ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور امروز دوشنبه 28 آبان‌ماه در دیدار با مردم شهرستان شهریار در استان تهران اظهار کرد: تقسیمات جدید کشوری در شرق و غرب تهران

تصمیم رئیسی برای تقسیم تهران | تقسیمات جدید کشوری در شرق و غرب پایتخت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رئیسی با بیان اینکه منطقه شهریار در سال‌های گذشته بسیار رشد کرده است، تصریح کرد: باتوجه به توسعه شهریار و شهر اندیشه لازم است در تقسیمات کشوری در این منطقه تجدید نظر کنیم. در شرق و غرب تهران باید تغییراتی در تقسیمات کشوری هم در حوزه شهرستان و هم تشکیل استانی جدید داشته‌ باشیم.

وی ادامه داد: باید به اقتضای تغییرات جمعیتی در این منطقه علاوه بر تجدیدنظر در تقسیمات کشوری، در ارتقای امکانات مختلف مورد نیاز آن از جمله در بخش حمل و نقل و آموزشی نیز اقدامات لازم صورت گیرد.

رئیس‌جمهور  افزود: تسهیل رفت‌وآمد در این منطقه اهمیت بسیاری دارد و به توسعه خطوط ریلی و مترو نیاز داریم. دولت خود را در حمایت از شهرداری برای توسعه خطوط مترو موظف می‌داند.

آیت الله رئیسی عنوان کرد: تجدید نظر در تقسیمات کشوری استان فعلی تهران جزو برنامه‌های دولت است و تقسیمات کشوری در سطح شهرستان و استان به ویژه در غرب استان تهران در حال کارشناسی است تا به نحو بسیار منطقی تشکیل استان و شهرستان را دنبال کنیم.

وی با اشاره به مسائل فرهنگی و آموزشی بیان کرد: مردمانی که ما در این مناطق می‌شناسیم مردم دلداده به انقلاب و ارزش‌ها و پایبند به فرهنگ ایرانی اسلامی هستند که باید این فرهنگ با کمک چهره‌های فرهنگی منطقه و فرهنگ دوستان حفظ شود و در کنار توجه به مسائل اقتصادی مورد توجه قرار گیرد.

رئیس‌جمهور با اشاره به ارائه خدمات آموزشی ادامه داد: در حوزه آموزش و پرورش تحقیقاتی انجام شده و مشخص شد این منطقه در زمینه آموزش نیاز به توسعه دارد که در دستور کار قرار دارد و در مصوبات سفر خواهد بود که نسبت به فضای فرهنگی و مدارس در غرب استان تهران اقدام شود.

استان تهران مورد غفلت واقع شده است

آیت‌الله رئیسی تصریح کرد: غرب و شرق استان تهران گاهی به دلیل توجه به شهر تهران یا سایر استان‌ها از قلم افتاده و کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد لذا سعی کردیم که در این مدت نسبت به مناطق اطراف تهران نیز مانند شهر تهران توجه داشته باشیم لذا تعداد سفرهای استانی با سفر به شهرستان‌ها برابری می‌کند و بی‌توجه به مناطق اطراف تهران نبودیم و از نزدیک مسائل مربوط به زندگی مردم در اطراف تهران را دیدیم.