نیکزاد گفت: نزدیک شدن به مرزهای سایر کشورها بویژه مرزهای ایران اسلامی قطعاً پاسخ های کوبنده ای را به دنبال خواهد داشت تاکید کرد: سیاست انقلاب اسلامی ایران در مورد همسایگان همواره بر پایه احترام متقابل و صداقت بوده است.

نیکزاد: نباید اجازه فعالیت هیچ گروه تروریستی را در منطقه بدهیم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

علی نیکزاد در همایش بین المللی گفتمان قره باغ ۱۷ ربیع  که از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه و با محوریت تبیین بیانات مقام معظم رهبری در این باره، در سالن همایش های امین و با حضور مهمانان داخلی و خارجی در قم برگزار شد، گفت: از ویژگی های نظریه مترقی ولایت فقیه، استنباط اصول ثابت در مدیریت سرزمین اسلامی است.

وی افزود: بیانات اخیر رهبر انقلاب در جمع اعضای معظم خبرگان رهبری بیانگر این اصول است. استکبار ستیزی، مردم سالاری دینی، نقش سپاری به خود مردم در اداره کشور و کوتاه نیامدن در مقابل مستکبران از اصول ثابت نزد مقام معظم رهبری بوده و دفاع از سرزمین های اسلامی در هر کجای دنیا یکی دیگر از اصول ثابت انقلاب اسلامی است.

وی با ذکر این مطلب که رهبر حکیم انقلاب در موضوع نابودی رژیم صهیونیستی حرفشان را زدند، تصریح کرد: در موضوع قره باغ نیز ایشان موضع خود را به وضوح بیان نمودند؛ همه کشورهای منطقه می دانند در ۴۲ سال گذشته کشور ایران بزرگترین پناهگاه امن برای برادران و خواهران مسلمان بوده است.

نیکزاد اظهارکرد: امروز هم صادقانه ترین حمایت از کشورهای همسایه از سوی ایران اسلامی انجام می گیرد. در موضوع جنگ قره باغ جمهوری اسلامی ایران با همه توان از قره باغ دفاع کرده است؛ اما نباید ما بگذاریم گروه های تروریستی در منطقه حضور یابند و این حضور قطعاً به ضرر آن کشوری خواهد بود که به آن ها فرصت حضور داده است.

وی عنوان داشت: نزدیک شدن به مرزهای سایر کشورها بویژه مرزهای ایران اسلامی قطعاً پاسخ های کوبنده ای را به دنبال خواهد داشت تاکید کرد: سیاست انقلاب اسلامی ایران در مورد همسایگان همواره بر پایه احترام متقابل و صداقت بوده است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: جمهوری آذربایجان جایگاه ویژه ای نزد ما دارد؛ یک منطق اسلامی می گوید اگر ما به موضوع قره باغ ورود کردیم به این که قره باغ را به آذربایجان باید پس داد اعتقاد راسخ داریم، اما ورود دیگر کشورهای منطقه به این موضوع قطعاً آسیب زا خواهد بود.

وی با ذکر این مطلب که با توجه به توان بسیار بالایی که جمهوری اسلامی ایران دارد ما می توانیم در آبادسازی قره باغ نقش درخشانی را ایفا کنیم، یادآورشد: امیدوارم به زودی شاهد آزادسازی قره باغ و حضور ایرانیان برای آبادانی آن باشیم.