نخست وزیر ارمنستان روز شنبه با اشاره به دیدگاه مثبت مردم این کشور به روسیه گفت، به هیچ وجه نمی توان نقش عظیم فرهنگ روسیه را در جهان انکار کرد.

پاشینیان: ارامنه همچنان روسیه را کشوری دوست می‌دانند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

خبرنگار نیکو اصغری: نخست وزیر ارمنستان روز شنبه با اشاره به دیدگاه مثبت مردم این کشور به روسیه گفت، به هیچ وجه نمی توان نقش عظیم فرهنگ روسیه را در جهان انکار کرد.

نخست وزیرارمنستان روز شنبه در جلسه پرسش و پاسخ برخط با شهروندان این کشور گفت که ارامنه همچنان روسیه را کشوری دوست می‌دانند.

به گزارش خبرگزاری «آرکا»،«نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان گفت: «مسائلی در ارتباط با با کشورهای دوست وجود دارد که باید حل شود. ما بر اساس این منطق هر کاری انجام خواهیم داد تا اطمینان حاصل کنیم که روابط ما با روسیه بر اساس احترام متقابل و در نظر گرفتن منافع متقابل بنا شود.»

پیشتر وزیر خارجه روسیه  نیز در دیدار با «آرارات میرزویان» وزیر خارجه ارمنستان از اتحادیه اروپا و آمریکا به دلیل دخالت در مذاکرات صلح بین ایروان و باکو انتقاد کرده بود. «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه غرب را به تلاش‌های پنهان برای تضعیف معماری امنیتی منطقه قفقاز از طریق حملات دیپلماتیک و تلاش برای سرکوب توافقات بین روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان متهم کرد.

پاشینیان با اشاره به تاثیر فرهنگ روسیه اظهار داشت: «من درک می کنم که نگرش‌ها نسبت روسیه می‌تواند متفاوت باشد، اما به هیچ وجه نمی توان نقش عظیم فرهنگ روسیه را در جهان و تمدن معاصر انکار کرد.»

وی گفت: «من همه هموطنان به ویژه جوانان را تشویق می‌کنم تا حد امکان زبان‌های خارجی، از جمله روسی را یاد بگیرند.»

ایالات متحده چندین بار به ارمنستان توصیه کرده در ازای تضمین امنیت، پایگاه‌های نظامی روسیه در این کشور را برچیند و نیروهای مرزی  روس را از ارمنستان خارج کند. پایگاه نظامی ۱۰۲ روسیه در «گیومری» در  ارمنستان واقع شده است. این پایگاه نظامی تحت فرماندهی منطقه نظامی جنوبی نیروهای مسلح روسیه است. این مرکز قبلاً پایگاه لشکر ۱۲۷ گارد هفتم اتحاد جماهیر شوروی سابق بود، و نیروهای ارمنستان بخشی از نیروهای ماورای قفقاز بودند.

یک دیپلمات ارشد ارمنستان نیز اخیرا گفت که این کشور به دنبال خروج از سازمان پیمان امنیت جمعی و بستن پایگاه نظامی روسیه در خاک این کشور نیست.

منبع: فارس