رئیس جمهور با تأکید بر اهمیت امنیت منطقه قفقاز برای کشورها و ملت‌های منطقه، دخالت بیگانگان را برای صلح و ثبات منطقه‌ای مضر دانست و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با توجه به جایگاه قدرتمند و اثرگذار خود، برای کمک به حل و فصل اختلافات موجود میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان آمادگی دارد

رئیس‌جمهور: ایران آماده کمک به حل و فصل اختلافات آذربایجان و ارمنستان است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رئیس جمهور با تأکید بر اهمیت امنیت منطقه قفقاز برای کشورها و ملت‌های منطقه، دخالت بیگانگان را برای صلح و ثبات منطقه‌ای مضر دانست و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با توجه به جایگاه قدرتمند و اثرگذار خود، برای کمک به حل و فصل اختلافات موجود میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان آمادگی دارد.

سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز دوشنبه در دیدار آقای «آرارات میرزویان» وزیر امور خارجه ارمنستان که به منظور شرکت در نشست «گروه همکاری قفقاز» به تهران سفر کرده است، با تأکید بر اهمیت امنیت منطقه قفقاز برای کشورها و ملت‌های منطقه، دخالت بیگانگان را برای صلح و ثبات منطقه‌ای مضر دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران با توجه به جایگاه قدرتمند و اثرگذار خود، برای کمک به حل و فصل اختلافات موجود میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان آمادگی دارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران امنیت کشورهای حوزه قفقاز را امنیت خود می‌داند، به نقش مخرب آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی در برهم زدن صلح و ثبات میان کشورهای این منطقه اشاره کرد و گفت‌: جنایات امروز رژیم صهیونیستی در غزه و حمایت آشکار آمریکا و هم‌پیمانان غربی‌اش از این جنایات، عبرتی برای همه کشورهاست که بدانند این دولت‌ها و رژیم‌های سلطه‌گر هیچگاه دوست واقعی آنها نخواهند بود.

رئیسی وقایع این روزهای غزه را تبلور سیاست‌های نژادپرستانه و آپارتایدی صهیونیست‌ها علیه ملت‌های منطقه و اثبات کننده خطای فاحش برقراری روابط با رژیم غاصب صهیونیستی دانست که هرگز مورد پذیرش ملت‌ها نخواهد بود.

رئیس جمهور در ادامه سیاست آمریکا در حمایت از جنایت‌گری صهیونیست‌ها در غزه را استمرار سیاست شکست خورده این دولت در لشکرکشی به عراق و افغانستان عنوان کرد و افزود: یقین داریم آنچه که این روزها در فلسطین در حال وقوع است، به نفع فلسطینیان تمام خواهد شد.

آقای «آرارات میرزویان» نیز در این دیدار ضمن قدردانی از مواضع صریح و قدرتمند جمهوری اسلامی ایران در قبال تحولات منطقه قفقاز، بر ضرورت برقراری دیدارها و گفتگو میان کشورهای منطقه در این برهه حساس با محوریت ایران تأکید کرد.

وزیر امور خارجه ارمنستان با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی در حمله به غیرنظامیان به‌ویژه زنان و کودکان غزه، موضع ارمنستان در قبال مردم مظلوم فلسطین را همسو با مواضع جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.