نائب رئیس مجلس شورای اسلامی دفاع مردم غزه از حق خودشان را برگرفته از درس های عاشورایی انقلاب اسلامی ایران عنوان و خاطرنشان کرد، دشمن در باتلاق غزه گیر افتاده، اگر همچنان با ادامه کشتار جمعی همه مردم اعم از زن و بچه را به خاک و خون بکشاند، بردی برای آن محسوب نمی شود و اگر هم عقب نشینی کند باز هم خوار و خفیف خواهد شد.

راز نقش ایران درکمک به مقاومت غزه برای نبرد با دشمن صهیونیستی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

مجتبی ذوالنور نائب رئیس مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با برنامه من طهران شبکه خبری العالم، عملیات طوفان الاقصی را یک واکنش طبیعی از سوی مردم مظلوم غزه و فلسطین عنوان و این عملیات را با جنگ شش روزه اعراب و اسرائیل مقایسه و تاکیدکرد که عملیات نیروهای مقاومت پوشالی بودن ارتش رژیم صهیونیستی و بی تاثیربودن سامانه گنبد آهنین آنان را ثابت کرد.

ذوالنور اظهار داشت: مردمی که خانه هایشان ۷۵ سال است غصب، مزارعشان نابود، زمین هایشان اشغال و در یک زندان وسیع محاصره شده اند، طبیعی است که برای دفاع از خودشان و برای بیرون کردن اشغالگر دست به یک حرکت و عملیات بزنند آنهم در شرایطی که علاوه بر نظامیان اشغالگر، حتی شهرک نشینان صهیونیست نیز هرچند وقت یکبار با حمایت پلیس و ارتش این رژیم به محل سکونت مردم حمله می کردند، منازل آنها را آتش می زدند، مغازه ها و ماشین های آنها را تخریب می کردند و آتش می زدند طبیعی است یک ملتی که سرزمینش اشغال شده و خودش تحت ظلم است دست به یک حرکتی زده و از خودش دفاع کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی به تاریخ تاسیس رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: رژیم صهیونیستی ۷۵ سال عمر منحوسی داشته و در طول این سال ها هیچگاه مانند امروز گیر نیافتاده و ضربه نخورده بود. به طور مثال در جنگ شش روزه اعراب با رژیم اسراییل که این جنگ را، جنگ فلان سال یا جنگ فلان منطقه یا جنگ اعراب و اسرائیل نمی گویند بلکه غالبا از آن با عنوان جنگ شش روزه نام می برند چرا می گویند شش روزه؟ چون می خواهند یک چماق بر سر عرب ها بزنند که بگویند هیچ قدرتی توانش بیش از شش روز نیست که با اسرائیل مقابله کند و پناهگاه هایی که اسرائیل ساخته، معمولا تا یک هفته قابلیت زندگی دارد اما بعد از نبرد سی و سه روزه حزب الله این روش تغییر کرد و پناهگاه هایی طولانی مدت ساختند.

توانمندی مقاومت و افول رژیم صهیونیستی از جنگ شش روزه تا کنون

ذوالنور در ادامه به طرح چند سوال پرداخت و گفت: اول اینکه در آن جنگ شش روزه اتحاد و انسجام بین کشورهای عربی و اسلامی بیشتر بود یا امروز؟ طبیعی است که آن روز. چهار کشور مثل مصر و سوریه و اردن در خط مقدم و شخصیت هایی مثل جمال عبدالناصر سکان دار آن حرکت بود هشت کشور عربی دیگر هم پشتیبانی کردند. پس انسجام و اتحاد در کشورهای عربی بیشتر بود. حال آنکه الآن معامله قرن و عادی سازی را با رژیم صهیونیستی انجام می دهند. آیا اسرائیل آن روز قوی تر بود یا اسرائیل امروز؟ به طور طبیعی تجهیزات و امکان و توان اسرائیل ده ها برابر افزایش پیدا کرده است. و سوال سوم چرا در زمانی که اسرائیل ضعیف تر بود و کشورهای عربی متحدتر بودند کشورهای عربی شش روز بیشتر دوام نیاوردند و شکست خوردند ولی الآن شما می بینید که نزدیک یک ماه می شود که مردم غزه با دست خالی دارند اسرائیل را به زانو در می آورند اسرئیل الآن در یک باتلاق گیر کرده است. تمام دور تا دور باریکه غزه را به عرض ۱۰ و طول ۴۰ کیلومتر محاصره کرده است. غزه ای که هیچ چیز ندارد آب و برقش را قطع کرده اند یک زندان غیر مسقف است دور تا دور غزه را تانک چیده است و همه جا در محاصره است.

نائب رئیس مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مخمصه رژیم اسرائیل در غزه خاطرنشان کرد: اگر این رژیم به غزه حمله کند و همه مردم اعم از زن و بچه را بکشد بردی برای آن محسوب نمی شود اگر هم دست به چنین کار جنون آمیزی نزند شکست خورده است یعنی باید بپذیرد که گنبد آهنین و سامانه های مقابله با موشک بی تاثیر است. اینکه در همه مرزها دوربین گذاشته و القا می کردند که نفوذناپذیر هستند رزمندگان غزه مهر باطل شد بر آن زدند.

وی تصریح کرد، سابقه نداشته است که رژیم اسرائیل این همه تلفات و کشته و اسیر بدهد و امروز نمی تواند حرکتی انجام بدهد، اگر زمینی حمله کند شکستش بیشتر است چرا که رزمندگان غزه حمله زمینی را یک فرصت می دانند به دلیل اینکه تمهیدات و امکانات لازم را فراهم کرده اند که به محض ورود ارتش افسانه ای رژیم صهیونیستی گورستانی از تجهیزات نظامی دشمن و یک دریایی از نظامیان در خون غلطیده اتفاق بیافتد. می دانید که اینترنت غزه را حین حمله زمینی قطع کردند تا تصاویری منتشر نشود،‌ اما در این یکی دو روزه که اینترنت وصل شده الآن لاشه های تانک های در حال سوختن و تلفات انباشته اسرائیلی ها روی زمین را به نمایش می گذارند. این وضعیتی که رژیم صهیونیستی گیر افتاده است وضعیتی بسیار آسیب پذیر است که نه راه پیش دارد و نه راه پس.

نقش ایران در جنگ غزه

ذوالنور به نقش ایران در این جنگ اشاره کرد و افزود، از نظر معنوی ایران بالاترین نقش را داشته است به طوری که در جنگ شش روزه اعراب با رژیم اسراییل درحالی که آن روز کشورهای عربی بیش از شش روز دوام نیاوردند ولی امروز درگیری مردم غزه با دست خالی در برابر این رژیم نزدیک به یک ماه ادامه دارد و دشمن درمانده شده و در باتلاق گیر کرده است این وضعیت به برکت وقوع انقلاب اسلامی و تاسی به روحیه جهاد و مقابله و ایستادگی دوران دفاع مقدس ماست.

نماینده مجلس شورای اسلامی موضوع امروز فلسطین را در سه جریان حاکم دانست و گفت: یکی زیست مسالمت آمیز است که هر کسی زندگی خودش را بکند. دوم اینکه فلسطین دو دولتی بشود که خیلی از کشورهای عربی و آقای محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین هم به دنبال همین هستند. یعنی بخشیدن حق مردم فلسطین به یک رژیم جعلی غاصب اشغالگر خونخواری که یقینا به همین اکتفا نخواهد کرد. رویای نیل تا فرات تنها بخشی از رویای رژیم صهیونیستی و صهیونیزم بین الملل است. رژیم صهیونیستی یک تهدید برای بشریت است. و تفکر سوم هم تفکر عاشورایی است تفکر انقلاب اسلامی و تفکر دفاع مقدس ماست، تفکر سازش ناپذیری حق در مقابل باطل است شما دیدید هر جریانی از مبارزان فلسطینی به سمت سازش رفتند محو شدند هر بخشی از این جریان به سمت تفکرات انقلاب اسلامی و درس گیری از انقلاب اسلامی آمدند ماندگار شدند و امروز اثرش را می بینیم.

وی اظهار داشت: حماس و جهاد اسلامی فلسطین خودشان را با آرمان ها، اعتقادات، باورها، روحیات و راه انقلاب اسلامی وفق دادند و امید خود را از دست ندادند و اعتقاد به نصرت الهی پیدا کردند و ایستادگی تا مرز شهادت را انتخاب کردند و امروز شاهد اثراتش هستیم.

دروغ پردازی آشکار دشمنان در باره موشک های ایرانی در غزه

ذوالنور درخصوص کمک های ایران به فلسطین به خدمات مستشاری اشاره کرد و گفت: اگر آنها از ما کمک و مشورتی بخواهند از آنان دریغ نخواهیم کرد. جمهوری اسلامی از کمک های مستشار به هیچ کدام از کسانی که در مقابل اشغال، در مقابل گرفتن حقشان از حلقوم استکبار جهانی و نظام سلطه تلاش می کنند، ابایی ندارد بلکه این سیاست اعلانی جمهوری اسلامی بوده است ولی اینکه دشمنان القا می کنند که این موشکهای انقلاب اسلامی است و جمهوری اسلامی به این ها موشک می دهد سخنانی دروغ است.

وی افزود: آنها که غزه را محاصره کرده اند پس این موشک ها از کجا رفته که آنها ندیده اند. امروز که حتی کارتن های دارو را در گذرگاه رفح باز می کنند این حجم موشکی که حماس شلیک می کند از کجا توسط جمهوری اسلامی تزریق می شود که هیچکس نمی بیند از طریق هوایی که ارتباطی نداریم دریا هم که در محاصره آنهاست یک گذرگاه رفح می ماند که این گذرگاه را هم که خود اسرائیلی ها غیر از مصر کنترل می کنند. چطور می توانند چنین دروغ های بگویند و اینگونه اتهامات را بزنند.

گروه های فلسطینی سلاح و پدافند موردنیازشان را خود می سازند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد، امروز گروه های مبارز فلسطینی به تاسی و درس گیری از جمهوری اسلامی، خودشان یاد گرفته اند چگونه سلاح شان را بسازند و چگونه از آن استفاده کنند، چطور یک پدافند و هجوم و آفند موفقی داشته باشند. این ها در پرتو انقلاب اسلامی و درس هایی است که از انقلاب ما گرفته اند و مشارکتی که با مقاومت داشته اند و رفت و آمدهایی که با مقاومت و حزب الله دارند، گروه های مقاومت امروز در انتقال تجارب با هم ارتباطاتی دارند و از تجارب هم استفاده می کنند و این مساله در هیچ جای دنیا ممنوع نیست و در همه جا متداول و مرسوم است.

وی افزود: ولی اینکه بگویند موشک های حماس و گروه های مقاومت فلسطین موشک هایی است که جمهوری اسلامی برای ‌آنها ارسال کرده است و جمهوری اسلامی کمک فیزیکی و تسلیحاتی می کند، یک ادعایی برای پوشاندن ضعف خودشان است، چون نمی توانند در مقابل مردم غزه که بادستان خالی می جنگند، پیروز شوند با فرافکنی و دروغ پردازی اینگونه تبلیغ می کنند که این مردم غزه نیستند بلکه یک قدرت دیگری پشت سر اینهاست. این مساله برای رد گم کردن و پوشش گذاشتن روی شکست هایشان است و به همین منظور چنین مسائلی را در سطح رسانه ها مطرح می کنند.

منبع: العالم