اصولگرایان پس از حضور مصمم در مرحله ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس حالا گام دیگری را در قالب همایش انتخاباتی چهار هزارنفری مبنا محکم برداشتند که باعث ناخشنودی رقبای اصلاح‌طلب و سوپرانقلابی‌ها شد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

روزنامه صبح نو در این باره نوشته: نشست مبنا ظاهرا به مذاق برخی از جاماندگان این جریان خوش نیامده است و برخی افراد از طیف‌هایی مشخص، واکنش‌هایی نسبت به این اجتماع بروز داده‌اند.

حمید رسایی، رئیس کمیته انتخاباتی «شریان» را می‌توان از این طیف معرفی کرد. این عضو شریان در انتقاد به این گردهمایی گفته است:‌ «گفتند کی به کیه، پیاز داغش را زیاد می‌کنیم، می‌گوییم ۴۰۰۰ نفر شرکت کرده‌اند تا هم مردم ما را باور کنند و هم بقیه بترسند و کنار بکشند! با اتوبوس از هر استان ۳۰ نفر آوردید و پیاز داغش را زیاد کردید. اگر هزینه پذیرایی، نهار، پول بلیت و تردد میهمانان شهرستانی‌ها را میانگین حساب کنیم، فقط هزینه همین یک جلسه می‌شود ۴۰۰۰ نفر، میانگین هر نفر ۴۰۰ تومان می‌شود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان! تا انتخابات که پنج ماه دیگر است و صدها جلسه باید برگزار شود، چه اتفاقی می‌افتد؟»

این واکنش‌ها که اکنون در ایستگاه‌های پایانی انتخابات بیان می‌شوند، نشان از تلاش‌های این چهره‌ها برای تخریب فرآیند وحدت معطوف به کارآمدی است. افرادی نظیر محمد مهاجری، فعال سیاسی حامی روحانی هم سؤالاتی مقابل مبنا قرار دهند. نقدهایی بی‌اساس و صرفا بهانه‌گیرانه که مهاجری را تبدیل به حاشیه‌نگار زرد اجتماع مبنایی‌ها کرده‌است و موجب شده حامیان روحانی کنار افرادی چون رسایی قرار گیرند.