عملیات سایبری به شکست مفتضحانه صهیونیست‌ها ختم شد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«طوفان الاقصی» را باید یکی از موفق‌ترین عملیات‌های هیبریدی در جهان دانست.

جنگ ترکیبی یا هیبریدی که گاهی از آن با عنوان عملیات‌های پیچیده، جنگ‌های کوچک یا نامنظم نیز یاد می‌شود، بیانگر به‌کارگیری ترکیبی قابلیت‌های نیروهای نظامی متعارف به شیوه‌ای بدیع، پیچیده و هماهنگ شده‌است. این نوع نبرد، شامل عواملی است که از تاکتیک‌ها و آرایش‌های نظامی گرفته تا حمله‌های نظامی و غیرنظامی را دربر می‌گیرد.

این عملیات توسط نیروهای مقاومت فلسطین علیه شهرک‌نشینان صهیونیستی انجام شد. عملیاتی که با هک شدن سامانه‌ گنبد آهنین آغاز شد و متعاقب با آن نیروهای مقاومت اقدام به نفوذ هدف‌مند به مناطق شهرک‌نشین کردند.

هک تاسیسات برق و نفوذ هکرها به وب‌سایت‌های اسرائیلی نشان‌دهنده جنگ ترکیبی گسترده‌ای علیه رژیم صهیونیستی بود. امروز رژیم صهیونیستی به هدف حمله هکرهای مستقل از سراسر دنیا تبدیل شده است. 

روزنامه جروزالم پست در این زمینه گفته است که اسرائیل خود را برای مقابله با حملات سایبری احتمالی علیه مواضع این کشور آماده می‌کند. همزمان با حملات موشکی، شایعه وقوع این حملات در شبکه‌های اجتماعی عبری و عربی‌زبان در حال گسترش بود.

پیش از این شاید اسرائیل یکی از کشورهای مطرح در زمینه امنیت سایبری به حساب می‌آمد. اما با وجود وضعیت بحرانی حال حاضر ممکن است آمادگی این کشور برای دفع حملات در جبهه‌های مختلف فیزیکی و دیجیتال ضعیف‌تر از آنچه گمان می‌رفت باشد.

منبع: تسنیم