معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: فردا نشست مشترک دولت و مجلس در سالن اجلاس سران به میزبانی دولت برگزار می شود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

معاون پارلمانی رییس جمهور گفت: فردا نشست مشترک دولت و مجلس در سالن اجلاس سران به میزبانی دولت برگزار می شود.

سید محمد حسینی در جمع اهالی رسانه با بیان اینکه گاهی دیدگاه های دولت در مقایسه با مجلس به خوبی مطرح نمی شود ،اظهار کرد: در مقطع بررسی لایحه بودجه، از طریق مجلس درباره بودجه مدام اطلاع رسانی می شود ولی از سوی دولت کمتر اطلاع رسانی می شود.

وی ادامه داد: اگر قوا دست به دست هم دهند مشکلات مردم حل می شود. در صورت چالش و درگیری میان قوا، کشور ضرر می کند. رییس جمهور تاکنون هفت بار به مجلس رفته است. نشست دولت و مجلس چندین بار برگزار می شود. فردا هم نشست مشترک دولت و مجلس در سالن اجلاس سران به میزبانی دولت برگزار می شود. رییس جمهور  تاکنون با ۲۲۹ نماینده دیدار داشته است.

حسینی همچنین افزود: هرچه نماینده می گوید را نمی توانیم اجرایی کنیم زیرا منابع کشور محدود است. هر نماینده ای که با وزیر کاری داشته است، توانسته است مباحث خود را مطرح کند. از ناحیه دولت در تعامل با مجلس کوتاهی نشده است.

حسینی با بیان اینکه تعداد تذکرات و سوالات از دوره‌های قبل بیشتر شده است که این مسأله به بررسی نیاز دارد، گفت: ۱۴۶۷ تذکر و۱۳۱۴ سوال  مطرح شده که تعدادشان زیاد است. یک دلیل این تذکرات و سوال، امیدواری به اقدامات دولت است اگر آنها ناامید بودند اصلا این سوالات را مطرح نمی کردند . آنها همچنین دولت را از آن خود می دانند. شاید برخی نمایندگان هم کمتر در مسایل اجرایی تجربه دارند.

معاون رییس جمهور تاکید کرد: ما از نقد استقبال می کنیم ولی اگر وزیری خواسته ما را برآورده نمی کند نباید هر حرفی درباره آن وزیر مطرح کنیم. مرز بین دو قوا باید مشخص باشد و نماینده نباید در کار اجرا دخالت کند زیرا این کار به نفع خود نماینده نیست.

وی با اشاره به اینکه در تعامل با مجلس اخلاق و سعه صدر را رعایت می کنیم، خاطرنشان کرد:  مردم با گرفتاری های معیشتی مواجه هستند و مشکلات خود را به نمایندگان خود مطرح می‌کنند و آنها هم تقاضای مردم را به دولت منتقل می کنند. شاید بخشی دیگری از تعداد زیاد تذکرات به دلیل همین امر باشد. از سویی باید از مجلس بخاطر رای اعتماد خوب به وزرا تشکر کنیم. ما برنامه های مطرح شده وزرا در مجلس شورای اسلامی را به آنها داده ایم تا آنها را اجرایی کنند.

حسینی درباره احتمال اصلاح کابینه اظهار کرد:  برخی با یک یا دو وزیر مخالف بودند و می‌خواستند وزرا تغییر کنند. وزرا شب و روز کار می‌کنند و برنامه‌های خود را دنبال می‌کنند. تاکنون بحثی در دولت درباره تغییر وزرا مطرح نشده است. البته بررسی عملکردها در دولت انجام می‌شود اما این بررسی به معنای این نیست که قرار است وزیری جابجا شود. شش سوال در دستور کار مجلس است. یک سوال اصلا طرح نشده و نمایندگان از پنج سوال دیگر قانع شده‌اند و بحث استیضاح در مجلس مطرح نیست. در دولت هم بحث تغییر وزیر مطرح نیست.