مجتبی جلال زاده بیان کرد: اینکه آقای رئیسی می‌توانند در مجمع‌عمومی، پیام خود را به‌صورت شفاف به سران تمام کشورها بیان کند اهمیت این حضور را نشان می‌دهد زیرا پیام ایران، پیام صلح و امنیت برای دنیا خواهد بود.

پیام صلح و امنیت ایران به جهانیان از تریبون مجمع‌عمومی سازمان ملل
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

برنامه «گفتگوی سیاسی» رادیو گفت‌وگو در خصوص سفر رئیس‌جمهور به سازمان ملل و تبیین جایگاه جهانی ایران در نظام بین‌الملل با مجتبی جلال زاده روزنامه‌نگار و کارشناس مسائل بین‌الملل به‌صورت تلفنی گفتگو کرد.

مجتبی جلال زاده سفر رؤسای جمهور به نیویورک برای حضور در نشست مجمع‌عمومی سازمان ملل را یکی از مهم‌ترین سفرهای مرتبط با سیاست خارجی هر کشوری دانست و عنوان کرد: باتوجه‌به بافت و موقعیت زمانی کنونی که جمهوری اسلامی ایران در آن قرار دارد، این اهمیت برای کشورمان بیش از سایر کشورها است.

وی ضمن اشاره به دیپلماسی که در حاشیه سفر رؤسای جمهور به مجمع‌عمومی سازمان ملل در قالب دیدارهای دو و چندجانبه شکل می‌گیرد، اظهار کرد: موضوع دیپلماسی عمومی، وجهه بارزتری در سفر رئیس‌جمهور به نیویورک دارد.

این روزنامه‌نگار در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو از بازتاب سفر رئیس‌جمهور به نیویورک در رسانه‌های مختلف گفت و بیان کرد: قطعاً ایران به دلیل مسائل مختلفی که در عرصه بین‌الملل دارد، کانون توجه رسانه‌های گوناگون قرار دارد. البته نباید از یاد ببریم این توجه و بازتاب تبیین مواضع ایران در این سفر، به‌صورت محدود صورت می‌گیرد.

وی افزود: هر چند حضور رئیس‌جمهور کشورمان در نیویورک و مجمع‌عمومی رسانه‌های بین‌الملل موردتوجه رسانه‌ها قرار دارد اما هر آنچه مطرح می‌شود مطلوب رسانه‌های سلطه نخواهد بود.

این کارشناس مسائل بین‌الملل از اثرات مثبت حضور رئیس‌جمهور کشورمان در نشست مجمع‌عمومی سازمان ملل گفت و اشاره کرد: اینکه آقای رئیسی می‌توانند در مجمع‌عمومی، پیام خود را به‌صورت شفاف به سران تمام کشورها بیان کند اهمیت این حضور را نشان می‌دهد زیرا پیام ایران، پیام صلح و امنیت برای دنیا خواهد بود.