تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: عملکرد نیروهای اصلاحات وقتی در قدرت بودند برای همه روشن و واضح است بنابراین اینها برای ملت ایران مردند و اصلا محلی از اعراب ندارند که بخواهند خود را منتقد وضع جا بزنند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

اصلاح‌طلبان این روزها سعی دارند دولت و مجلس فعلی را مسئول عدم مشارکت یا رد صلاحیت ها جلوه دهند، حال آنکه جامعه هنوز عملکرد ضعیف آنها را در دولت یازدهم و دوازدهم فراموش نکردند. شاهد آنکه روزنامه اصلاح طلب شرق اخیرا در گزارشی ضمن دعوت از همفکرانش برای واقع بینی و مشارکت در انتخابات پیش رو، نوشته بود که نتیجه قهر با صندوق رای و عدم مشارکت فعل دولت و مجلسی مشابه دولت و مجلس فعلی خواهد بود (نقل به مضمون). این درحالی است که اصلاح طلبان خودشان هم خوب می‌دانند که اولا وضعیت کنونی و آنچه مورد نقد مردم است، تا حد زیادی حاصل عملکرد آنها در هشت سال دولت روحانی و عملکرد مجلس یازدهم و شواری شهر پنجم است. عملکردی که به نظر نمی‌رسد به این سادگی‌ها و زودی‌ها جبران شود. از طرف دیگر سیاسیون در جبهه اصلاح طلبی به اندازه سیاسیون خارج از این جبهه می‌دانند که عدم حضور نیروهایشان در دولت و مجلس فعلی بیش از هر چیز، ناشی از ریزش سبد رای و سرمایه اجتماعی آنها در پی همان عملکرد مورد اشاره است. لذا باید دید که این دست از فرافکنی‌ها چ دلیل و البته چه آورده‌ای برای آنها خواهد داشت؟

حجت الاسلام عباس امیری‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار فردا درباره تلاش اصلاح طلبان برای وارونه نمایی واقعیت ها گفت: بین خود اصلاح طلبان اختلافات جدی و عمیقی وجود دارد. چندی پیش شاهد بودیم که چه طور برای انتخاب رئیس جبهه اصلاحات کشمکش های درونی آنها علنی شد.

وی با اشاره به قرار گرفتن رادیکال های اصلاح طلب در مسیر براندازی و دشمنی با انقلاب و جامعه، افزود: عملکرد نیروهای این جریان وقتی در قدرت بودند برای همه روشن و واضح است بنابراین اینها برای ملت ایران مردند و اصلا محلی از اعراب ندارند که بخواهند خود را منتقد وضع جا بزنند.

تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به رویکرد تنش زایی و شبهه افکنی اصلاح طلبان در ادوار مختلف سیاسی کشور اظهار کرد: آنها نان شان را از اختلاف افکنی درمی آورند وگرنه کار خاصی برای کشور و مردم انجام نداده اند. امروز پایگاه اجتماعی اصلاح طلبان آنقدر تهی است که کسی از آنها نامی نمی برد.

امیری فر با بیان اینکه اصلاح طلبان سیاسیون ورشکسته اند، ادامه داد: نفرات دسته چندم آنها وارد عرصه انتخابات شدند، تصورشان این است که با بحران آفرینی و تنش می توانند فضایی برای طرح نام مجدد خود در جامعه فراهم کنند اما غافلند که دیگر جامعه بهایی به آنها نمی دهد، پس نمی توانند با انداختن توپ در زمین مجلس و دولت فعلی خود را سفید کنند.

منبع: فردا