پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«فردا» نوشت: وزیرخارجه کشورمان معتقد است که هیچ وقت تا این حد به توافق نزدیک نبوده‌ایم و تعیین زمان توافق هم در دست غربی‌ها است. در فضای رسانه‌ای هم توافق نزدیک است و احتمالا تا اوایل هفته آینده کار تمام می‌شود! این را یک منبع آگاه به اقتصادآنلاین گفته (که البته ما راست و دروغش را نمی‌دانیم)

روزنامه جهان صنعت هم به رغم تکذیب خبر سفر امیرعبداللهیان به وین که در روزهای گذشته شایعه شده بود، ادعا کرده که قرار است خبرنگاران برخی رسانه‌های نزدیک به دولت به اسم آفریقا عازم شده و نهایتا از وین سردآورند تا حصول توافق جدید را ثبت و گزارش کنند! 

روزآروز هم امروز نوشت: «وزرای خارجه 1+4 و امیرعبداللهیان احتمالا طی چند روز آینده به وین می‌روند». دلیلش البته این است که پولیتکو از قول دو منبع گفته که وزرای خارجه چین و روسیه از طریق ویدئو کنفرانس در نشست کمیسیون مشترک برجام شرکت خواهند کرد».

علی قلهکی فعال رسانه‌ای اما توییت کرده که «طی روزهای اخیر اخباری مبنی بر سفر قریب‌الوقوع «امیرعبداللهیان» به وین منتشر شد که از نهایی شدن توافق خبر می‌داد اما «علی باقری» از سوی شمخانی - مدیر پرونده مذاکرات - به تهران فراخوانده شده و فعلا خبری از سفر وزیرخارجه به وین نیست».

گمانه نزدیک بودن توافق را اما وقتی تقویت می‌شود که شاهد ابراز امیدواری‌ها از سوی مقامات مسوول در کشورهای عضو برجام هستیم. مثلا میخائیل اولیانوف نماینده روسیه گفته که مذاکرات به مرحله پایانی و نتیجه ‌گیری نزدیک شده است. او نوشته بود «ظاهرا مذاکرات احیای برجام نزدیک به عبور از خط پایان است.» قبل از او هم انریکه مورا مذاکره‌کننده ارشد اتحادیه اروپا تویت کرده بود که «مذاکرات وین درباره برجام در لحظه‌ای سرنوشت‌ساز قرار دارد. پس از ده ماه مذاکره به پایان کار نزدیک می‌شویم. نتیجه هنوز معلوم نیست.»