صهیونیست‌های آواره آماده شورش
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

درحالی که بسیاری از صهیونیست‌ها حتی قبل از وقوع عملیات طوفان‌الاقصی خود را برای مهاجرت از اراضی اشغالی آماده کرده و طبق نظرسنجی‌ها، ۲۸درصد ساکنان این اراضی در حال مقدمه چینی برای خروج از این سرزمین بودند، اکنون بحران آوارگی نیز ساکنان اراضی اشغالی را به‌شدت زمینگیر کرده است.

پاسخ قاطعانه رزمندگان مقاومت به سال‌ها جنایت و اشغالگری شهرک‌نشینان و ساکنان سرزمین‌های اشغالی منجر به برهم خوردن معادله به‌ضرر تل‌آویو شده است. صورت مسأله در اراضی اشغالی مشخص است‌: طبق آخرین برآوردها، تعداد کسانی که از منازل خود در اراضی اشغالی فرار کرده و به اماکن دیگر رفته‌اند به نزدیک یک میلیون نفر رسیده است. بسیاری از این افراد دیگر تمایلی نسبت به ماندن در اراضی اشغالی نداشته و در اولین فرصت، این سرزمین غصب شده را ترک خواهند کرد.  حجم بالای این آوارگان صهیونیست به دلیل وضعیت نامناسب و نامشخص خود آماده شورش هستند و اکنون تبدیل به یک معضل بزرگ برای نتانیاهو شده‌اند. این البته در حالی‌است که رسانه‌های صهیونیستی به سانسور خبری این ماجرا می‌پردازند.

     

آمارهایی که منتشر نمی‌شود 

پنهان‌سازی آمار مربوط به آوارگی صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی، تبدیل به یک دستورالعمل اجباری در نهادهای خبری و امنیتی این رژیم شده است. روزنامه تایمز اسرائیل در همان روزهای نخست نبرد مدعی شد حدود ۲۰۰هزار اسرائیلی به‌دلیل وخامت اوضاع در مرز‌های شمالی و جنوبی مجبور به جابه‌جایی و ترک محل سکونت خود شده‌اند. برخی از این صهیونیست‌ها به‌دلیل دستور تخلیه محله‌های‌شان (به‌دلیل همجواری با لبنان و غزه) ناچار به ترک این اراضی شده وبرخی دیگر نیز ازترس تشدید حملات پا به فرار گذاشته‌اند. اما با تشدید نبرد و گسترش عملیات موشکی حماس و از همه مهم‌تر، تسلط کامل حماس بر عمق استراتژیک اراضی اشغالی ازجمله تل‌آویو، حیفا، دیمونا و... قطعا اکنون شاهد چند برابر شدن تعداد آوارگان صهیونیست هستیم. 

     

سبقت برای فرار از اسرائیل 

بر اساس آخرین برآوردها، جمعیت رژیم صهیونیستی در حال حاضر حدود ۷/۹میلیون نفر است که قطعا بیش از نیمی از آنها، خواستار مهاجرت از اراضی اشغالی(در نخستین فرصت ممکن) خواهند بود. وقوع بحران‌های سیاسی مزمن میان دو جریان دست راستی و لیبرال که خود را در قالب تجمعات ضد کابینه نمایان ساخته است، با بحران‌های ناشی از شکست صهیونیست‌ها در عملیات طوفان‌الاقصی تجمیع شده و جایی برای تنفس مسموم اشغالگران در تل‌آویو و دیگر شهرها باقی نگذاشته است. پس از انتخابات نوامبر گذشته که منجر به استقرار افراطی‌ترین کابینه اسرائیل شد، درخواست صهیونیست‌ها برای دریافت تابعیت کشورهای اروپایی افزایش یافت. درخواست صهیونیست‌ها برای دریافت تابعیت فرانسه با ۱۳درصد افزایش بیشترین میزان برای دریافت تابعیت این کشور بوده است. همچنین درخواست برای دریافت تابعیت دیگر کشورهای اتحادیه اروپا افزایش داشته به‌طوری که مقامات پرتغالی افزایش ۶۸ درصدی درخواست اسرائیلی‌ها را ثبت کرده و کشور لهستان و آلمان نیز از افزایش ۱۰درصدی در دو ماه گذشته خبر داده‌اند اما این آمار، قبل از وقوع عملیات طوفان‌القصی و شکست سنگین رژیم اشغالگر قدس توسط حماس منتشر شده و بیانگر عمق فاجعه در اراضی اشغالی است. قطعا طی ماه‌های آینده شاهد افزایش تصاعدی صهیونیست‌هایی هستیم که مهاجرت دائمی از اراضی اشغالی و بازگشت به کشورهای مبدأ خود را در دستورکار قرار خواهند داد. 

     

وحشت تل‌آویو از پس لرزه‌های طوفان‌الاقصی

وحشت صهیونیست‌ها از پس لرزه‌های طوفان الاقصی مسأله‌ای نیست که بتوان آن را کتمان کرد. مهاجرت معکوس، یکی از عینی‌ترین محصولات این شکست سنگین خواهد بود. در این میان، کافی است به برخی اطلاعات و داده‌ها نگاه دوباره بیندازیم! حدود دوسال قبل روزنامه عبری زبان معاریو اعلام کرد تا سال ۲۰۲۰ بیش از ۷۵۶ هزار یهودی به دلایل مختلف، اراضی اشغالی را ترک کرده‌اند که ازجمله آنها وخامت اوضاع اقتصادی، بی‌عدالتی و نبود برابری، ناامیدی ناشی از عدم دستیابی به حل و فصل قطعی با فلسطینیان و افزایش عملیات‌ مقاومت فلسطین هستند. کورت آویتال، رئیس سابق کمیته جذب مهاجران کنست رژیم صهیونیستی در این خصوص تاکید کرد: برای اولین بار در تاریخ نزاع عربی ـــ اسرائیلی، فلسطینیان به اسرائیلی‌ها ثابت کردند اشغالگری کار پرهزینه‌ای است تا جایی که آنها بدون سلاح‌های پیشرفته و مدرن حدی از وحشت را در این نزاع به وجود آوردند. این امری تصادفی نیست که در سال‌های مابین انتفاضه سنگ ۱۹۸۷ و انتفاضه الاقصی ۲۰۰۰ به مناسبت‌های مختلف تعداد مهاجرت کنندگان از اسرائیل بیش از کسانی بوده که به اراضی اشغالی وارد شده‌اند اما اکنون(درسال ۲۰۲۳)معادله به‌مراتب نسبت به قبل پیچیده‌تر است! در اینجا دیگر خبری از انتفاضه سنگ نیست و حماس و رزمندگان مقاومت در جنگ ترکیبی تمام عیاری با اشغالگران صهیونیست به سر می‌برند. فراتر از آن حماس، جهاد اسلامی و دیگر گروه‌های مقاومت از یک سو نشان داده‌اند قدرت دسترسی به تمام نقاط در اراضی اشغالی (حتی از طریق جنگ‌های تن به تن و غیر موشکی) را دارند و از سوی دیگر، می‌توانند در سایه غافلگیر کردن دستگاه‌های امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی، عملیاتی گسترده مانند طوفان الاقصی را کلید زنند. 

محمد علیزاده - گروه بین‌الملل روزنامه جام