نامه نیوز نوشت: ناصر قوامی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب رئیسی و دولت را مقصر وضعیت معیشتی و اقتصادی فعلی نمی‌داند و معتقد است که هر کسی هم که رئیس جمهور باشد آش همین آش و کاسه همین کاسه است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

اوضاع و احوال اقتصادی کشور به نحوی است که صف منتقدان دولت روز به روز طویل‌تر می‌شود. این حجم از گرانی و تورم فزاینده صدای اصولگرایان و رسانه‌های حامی دولت را نیز درآورده و شاهدیم که هر روز به دولت توصیه می‌کنند به جای حرف زدن از دست‌های پشت پرده یا بانیان وضع موجود و ... فکر جدی برای حل مشکلات مردم کند. فکری که نتیجه آن کاهش تورم در حرف نبوده و برای مردم هم ملموس باشد.

آنچه در رسانه‌های اصولگرا یا از سوی چهره‌های سیاسی این جریان در نقد دولت به خصوص در حوزه معیشت گفته می‌شود، قابل تامل است و شاید نشانه بروز اختلافات جدی در این جریان باشد. ناصر قوامی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب اما این انتقادات را خیلی جدی یا واقعی نمی‌داند. او در گفت‌وگو با «نامه نیوز» گفت: «من فکر می‌کنم این اصولگرایان با انتقادات اخیر به فکر جلب نظر مردم هستند چون همه مشکلات که از ناحیه دولت آقای رئیسی نیست. این منتقدان اگر شهامت و جرات دارند بگویند گه ریشه اصلی مشکلات کجاست»

وی با اشاره به اینکه «فکر نمی‌کنم آقای رئیسی و دولت او مقصر این وضعیت گرانی‌ها باشد» گفت: «یک چارچوبی وجود دارد که رئیسی هم مثل سایر روسای جمهور در همان چارچوب عمل می‌کند. مشکلات جای دیگری است که این منتقدان یا نمی‌خواهد بگویند یا شهامت گفتن آن را ندارند. به هرحال سال‌ها دیده‌ایم که چه احمدی‌نژاد رئیس جمهور باشد، چه روحانی یا رئیسی آش همان آش و کاسه همان کاسه است. این‌ها یعنی ریشه مشکلات جای دیگری است و این منتقدان هم اگر شهامت دارند، بیان کنند اگر نه به پای دولت آقای رئیسی هم نپیچند».

قوامی در پاسخ به اینکه آیا رویه فزاینده قیمت‌ها و حل نشدن مشکلات معیشتی موجب ریزش سبد رای و سرمایه اجتماعی آقای رئیسی خواهد بود؟ «الان دیگر حاکمیت مشکل رای ندارد، فرض کنیم فردا انتخابات باشند و بگویند که 70 درصد شرکت کردند یا آقای رئیسی 20 میلیون رای آورد؛ چه کسی حرف دیگری می‌زند؟ چه کسی مطلع است و چه کسی نظارات دقیقی دارد؟! الان دیگر اصلا مساله رای مطرح نیست».

این نماینده پیشین مجلس همچنین گفت: « من فکر نمی‌کنم آنهایی که به آقای رئیسی رای داده‌اند رای داده باشند که مشکلات اقتصادی حل، گرانی مهار یا مشکلات ما با جامعه بین‌المللی حل شود. آنها یا ناگزیر بودند یا احساس تکلیف کرده‌اند و خودشان هم می‌دانستند که با تغییر رئیس جمهور مشکلی حل نمی‌شود.»