لجاجت و بلاهت سران اسرائیل به ضررشان شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سیف الرضا شهابی طی یادداشتی در شماره امروز ابتکار با عنوان لجاجت و بلاهت سران اسرائیل به ضررشان شد نوشت: بعد از حمله نیرو‌های حماس به اسرائیل در ۱۵ مهر ۱۴۰۲ مصادف با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، در دو سه روز اول فضا تا حدودی به نفع اسرائیل بود. اسرائیل چهره‌ای مظلوم؟ به خودش گرفته بود در فضای ایجاد شده. بهترین فرصت برای رژیم صهیونیستی فراهم شده بود تا بعد از یک روز بمباران برخی از مراکز نظامی حماس به تلافی حمله ۱۵ مهر، از موضع مظلوم با واسطه قرار دادن دولتمردان کشور‌هایی که با حماس و اسرائیل رابطه دارند، اوضاع را آرام می‌کرد، با دادن امتیاز به فلسطینی‌ها و ساکنان غزه به تقویت و تحکیم جایگاه خودش می‌پرداخت و منطقه را به ساحل آرام می‌رساند و از بسیاری از فجایع و جنایات که اکنون به نام اسرائیل ثبت می‌شود جلوگیری می‌کرد.

از آنجا که غرور توام با توان نظامی و اطلاعاتی و امنیتی اغراق آمیز (در حمله ۱۵ مهر اغراق آمیز بودن آن تا حدودی ثابت شد) در رهبران افراطی اسرائیل نهادینه شده مانع از این شد تا اسرائیلی‌ها عاقلانه فکر کنند و تصمیمی صحیح بگیرند.

قطع آب و برق و مواد غذایی و دارویی بر ساکنان غزه و ادامه بمباران‌های جنون آمیز که ۷۵ سال است رویه سران اسرائیل است و بالاخره انداختن بمب به کلیسا‌ها و مساجد و مناطق مسکونی و بیمارستان‌ها از جمله بیمارستان المعمدانی در غزه که چندصد نفر را به شهادت رساند اوج وحشیگری رژیم صهیونیستی را در مقابل دیدگاه جهانیان قرار داد احساسات مردم جهان را جریحه‌دار کرد تا جایی که رهبران سازشکار برخی از کشور‌های عربی را وادار به اعتراض کرد و اجلاس چهارجانبه با بایدن که قرار بود در پایتخت اردن برگزار شود را لغو کردند و یهودیان آمریکا به عنوان اعتراض به جنایات اسرائیل وارد ساختمان گنگره شدند.

لجاجت و بلاهت رژیم صهیونیستی سبب شد در سطح جهانی ورق به نفع فلسطینیان برگردد و مظلومیت ۷۵ ساله فلسطینی‌ها مجددا در اذهان عمومی و وجدان‌های بیدار جهانیان زنده شود و اسرائیل را به جایگاه واقعی خودش به عنوان متجاوز به اراضی و حقوق فلسطینیان برگرداند اکنون در اکثر کشور‌های جهان خصوصا کشور‌های غربی مردم خشمگین در خیابان‌ها با شعار‌هایی که نشانگر تنفرشان از اسرائیل است تظاهرات می‌کنند در برخی کشور‌ها به سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های رژیم صهیونیستی حمله می‌شود به طوری که اسرائیل محبور شد سفارتخانه و کنسولگری‌هایش را تعطیل کند.