سازمان هواشناسی از کاهش دوباره دما در نوار شمالی کشور از روز چهارشنبه خبر داد و برای برخی مناطق کشور از جمله سواحل جنوبی هشدار صادر کرد.

هشدار وحشتناک هواشناسی | کاهش وحشتناک دما در این مناطق
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سازمان هواشناسی از کاهش دوباره دما در نوار شمالی کشور از روز چهارشنبه خبر داد و برای برخی مناطق کشور از جمله سواحل جنوبی هشدار صادر کرد.

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در برخی مناطق استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال سمنان و ارتفاعات شمال هرمزگان و جنوب کرمان بارش‌های پراکنده همراه با رعدوبرق پیش‌بینی شده است.

فردا دوشنبه در جنوب استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، ارتفاعات هرمزگان و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار و رعدوبرق و سه‌شنبه در شمال غرب، سواحل غربی دریای خزر، خراسان شمالی، ارتفاعات هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان و چهارشنبه در برخی مناطق شمال غرب، سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

پنجشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی رگبار و رعدوبرق انتظار می‌رود. طی امروز،‌چهارشنبه و پنجشنبه در بخش‌هایی از شمال شرق و شرق کشور و روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در شمال غرب، غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، بخش‌هایی از مرکز وزش باد شدید و در مناطق مستعد گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

طی ۳ روز آینده در نوار شمالی کشور روند تدریجی افزایش دما و چهارشنبه در این نواحی کاهش محسوس دما روی می‌دهد. امروز دریای خزر و طی ۲ روز آینده دریای عمان مواج است.

 توصیف سامانه: افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج

زمان شروع: شنبه ۱۴۰۲/۰۶/۰۴

زمان پایان: اواخر وقت دوشنبه ۱۴۰۲/۰۶/۰۶

نوع مخاطره: افزایش سرعت باد جنوب شرقی تا حداکثر ۳۲ نات و افزایش ارتفاع موج بین ۱ تا ۲ متر در محدوده سواحل استان هرمزگان بویژه در دریای عمان و شرق تنگه هرمز( با تاکید بر ساعات اولیه روز تا بعد از ظهر)

منطقه اثر:

یک‌شنبه ۱۴۰۲/۰۶/۰۵:

غرب دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان.

دوشنبه ۱۴۰۲/۰۶/۰۶: غرب دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان.

اثر مخاطره: اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک ، احتمال اختلال در ترددد شناورهای مسافربری در تنگه هرمز،احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی ، احتمال اختلال در تردد کشتی‌های تجاری در دریای عمان.

توصیه: خودداری از تردد شناورهای سبک بویژه در دریای عمان و شرق تنگه ی هرمز. خودداری از فعالیت‌‌های تفریحی و شنا به‌ویژه در سواحل جاسک، سیریک،هرمز، بندرعباس، قشم ،لارک ،هنگام و جزیره کیش. تمهیدات لازم جهت تردد شناورهای مسافربری در بنادر مرکزی و شرقی استان و تمهیدات لازم جهت تردد کشتی‌های تجاری به سمت دریای عمان.