پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حمایت‌های غیراعلامی اما محسوس آمریکا از رژیم اشغالگر قدس در جنگ غزه ادامه دارد و برخی اختلافات تاکتیکی در خصوص شرایط میدانی نبرد، به توقف این حمایت‌های وقیحانه و خون آلود منجر نشده‌است. محصول هم‌افزایی شیاطین در نوار غزه، شهادت نزدیک به ۱۶هزار کودک و زن بی‌گناه در این منطقه بوده‌است. در چنین شرایطی قطعا بایدن و بلینکن نمی‌توانند خود را از عواقب و تبعات حمایت خود از نسل‌کشی در غزه مصون بدانند!

براساس افشاگری جدید روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال،‌ واشنگتن در حالی از آغاز جنگ غزه دست‌کم ۱۰۰ بمب سنگین موسوم به «بمب‌های سنگرشکن» ۹۰۰ کیلویی در اختیار رژیم‌صهیونیستی قرار داده، که در محافل عمومی همواره ادعا می‌کند از این رژیم خواسته از جان غیرنظامیان محافظت کند. این روزنامه آمریکایی در گزارشی به افشاگری از ابعاد حمایت نظامی آمریکا از رژیم اشغالگر پرداخت و به نقل از مقامات آمریکایی نوشت: واشنگتن حداقل ۱۰۰بمب پیشرفته BLU-۱۰۹ (بمب‌های سنگرشکن)‌ که هرکدام حدود ۹۰۰ کیلوگرم وزن دارند، به همراه ده‌ها هزار سلاح و گلوله توپ دیگر به اسرائیل تحویل داده‌است.

   

عمق فاجعه 

این روزنامه در گزارش خود، ارسال بمب‌های سنگرشکن از سوی آمریکا به رژیم‌صهیونیستی را که قابلیت نفوذ به عمق سازه‌های بتونی را دارد، منتشر کرده‌است. وال‌استریت ژورنال خاطرنشان کرد، آمریکا علاوه بر انتقال بمب‌های سنگرشکن BLU-۱۰۹، همچنین ۱۵هزار بمب از انواع دیگر و ۵۷ هزار گلوله توپ به ارزش صدها میلیون دلار به این رژیم ارسال کرده‌است که عمدتا از طریق هواپیماهای باری نیروی هوایی از نوع ۱۷C-  منتقل شده‌اند و انتقال آنها تا روزهای اخیر ادامه داشته‌است. این رسانه همچنین گزارش داده همزمان دولت جو بایدن فشارها بر (رژیم) اسرائیل برای شفاف‌سازی اهداف خود به منظور کاهش تلفات غیرنظامی را افزایش داده‌است. در همین زمینه سخنگوی امنیت ملی آمریکا اذعان کرد آمریکا از تصمیم رژیم اشغالگر اسرائیل برای تجدید تجاوزات به نوار غزه پس از پایان آتش‌بس حمایت می‌کند. جان کربی، سخنگوی امنیت ملی آمریکا ادعا کرد مردم فلسطین به دولتی برای اداره امور به غیر از حماس نیاز دارند. غزه باید سرزمین فلسطین باقی بماند و منطقه آن نیز کاهش نمی‌یابد.کربی درباره مذاکرات آتش‌بس و تبادل اسرا اعلام کرد کاملا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا به منظور «تسهیل» روند مذاکرات در این خصوص به دبی سفر کرده‌است که نشان می‌دهد طرف فلسطینی باید فهرستی از اسیران رژیم‌صهیونیستی را برای آزادی آنها ارائه کند.

   

نقش واشنگتن در جنگ غزه پررنگ است 

اصرار بر عدم آتش‌بس دائم در نوار غزه، محصول فرماندهی و مدیریت نبرد توسط آمریکاست. برخلاف ادعا و ظاهرسازی رسانه‌های وابسته به حزب دموکرات آمریکا که قصد دارند رویکرد بایدن در جنگ غزه را متفاوت از رویکرد نتانیاهو و بن‌گویر نشان دهند، اکنون محرز است واشنگتن در حال فرماندهی تاکتیک‌ها و اضلاع جنگ علیه فلسطینیان است. در چنین شرایطی مقامات آمریکایی نیز مانند صهیونیست‌ها نگران پایان نبرد بدون نابودی حماس هستند. با این حال اکثر استراتژیست‌های آمریکایی متفق‌القول هستند که بایدن و نتانیاهو باید چنین گزینه‌ای را برای همیشه فراموش کنند. شکست صهیونیست‌ها در چند جبهه جنگ زمینی در نوار غزه و عدم تکمیل داده‌ها و اطلاعات نهادهای امنیتی و نظامی آمریکا و رژیم‌صهیونیستی درباره تونل‌های غزه، وسعت، عمق و نقاط اتصال آنها به یکدیگر و شهرک‌های صهیونیست‌نشین به استیصال محاسباتی و میدانی دشمنان در غزه منجر شده‌است. 

   

وعده‌های آمریکا به ابومازن

وعده‌های کاخ سفید به ابومازن (محمود عباس) با هدف اداره نوار غزه پس از نابودی حماس( که اساسا اتفاق نخواهدافتاد)، نکته دیگری است که نمی‌توان به سادگی از کنار آن گذشت. همان‌گونه که از سخنان مقامات آمریکایی پیداست، ابومازن و دیگر اعضای ارشد تشکیلات خودگردان در ازای سکوت وقیحانه خود در برابر کشتار همه‌جانبه مردم مظلوم فلسطین در نوار غزه، وعده سلطه بر این منطقه را در قالب همان طرح خیالی و انتزاعی (طرح ۲ دولتی) از دموکرات‌های کاخ سفید دریافت کرده‌اند. این موضوع، مصداق خیانت و حماقت توأم ابومازن نسبت به وقایع جاری در نوار غزه است. وی از یک سو خائن است؛ زیرا در ازای سلطه بر غزه حاضر شده از حق مسلم سرزمینی فلسطینیان و حتی حق حیات کودکان ساکن غزه صرف‌نظر کند. قطعا وی سزای این معامله‌گری کثیف را مشاهده خواهدکرد اما از سوی دیگر، وی در همین صحنه نیز از آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها فریب خورده‌است. ابومازن سال‌هاست برای نوار غزه کیسه دوخته و در سودای حذف گفتمان مقاومت و متعلقات آن از این منطقه است اما هر بار، با دستانی خالی‌تر از گذشته ناچار به تسلیم در برابر واقعیات فلسطین و منطقه شده‌است. این بار بهترین فرصت برای ابومازن بود تا در سال‌های پایانی عمر خود، از توهمات و مشی سازشکارانه و خیانتکارانه خود در قبال سرزمین فلسطین و نوار غزه توبه کند و به سوی مردم فلسطین بازگردد اما او ترجیح داد برای چندمین بار به مهره بازی واشنگتن و تل‌آویو تبدیل شود.

هر ۱۰ دقیقه یک کودک فلسطینی شهید می‌شود

سخنگوی صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد(یونیسف) گفت که حمله رژیم صهیونیستی به جنوب غزه «بدترین بمباران» جنگی این رژیم اشغالگر علیه فلسطینی‌ها در منطقه محاصره‌شده نوار غزه بوده و کودکان، قربانیان اصلی این حملات هستند.

به گزارش میدل ایست مانیتور جیمز الدر، در رابطه با فجایع کنونی در جنوب نوار غزه در پیج شخصی خود در شبکه مجازی ایکس (توییتر) نوشت: من شاهد تلفات گسترده کودکان در غزه هستم. ما آخرین هشدارها را برای نجات کودکان مطرح می‌کنیم. الدر همچنین در مصاحبه با سی‌ان‌ان از ناامیدی شدید میان خانواده‌ها و کودکان فلسطینی در بیمارستان غزه در جریان تداوم جنگ گفت و بابت شرایط ایجادشده برای آنها ابراز تاسف کرد.

وی شرایط کنونی مردم در نوار غزه را به بازی شطرنج تشبیه کرده و گفت با این تفاوت که این بازی با مرگ کودکان به پایان می‌رسد. الدر عنوان کرد برای کودکان فلسطینی شرایط کنونی در غزه بازی نیست.

همچنین سازمان بهداشت جهانی در آخرین بررسی‌های خود عنوان کرده است که تحت‌تاثیر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزهدرهر ده‌دقیقه حداقل یک کودک کشته می‌شود. به گزارش آناتولی این نماینده سازمان بهداشت جهانی با اشاره به آمار مطرح‌شده، این وضعیت را «تاریک‌ترین لحظه بشریت» عنوان کرد.

رچارد پیپرکورن به عنوان نماینده سازمان بهداشت جهانی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین در جریان یک نشست خبری سازمان ملل در ژنو عنوان کرد: ما در مورد تقریبا ۱۶هزار کشته درغزه صحبت می‌کنیم. افرادی که بیش از ۶۰درصدشان زنان و کودکان هستند و علاوه‌بر این بیش از ۴۲هزار نفر دیگرشان هم زخمی شده‌اند.

به گفته کورن از ۳۵۰۰ تخت بیمارستانی کمتر از ۱۵۰۰تخت در بیمارستان‌های غزه موجود است و تاکید کرد که نوار غزه دیگر نمی‌تواند روند از دست دادن تخت‌های بیمارستانی خود را تحمل کند؛ چراکه نیازهای بهداشتی مردم در این منطقه به‌شدت در حال افزایش است.

اظهارات کورن درحالی مطرح می‌شود که طبق آخرین گزارش‌ها، جان بیش ازیک میلیون نفر کودک درغزه درخطر است و مردم هیچ پناهگاه امنی را برای آن‌که از حملات رژیم صهیونیستی دور باشند، ندارند.