پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

روزنامه صبح نو نوشت: بارها شده که اصلاح‌طلبان طرفداران دیدگاه مشارکت در انتخابات این پرسش را از طیف رادیکال و تحریمی این جریان مطرح کرده‌اند که به جز تحریم چه راه حلی در چنته دارند اما هیچ‌گاه با پاسخ روشنی مواجه نشدند.

روزنامه صبح نو در این رابطه نوشته: درحالی‌که احزاب دو قلوی منحل‌شده اصلاحات که حالا در قالب دو حزب جدید (اتحاد ملت ایران) و (مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب) سعی دارند نظرات خود را بر دیگر اعضا و احزاب موجود در جبهه اصلاحات ایران غالب کنند؛ اما اخبار رسیده به «صبح نو» حکایت از این دارد که در میان این بن‌بست خودخواسته اصلاحات، عده‌ای در تکاپوی مسیری نو برای انتخابات هستند.

با اینکه جبهه اصلاحات ایران تأکید دارد که «نظری درباره انتخابات مجلس ندارد» خبرها و شنیده‌ها حکایت از ثبت‌نام نزدیک به هزار نفر از اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان در انتخابات مجلس دارد و ساماندهی گسترده‌ای نیز صورت گرفته است.

اصلاح‌طلبان میانه و جریان اعتدال‌گرا به دنبال این هستند که در صورت تحریم مجدد انتخابات توسط احزاب تندرو در جبهه اصلاحات ایران، شورای سیاست‌گذاری جدیدی راه‌اندازی کنند تا بتواند نامزدها و جریانات دلسوز اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان را در انتخابات پیش رو راهبری و رهبری کنند.