رئیس‌جمهور گفت: شرط موفقیت ما همکاری، همدلی و همراهی مجلس و دولت است زیرا ما هر دو یک ماموریت و اهداف مشترک و واحد برای رفاه مردم و رفع مشکلات دارند.

رئیسی: دولت و مجلس برای رفاه مردم یک ماموریت مشترک دارند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سید ابراهیم رئیسی روز سه شنبه در حاشیه ارائه لایحه بودجه و برگزاری نشست مشترک دولت و مجلس در پاسخ به اینکه با توجه به اینکه با تصویب برنامه هفتم هم‌افزایی و همدلی بین مجلس و دولت بیشتر شده، برگزاری نشست‌های مشترک تا چه میزان در تقویت همدلی و هم‌افزایی موثر است؟ گفت: شرط موفقیت ما همکاری، همدلی و همراهی مجلس و دولت است زیرا ما هر دو یک ماموریت داریم لیکن جایگاه ما متفاوت است ما در جایگاه مجری هستیم و عزیزانمان در مجلس در جایگاه قانونگذاری هستند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: جایگاه ما متفاوت است اما دولت و مجلس اهداف مشترک و واحد برای رفاه مردم و رفع مشکلات دارند به طور مثال توجه به بازنشستگان، معلمان یا رفاه اجتماعی از جمله اهدافی است که هر دو آن‌ها را دنبال می‌کنیم.

رئیسی یادآور شد: بخشی از کار را مجلس انجام می‌دهد و بخش دیگر برعهده دولت است، محصول کار را هم باید مردم در جریان قرار بگیرند. حتما این نشست‌ها در جهت همدلی، همکاری و تعامل بسیار اثربخش است.

مخبر: هماهنگی قوای مقننه و مجریه به پیشرفت امور کمک زیادی می‌کند

در ادامه، محمد مخبر روز سه‌شنبه در حاشیه حضور اعضای دولت برای ارائه لایحه بودجه و برگزاری نشست مشترک در مجلس افزود: اگر این هماهنگی‌ها و همدلی‌ها نبود، برنامه هفتم توسعه که تدوین شد، واقعا نمی‌توانست برنامه‌ای با این کیفیت و با این نقاط برجسته‌ای که اثرات جدی روی اداره کشور خواهد داشت باشد.

مفاهمه و هم‌اندیشی مجلس و دولت در راستای پیشبرد امور کمک‌کننده است

در ادامه سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره نشست مشترک مجلس و دولت و تاثیر آن بر هم افزایی این دو قوه جهت رفع مشکلات کشور، گفت: مجلس قوه تصمیم گیر کشور است و دولت برای اقدامات اجرایی خود نیاز به نظر مثبت مجلس دارد.

وی افزود: اگر تفاهم لازم میان مجلس و دولت در مورد موضوعات و روش حل مسائل ایجاد نشود، امور کشور قفل خواهد شد. در واقع دولت باید مصوبات و قوانین را اجرا و مجلس هم باید به گونه ای قانون گذاری کند که دولت بتواند اجرا کند و در این رابطه مجلس به دولت و دولت به مجلس نیاز دارد.

قاضی‌زاده هاشمی یادآور شد: دولت و مجلس باید با مفاهمه، هم اندیشی و هم‌افزایی امور را پیش ببرند و چنین نشست‌هایی در این راستا کمک‌کننده است.

اهتمام دولت و مجلس برای حل مشکلات مردم با همدلی و هماهنگی

امیر سرتیپ محمدرضا قرایی آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ادامه با اشاره به همکاری مجلس و دولت در راستای حل مشکلات مردم، گفت: مجلس و دولت با یکدیگر هماهنگ بوده و همدل هستند تا مشکلات کشور حل شده و نتیجه‌ای مطلوب حاصل شود.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی هم در این زمینه گفت: مجلس و دولت ماموریتی جز حل مشکلات مردم ندارد و به‌ یقین شان نزول آن‌ها همین است اما این ماموریت زمانی کامل انجام خواهد شد که دو قوه در هماهنگی کامل با یکدیگر باشند.

وی افزود: البته نه هماهنگی که وظایف خلط شوند چراکه هر قوه وظایف مختص به خود را دارند، با این وجود فاصله دو قوه از یکدیگر، عدم ارتباط مناسب، عدم برگزاری نشست‌های همدلانه و رقابت‌های کاذب منجر به تضرر مردم خواهد شد.

بذرپاش همچنین تصریح کرد: بنابراین باید ارائه خدمت بیشتر و با کیفیت‌تر این دو قوه در بالاترین سطوح همکاری با یکدیگر قرار بگیرند.

نشست مشترک نمایندگان مجلس و اعضای هیات دولت امروز سه شنبه چهاردهم آذر ۱۴۰۲ به میزبانی مجلس شورای اسلامی برگزار شد و رییس جمهور و رییس مجلس در این نشست به بیان نقطه نظرات خود در راستای همکاری بیشتر این دو قوه در حل مشکلات مردم پرداختند.

منبع: ایرنا