وزیر امور خارجه گفت: منطقه در شرایط بُشکه‌ی باروت به سر می‌برد و امکان انفجار و از کنترل خارج شدن مباحث وجود دارد. ما امیدوار هستیم که‌ هرچه زودتر شاهد توقف جنایت جنگی علیه مردم غزه باشیم.

امیرعبداللهیان: امیدواریم هرچه زودتر شاهد توقف جنایت جنگی علیه غزه باشیم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

وزیر امور خارجه گفت: منطقه در شرایط بُشکه‌ی باروت به سر می‌برد و امکان انفجار و از کنترل خارج شدن مباحث وجود دارد. ما امیدوار هستیم که‌ هرچه زودتر شاهد توقف جنایت جنگی علیه مردم غزه باشیم.

حسین امیرعبداللهیان این اظهارات را روز پنجشنبه و پیش از ترک جده در جمع خبرنگاران بیان کرد و در خصوص برگزاری نشست فوق‌العاده کمیته همکاری اسلامی و آخرین وضعیت تحولات سرزمین‌های اشغالی هم گفت: همه وزرای امور خارجه حاضر در نشست اخیر بر توقف فوری جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه ساکنین غزه و کرانه باختری اتفاق نظر داشتند.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه همگی اتفاق نظر داشتند که کنشگران سیاسی نباید نسبت به کشتار غیرنظامیان، زنان و کودکان بی تفاوت باشند و باید وارد عمل شوند، گفت: در دیدارهای دوجانبه‌ای که داشتیم انتقاد شدیدی نسبت به عملکرد آقای جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا بود، چرا که اولا در شرایطی که بیمارستانی در غزه هدف بمب‌های صهیونیست‌ها قرار می‌گیرد و بیش از یک هزار غیر نظامی، کادر پزشکی و بیمار به شهادت می‌رسند، بایدن در حمایت از طرف جنگ افروز وارد منطقه می‌شود و ثانیا به تعبیر یکی از وزرای امور خارجه که گفت «دایناسور مگس زائید».

امیرعبدالهیان ادامه داد: بایدن می‌گوید که ۲۰ کامیون کمک انسان‌دوستانه طی روزهای آینده وارد غزه شود و این در حالیست که دموکرات‌ها ادعای حمایت از حقوق بشر دارند. این بسیار مضحک است که رئیس جمهور آمریکا برای اینکه پوشش بدهد که از یک جنایتکار حمایت کرده انتقال حداکثر ۲۰ کامیون کمک انسانی به غزه‌ای که سراپا امروز نیازمند غذا، دارو و سوخت هست اینگونه سخن می‌گوید.

وی به وجود یک نگرانی جدی در فضای نشست فوق‌العاده کمیته همکاری اسلامی اشاره کرد و افزود: همه از گسترش جنگ نگرانند و طبعا با وضعیتی که همه ما شاهدیم، این موضوع اجتناب ناپذیر بوده و هر ساعت ممکن است چنین اتفاقی رخ دهد.

وزیرامورخارجه این را هم گفت: مایلم یکبار دیگر از جده با صدای بلند اعلام کنم که زمان رو به پایان است و اگر جنگ افروزان تصور می‌کنند که می‌توانند مقاومت و حماس را از غزه حذف کنند، حتما سخنی به گزاف گفته‌اند. آنها سال‌ها پیش چنین ادعایی را در خصوص خلع سلاح و حذف حزب الله لبنان داشتند ولی جهان شاهد است که امروز حزب‌ الله در قوی‌ترین شرایط و موقعیت خود قرار دارد.

امیرعبداللهیان اظهارداشت: همه وزرای خارجه‌ای که روز گذشته در نشست حاضر بودند می‌گفتند این ادعای صهیونست‌ها و طرف آمریکایی مبنی بر اینکه بیمارستان مورد هدف قرار گرفته در غزه از سوی جهاد اسلامی و مقاومت بوده یک ادعای مضحک است و براستی هیچ کس باور نمی‌کند که چنین اقدامی توسط مقاومتی که برای امنیت و دفاع از غیرنظامیان در سخت‌ترین شرایط خودش افتخار آمیزترین عملیات خودش را انجام داده رخ داده باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آمدن آمریکا با تمام توان رسانه‌ایی خود پشت سر نتانیاهو برای نسبت دادن این جنایت کم نظیر علیه بیماران غزه هم نمی‌تواند چهره نتانیاهو را سفید کند.