فعال سیاسی اصولگرا گفت: امیدزایی در جامعه باید امری واقعی و عملی باشد یعنی دستگاه های اجرایی به گونه ای تلاش و فعالیت کنند که مردم اثر آن را در زندگی خود ببینند.

پورمختار: مسئولان اجرایی با عمل‌شان امیدآفرینی کنند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

فعال سیاسی اصولگرا گفت: امیدزایی در جامعه باید امری واقعی و عملی باشد یعنی دستگاه های اجرایی به گونه ای تلاش و فعالیت کنند که مردم اثر آن را در زندگی خود ببینند.

یکی از مولفه های شکل گیری انتخابات پرشور، امیدواری جامعه است. سئوال این است که این امیدواری چه طور می تواند در جامعه تقویت شود.

محمدعلی پورمختار در گفتگو با نامه نیوز درباره راهکارهای تقویت سطح امیدواری در جامعه گفت: امید به آینده موتور محرکه هر نوع فعالیت و امکانی برای ادامه زندگی است بنابراین اگر امید نباشد خیلی ها از زندگی دست می شویند و تلاش و کوشش را رها می کنند.

وی افزود: امیدزایی در جامعه باید امری واقعی و عملی باشد یعنی دستگاه های اجرایی ایجاد امید در جامعه را از طریق سخنرانی و بیان موضوعاتی را که بر ذهن مردم و نسل جوان اثرگذار است، کنار بگذارند و در صحنه عمل برای امیدزایی به گونه ای تلاش و فعالیت کنند که مردم اثر آن را در زندگی خود ببینند.

این فعال سیاسی یادآور شد: امیدوار بودن در گرو عملکرد خوب و درست دستگاه های اجرایی و اداری است. یکی از انتقادهای جدی و اساسی که در برخی جاها زمینه ناامیدی در جامعه را فراهم کرده است همین گرانی های افسارگسیخته، عدم کنترل قیمت ها و عدم نظارت دقیق بر قیمت ها است.

وی افزود: واقعا این گرانی کمرشکن شده و بسیاری خانواده ها را تحت فشار قرار داده است. حالا شاید معاون اول یا وزرای اقتصادی مدتی با حرف زدن و قول دادن برای مهار تورم این امیدواری را در جامعه ایجاد کنند که این مشکل حل خواهد شد اما وقتی مردم ببینند در عمل هیچ اتفاقی نمی افتد و قیمت ها همچنان روند صعودی دارند، طبیعی است اعتمادعمومی از بین می رود.

این نماینده ادوار مجلس تأکید کرد: هر مسئول اجرایی اگر قولی را برای حل مشکل یا اجرای برنامه ای می دهد باید آن را عملیاتی کند و مقام بالاتر همواره از او روند کار را پیگیر باشد. البته مردم پای نظام و کشورشان هستند و خواهند بود اما در عین حال وظیفه دستگاه های اجرایی و دولت این است که در مقام عمل نتیجه حرف های امیدآفرینش را به جامعه نشان دهد.