یک نماینده ادوار مجلس گفت: مجلس یازدهم بحران‌ها را یا کنترل یا رفع کرد.

نامزدهای انتخابات باید از دادن وعده‌های غیرواقعی بپرهیزند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: انتخابات مجلس دوازدهم در پیش است و مهم‌ترین پرسش آن است که مجلس آینده باید چه اولویت‌هایی را در نظر داشته باشد؟

سید حسین نقوی، نماینده ادوار مجلس، گفت: «جایگاه نماینده در عین حال که ملی محسوب می‌شود، چون نماینده وکیل مردم است اما باید به خواسته‌های مردم هم پاسخ دهد که به نوعی جایگاه منطقه‌ای هم دارند؛ جایگاهی دوگانه که اتفاقا مثبت است زیرا نماینده می‌تواند حلقه وصل مردم با حاکمیت باشد. پس نماینده باید هم شخصیتی ملی داشته باشد و هم وظایف منطقه‌ای‌اش را پیش ببرد. کسی که دارای جایگاه ملی است، باید نگاهی ملی هم داشته باش و شرایط دولت، عرصه بین‌المللی و شرایط اجتماعی را خوب بشناسد».

او ادامه داد: «اکنون کشور ما نیاز به آرامش دارد؛ همه باید در این عرصه گام بردارند زیرا هر نوع کشمکش و برخورد جناحی و گروهی عواقب نامطلوبی دارد؛ بنابراین در نگاهی ملی حفظ آرامش اهمیت بسیار زیادی دارد و مجلس دوازدهم باید در دستور کار خود قرار دهد. از این لحاظ مجلس یازدهم خوب عمل کرد و نمایندگان تلاش کردند وارد مجادلات بی‌مورد نشوند. در مجالس قبل شاهد بودیم که گاهی نماینده مجلس پشت تریبون می‌رفت و موضوعاتی را مطرح می‌کرد که گویا نقش اپوزیسیون نظام را دارد در حالی که او نماینده مردم بود نه اپوزیسیون نظام».

این نماینده پیشین مجلس همچنین بیان کرد: «مجلس یازدهم وارد مجادله با دولت نشد و سعی کرد در عین حال که وظایف نمایندگی‌ را پیش می‌برد، مناسبات خوبی هم با دولت داشته باشد تا کارها جلو برود. ما شاهد این نبودیم که مجلس یازدهم به صورت نظام چنگ بکشد و بحران‌زا باشد بلکه سعی کرد بحران‌ها را کنترل و رفع کند. قطعا مجلس دوازدهم باید این ویژگی‌های خوب مجلس یازدهم را داشته باشد. دولت واقعا خدتمگزار است و تلاش دولتمردان آن است که نیازهای جامعه را محقق کند و مشکلات را رفع کند. پس مجلس بعد هم باید با دولت ارتباط خوبی داشته باشد».

او تصریح کرد: «مجلس بعد نیازمند تحرک بیشتر است و باید در عرصه جامعه بیشتر حضور داشته باشد. مردم انتظار دارند قوه مقننه در رأس امور باشد، نمایندگان همه‌جا باشند و به بحران‌ها و مشکلات جامعه پاسخ دهند. مجلس بعدی باید بسیار پرحضورتر و پرتحرک‌تر باشد و به موضوعات اصلی جامعه بپردازد».

نقوی حسینی در پایان گفت: «از این فرصت استفاده می‌کنم و بر اساس تجربه سه دوره نمایندگی‌ام به نامزدها توصیه می‌کنم که از دادن وعده‌های غیرواقعی و خارج از حدود اختیارات یک نماینده به شدت بپرهیزند زیرا آثار بدی در جامعه می‌گذارد. نامزدی می‌آید می‌گوید زمین را به آسمان می‌بافم و همه‌چیز را درست می‌کنم اما نمی‌گوید که این وعده‌ها اصلا اجرایی است و در حوزه وظایف دولت است و نماینده اصلا نمی‌تواند آنها را انجام دهد. این طور وعده‌دادن‌ها باعث ناراحتی مردم می‌شود».