موضعگیری های به حق آقای رئیسی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد می تواند پیروزی دیگری برای جمهوری اسلامی ایران باشد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

ابراهیم رئیسی رئیس جمهور امروز دوشنبه 28 شهریور، به منظور شرکت و سخنرانی در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد عازم نیویورک شد.

احمد سالک در گفتگو با خبرنگار فردا درباره موضوعات پیشنهادی به سیدابراهیم رئیسی برای طرح در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: استکبار دنبال این است که ایران را منزوی کند اما آقای رئیسی در شانگهای یک امتیاز بزرگی را برای کشور در سطح جهانی به وجود آورد و به تعبیری خط انزوا را شکست که پیروزی بزرگی برای ما بود.

وی با اشاره به پیامدهای مثبت عضویت ایران در شانگهای افزود: این اتفاق زمینه ساز تقویت اشتغال زایی در کشور و ارتقا مناسبات و همکاریهای منطقه ای و بین المللی ایران خواهد شد.

این عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز اظهار کرد: یادم می آید رهبر معظم انقلاب وقتی در زمان ریاست جمهوری به نیویورک سفر کردند نطق قوی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد انجام دادند که بعد از آن رئیس جمهور کوبا در مقابل ایشان زانو زد و گفت «نطق تان را به من بدهید تا آن را قانون اساسی کشورم کنم.» امیدوارم آقای رئیسی چنین نطق مقتدرانه الهی و شجاعانه را در سفر به نیویورک در دفاع از منافع جمهوری اسلامی ایران داشته باشد و به گونه ای عمل کند که استکبار جهانی احساس نیاز شدیدی به جمهوری اسلامی ایران داشته باشد.

وی ادامه داد: موضعگیری های به حق آقای رئیسی در نیویورک می تواند پیروزی دیگری برای جمهوری اسلامی ایران باشد. طبیعی است که آنجا مسائل جهانی مطرح خواهد شد. آقای رئیسی باید موضعگیری اش در مقابل صهیونیست و آمریکا بسیار قدرتمند باشد. جنایات صهیونیست ها را در فلسطین برجسته کند. او باید به سازمان بین الملل حمله کند که با وجود 10 ها قطعنامه، در مقابل این جنایات سکوت پیشه کردند.

سالک اظهار کرد: اگر در ایران به یک نفر تلنگری بخورد، تمام جهان علیه ایران به عنوان حقوق بشر اعتراض می کنند. یکی از مسائل مهم در نطق آقای رئیسی باید دفاع از حقوق بشر و افشاگری در مقابل جنایات آمریکا و صهیونیست ها باشد. به عبارت دیگر رئیس جمهور باید جهاد تبیین را در نیویورک به معنای وسیع کلمه با مستندات اعلام کند.

وی با اشاره بر لزوم دفاع از مظلومان عالم همچون سوری ها و فلسطینی ها افزود: آقای رئیسی در نیویورک یادآوری کند که آمریکا داعش را به وجود آورد که آن جنایات را مرتکب شد. همچنین رئیس جمهور پشت پرده موضوعات مربوط به اسلام ستیزی و شیعه هراسی را مطرح کند و گام های بلندی برای حل و فصل آنها بردارد.

سالک با بیان اینکه آقای رئیسی در مجمع عمومی سازمان ملل باید موقعیت بالا و در حال گسترش ایران را در سطح جهان و مناسبات بین المللی تبیین کند، بیان کرد: تأکید بر استفاده از دانش و فناوری های روز جهان همچون انرژی هسته ای از جمله موضوعات دیگری است که باید آقای رئیسی به طور قوی در مقابل آمریکا به آن بپردازند.

وی افزود: آقای رئیسی باید تأکید و تکرار کند آمریکا بود که به تعهدات خود عمل نکرد. ایران هیچ گاه از مذاکره شانه خالی نکرد بلکه خواهان آن هستیم که منافع جمهوری اسلامی در توافق لحاظ شود.

منبع: فردا