نماینده پارلمان بحرین در روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین (30 نوامبر 2023) با ایراد سخنرانی آتشین به سفرای کشورهای غربی حمله کرد.

حجم ویدیو: 3.36M | مدت زمان ویدیو: 00:00:52
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمد موسی البلوچی نماینده بحرینی گفت: این روز برای همبستگی با ملت فلسطین است، اما متأسفانه ما اینجا شاهد حضور سفرای آمریکا، فرانسه و انگلیس هستیم که از جنگ و نسل کشی مردم فلسطین در غزه حمایت کردند. آنها ادعا می کنند که با مردم فلسطین همبستگی می کنند اما رفتار آنها مانند کسی است که فردی را می کشد و در تشییع جنازه او شرکت می کند.

وی در بخشی از سخنان خود افزود: در این سخنرانی که در آن نماینده خود و نه رئیس مجلس بحرین هستم، همانطور که مجری اشاره کرد، به من اجازه دهید در اعتراض به حضور سفرای آمریکا، فرانسه و بریتانیا از این مراسم خارج شوم ».

محمد البلوچی نماینده مجلس بحرین پس از سخنرانی خود در اعتراض به حضور سفرای کشورهای غربی از سفیر بحرین اجازه خواست تا از نشست خارج شود.

به دنبال حمله محمد البلوچی به سفرای کشورهای غربی بسیاری از کاربران شبکه اجتماعی ایکس نسبت به موضع وی واکنش نشان دادند.

ادهم ابوسلیمه در صفحه شخصی خود نوشت: سخن شجاعانه محمد موسی البلوچی نماینده مجلس بحرین در روز جهانی همبستگی با ملت فلسطین... خداوند بر عزتت بیافزاید ای آزاد مرد... و این سپاس همه عربها و مسلمانان است.»

در همین حال رامیا ابراهیم، مجری شبکه المیادین،​​جایگاه محمد البلوشی را مایه افتخار توصیف کرد و گفت: زندگی صحنه نشان دادن عزت انسان هاست و این همان کاری است که محمد البلوچی نماینده بحرین به دلیل شرکت سفرای آمریکا، فرانسه و انگلیس حامیان اصلی اسرائیل در تجاوزات و کشتارهایش در نوار غزه از مراسم روز جهانی همبستگی با فلسطین انصراف داد.

وی با اشاره به سخنان این نماینده بحرینی خاطرنشان کرد، شما مردم را می‌کشید و در تشییع جنازه شان شرکت می‌کنید.

منبع: العالم