رئیس دیوان عالی کشور تاکید کرد که جامعه جهانی باید برای محاکمه رژیم صهیونیستی متحد شود.

موضع رئیس دستگاه قضا در قبال جنگ غزه
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از قوه قضاییه حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری رئیس دیوان عالی کشور در دیدار با کاظم غریب آبادی معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به ضرورت دفاع از مردم مظلوم فلسطین در مقابل اقدامات جنایت‌کارانه رژیم اشغالگر قدس، بر پیگیری قضایی جنایات رژیم غاصب صهیونیستی تأکید کرد و گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند، رژیم اسرائیل باید محاکمه شود و این وظیفه کشورهای اسلامی همچون جمهوری اسلامی است که از مردم مظلوم فلسطین به صورت معنوی و سیاسی حمایت کند.

 منتظری تشکیل کارگروه ویژه پیگیری حقوق مردم فلسطین را امری مهم برشمرد و گفت: جامعه جهانی و بین الملل باید برای محاکمه این رژیم کودک‌کش صهیونیستی با یکدیگر متحد شوند.

وی در ادامه با اشاره به صلاحیت دادگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در رسیدگی به پرونده‌ها و جرایم اتباع بیگانه تصریح کرد: علاوه بر حقوقی که در قوانین برای اتباع خارجی تصریح شده، جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده دستیابی به این حقوق و انجام و پیگیری امور مربوطه برای آن‌ها تسهیل و تسریع شود.

منتظری با اشاره به وجود شعب تخصصی در دیوان عالی کشور افزود: رسیدگی به پرونده‌ها در دیوان عالی کشور، شکلی است و پرونده‌های اتباع خارجی و مرتبط با امور بین الملل در شعب تخصصی دیوان عالی کشور با سرعت بیشتری مورد رسیدگی قرار می‌گیرند.