واقعی امثال صدرزاده ها هستند نه آن که با قلمش مردم را به فرهنگ غربی دعوت می کند، او روشنفکر نیست.