نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل روز شنبه با انتقاد شدید از دبیر کل سازمان ملل وی را به دلیل آنکه از این رژیم حمایت نکرده، از نظر اخلاقی فاسد توصیف کرد.

اتهام سنگین رژیم‌ صهیونیستی به گوترش
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«گیلعاد اردان» نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل روز شنبه بار دیگر از «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل انتقاد کرد.

وی در سخنان خود گفت: «دبیر کل سازمان مللی که تروریسم را محکوم نمی‌ کند سزاوار منصب خود نیست».

اردان اضافه کرد: «دبیر کل سازمان مللی که از دولت دموکراتی که با تروریسم مبارزه می‌کند، حمایت نکند از نظر اخلاقی فاسد است».

 «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل شامگاه چهارشنبه نامه‌ای را به شورای امنیت سازمان ملل درباره اوضاع غزه ارسال کرد. وی این نامه را بر اساس ماده 99 منشور سازمان ملل که در خصوص تهدیدات صلح جهانی است، منتشر کرده است.

گوترش از اعضای شورای امنیت سازمان ملل خواست تا با اعمال فشار از ایجاد بحران انسانی جلوگیری کرده و خواستار ایجاد آتش‌بس بشر دوستانه در نوار غزه شد.

در همین راستا، شورای امنیت سازمان ملل بامداد شنبه جلسه‌ای را برگزار کرده و طی آن قطعنامه آتش‌بس فوری در نوار غزه به رای گذاشته شد اما ایالات متحده آمریکا بامداد شنبه قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه را وتو کرد. این در حالی بود که ۱۳ عضو شورا به این قطعنامه رأی موافق دادند. انگلیس به آن رأی ممتنع داد و آمریکا آن را وتو کرد.

بعد از وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای آتش‌بس در غزه، گیلاد عردان، نماینده اسرائیل طی پیامی در شبکه اجتماعی ایکس از دولت جو بایدن بابت «حمایت قاطع از اسرائیل» تشکر کرد. او قطعنامه‌ای را «تحریف‌شده» توصیف کرد و مدعی شد که آتش‌بس تنها زمانی ممکن خواهد بود که همه اسرا در غزه آزاد شوند و حماس نابود شود.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز روز شنبه در سخنانی از اقدام آمریکا در وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای آتش‌بس در غزه قدردانی کرد.

منبع: فارس