بسیج تمام ظرفیت‌ها علیه رژیم صهیونیستی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

آنچه را که امروز در غزه و سرزمین‌های اشغالی شاهد هستیم، باید به دوبخش تقسیم کرد. یک بخش از آن جنگ است که در میدان در حال وقوع است و رژیم صهیونیستی در این بخش کاملا ضعیف و وامانده ظاهر شده و به اعتراف همه ناظران جهانی و حتی کارشناسان داخل اراضی اشغالی، اسرائیل شکست غیرقابل جبرانی را متحمل شده است.

اما بخش دیگر وقایعی که در حال رخ دادن است، جنایت است و رژیم صهیونیستی به دلیل این‌که نتوانسته در جنگ پیروز شود و حیثیت خود و افسانه شکست‌ناپذیری ارتش اسرائیل را از دست رفته می‌بیند به مناطق مسکونی حمله می‌کند و افراد بیگناه و غیرنظامی را به خاک و خون می‌کشد. در اینجا چند نکته حائز اهمیت است. یکی بحث سکوت قدرت‌هایی که تحت لوای لیبرال دموکراسی، ادعای دفاع از انسانیت و حقوق‌بشر را دارند و برای مرگ مشکوک یکی دختر در ایران در سطح رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر به صحنه می‌آیند و مردم ایران را به شورش می‌خوانند اما در مورد اسرائیل، نه‌تنها جنایات آشکار این رژیم را محکوم نمی‌کنند بلکه جلوی هرگونه تحرکی برای آتش‌بس یا اقدام برای رساندن موادغذایی و بهداشتی برای مردم بی‌پناه را می‌گیرند و متاسفانه با قدرتی که در شورای امنیت دارند، مانع از هرگونه اقدام سازنده برای کمک به مردم فلسطین می‌شوند. در این مورد می‌توان چند اقدام کرد؛ در وهله اول با توجه به رویکرد مثبت آقای گوترش، دبیرکل سازمان ملل و همچین مجمع عمومی سازمان ملل که با ۱۲۰ رای مثبت، ۴۵ رای ممتنع و فقط ۱۴ رای منفی، قطعنامه‌ای علیه رژیم صهیونیستی صادر شد، باید از این فضا استفاده کرد و از ظرفیت سازمان ملل و دیگر نهادهای بین‌المللی برای اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی بهره برد.   در این رابطه بحث تعلیق عضویت رژیم صهیونیستی در سازمان ملل را باید مطرح کرد؛ چراکه طبق مقررات بین‌المللی، اگرچه قطعنامه‌های مجمع عمومی الزام‌آور نیست اما در این موارد می‌تواند اقدام کند و این موضوع‌، سابقه داشته است. در شرایطی که شورای امنیت برای برقراری صلح اقدام نمی‌کند به مجمع اجازه داده‌شده که ورود کند و تا زمانی که رژیم صهیونیستی دست از جنایات خودش برندارد، باید عضویت این رژیم تعلیق شود. 

در وهله دوم باید تحریم‌هایی در حوزه‌های تسلیحاتی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی از سوی جامعه بین‌الملل و از مسیر سازمان ملل علیه اسرائیل وضع شود. دلیل این تحریم‌ها نیز کاملا موجه است که عبارت است از اقدام و تحرک رژیم صهیونیستی علیه صلح و جان انسا‌ن‌ها. بنابراین باید از ظرفیت سازمان ملل در این زمینه نیز بهره گرفت.  سومین نکته که بسیار مهم و البته دشوار است، تشکیل دادگاه بین‌المللی برای سران رژیم جنایتکار صهیونیستی اعم از رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر، وزیر جنگ و... است. مشابه دادگاه نورنبرگ که برای محاکمه ۲۲ نفر از سران نازی‌ها برگزار شد. در سطح رسانه‌ای هم باید از اتحاد مردم جهان در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی استفاده کرد و در عرصه دیپلماسی عمومی به صورت مداوم کار شود که حقیقت رژیم صهیونیستی برای جهانیان کاملا روشن شود. وقوع این اتفاق به معنی یک شکست نرم برای رژیم صهیونیستی است که در کنار شکست سختی که در عرصه نظامی خورده، روند اضمحلال این رژیم را بیش از گذشته تسریع خواهد کرد. این ضربات که بر رژیم صهیونیستی وارد شده، غیرقابل ترمیم است، ایران باید در این زمینه‌ها فعالیت کند و سازمان همکاری اسلامی را فعال‌تر کرده، جنبش غیرمتعهدها را نیز به صحنه بیاورد و از ظرفیت‌های آنها استفاده کند تا در عرصه بین‌المللی، رسانه‌ای و دیپلماسی عمومی، ضربه سنگینی به رژیم صهیونیستی وارد شود. 

منبع: روزنامه جام جم