هیات جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل هشدار داد تهران «در چارچوب حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد، حق کامل خود برای پاسخ به هرگونه اقدام نظامی و یا هر تهدیدی از سوی رژیم اسرائیل را محفوظ می‌داند».

پاسخ ایران به اظهارات نتانیاهو در نیویورک
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

هیات جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل هشدار داد تهران «در چارچوب حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد، حق کامل خود برای پاسخ به هرگونه اقدام نظامی و یا هر تهدیدی از سوی رژیم اسرائیل را محفوظ می‌داند».

هیات جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در پاسخ به اظهارات «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که در سازمان ملل ایراد شد، آمده است: اهتمام محافظین و پروتکل مجمع عمومی در اجرای قانون علیه مجرمین باید الگویی برای سایر ارکان ملل متحد از جمله شورای امنیت باشد که سال‌هاست در اجرای قانون و رسیدگی به اعمال رذیلانه رژیم متبوع این فرد، مماشات کرده است.

این بیانیه همچنین با اشاره به اظهارات مضحک نتانیاهو و رد ادعاهای ضدایرانی او افزوده «ایران هراسی و ترویج اطلاعات گمراه‌کننده، بخشی از دستورکار همیشگی سخنان و یا به تعبیر بهتر نمایش های خنده‌دار مقامات اسرائیل در مجمع عمومی است». 

نتانیاهو که با مشکلات عدیده داخلی دست‌وپنجه نرم می‌کند، عصر جمعه و در سخنرانی خود در هفتادوهشتمین مجمع عمومی سازمان ملل در اظهاراتی ضدایرانی گفته بود ایران باید با «تهدید هسته‌ای معتبری» مواجه شود. این اظهارات البته به اندازه‌ای عجیب بود که دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نتانیاهو بخشی از متن را اشتباه خوانده و در متن سخنرانی او به جای تهدید هسته‌ای معتبر از «تهدید نظامی معتبر» استفاده شده است.

پس از این سخنرانی، رسانه‌های عبری هم اعتراف کردند نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره تحقق صلح به جهان دروغ می‌گوید.

در ادامه این بیانیه آمده است: رژیم اسرائیل با رنجی عمیق از عدم مشروعیت بین‌المللی، تلاش دارد از هر موضوعی برای ایراد اتهام به دیگران و منحرف‌کردن اذهان عمومی از جنایات این رژیم، سابقه طولانی حمایت از گروه های تروریستی و سیاست‌های نژاد پرستانه‌اش بهره ببرد. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در حالی تلاش دارد برنامه صلح آمیز هسته ایران را تهدیدی برای صلح  جهانی نشان دهد که این رژیم با دارا بودن انواع تسلیحات کشتار جمعی، از پیوستن به نظام‌های بین المللی کنترل تسلیحات خودداری کرده و مانع اصلی ایجاد منطقه خاورمیانه عاری از سلاح هسته‌ای است. مضافا نماینده این رژیم با بی‌شرمی تمام و در جایگاه مجمع عمومی در مغایرت کامل با منشور ملل متحد کشورهای دیگر را تهدید به حمله نظامی کرده است. 

هیأت ایران در سازمان ملل تاکید کرده «جمهوری اسلامی ایران در چارچوب حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد، حق کامل خود برای پاسخ به هرگونه اقدام نظامی و یا هر تهدیدی از سوی رژیم اسرائیل را محفوظ می‌داند. رژیم اشغالگر قدس به عنوان تنها رژیم آپارتاید باقی مانده در جهان که سیاست‌های نژادپرستانه خود را در عمل علیه مردم فلسطین تحمیل کرده، منشا اصلی اغلب بحران ها در خاورمیانه است. این رژیم در حالی از ابتکار صلح در منطقه صحبت می‌کند که سودای اشغال سرزمین‌های بیشتر فلسطینی، بخشی از سیاست روزمره این رژیم است.

در پایان این بیانیه آمده است: جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم‌کردن کامل جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، بر حمایت خود از آرمان مردم فلسطین و تحقق کامل همه حقوق مسلم آن‌ها به ویژه حق ذاتی آن‌ها در تعیین سرنوشت و ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در سراسر فلسطین و به پایتختی قدس شریف تاکید می‌کند.

لفاظی‌های نتانیاهو علیه ایران در حالی بود که هزاران صهیونیست و یهودی آمریکایی در مقابل مقر سازمان ملل در نیویورک علیه او تظاهرات کردند. در جلسه سخنرانی نتانیاهو در مجمع عمومی نیز تعداد بسیار اندکی از دیپلمات‌ها برای شنیدن سخنرانی او حضور داشتند و تقریبا سالن خالی بود.

هیات جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل همچنین از نیروهای حفاظتی سازمان به خاطر دستگیری و اخراج نماینده رژیم صهیونیستی که روز سه‌شنبه قصد داشت روند برگزاری نشست عالی‌رتبه در سالن مجمع عمومی را مختل کند، قدردانی کرد.