سخنگوی رسمی تشکیلات خودگردان عادی‌سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی را مردود دانست و در ادامه، اقدامات رام‌الله در این خصوص را تشریح کرد.

اقدامات تشکیلات خودگردان در پی عادی‌سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

آمریکا پنجشنبه گذشته (۲۳ مرداد) از توافق امارات و رژیم صهیونیستی برای عادی‌سازی کامل روابط خبر داد و این موضوع با واکنش گسترده فلسطینی‌ها و غیرفلسطینی‌ها روبه‌رو شد.

خبرگزاری «اسپوتنیک» در همین زمینه گفت‌وگویی با «نبیل ابوردینه» سخنگوی رسمی تشکیلات خودگردان انجام داد و ابوردینه در این مصاحبه اعلام کرد، این اقدام امارات «مردود» است، زیرا امور را به سمت پیچیدگی پیشتر پیش می‌برد.

وی تأکید کرد: اعطای هر گونه مشروعیتی به اسرائیل از هر نوعی مجاز نیست خصوصا آنکه چیزی که اتفاق افتاده در تناقض با طرح صلح عربی و قطعنامه ۱۵۱۵ شورای امنیت است، قطعنامه‌ای که اراضی فلسطینی را در مرزهای اشغالی ۱۹۶۷ می‌داند.

ابوردینه افزود، طرح صلح عربی اول عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از اراضی اشغالی ۱۹۶۷ و سپس عادی‌سازی روابط را مطرح می‌کند؛ نباید به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که هر روز بر شهرک‌سازی، بازداشت فلسطینی‌ها و یهودی‌سازی قدس می‌‌افزاید، جایزه داد.

وی در ادامه گفت، امارات سال‌های طولانی است که هیچ رابطه‌ای با تشکیلات خودگردان ندارد و درباره این اقدام هیچ مشورتی با رام‌الله نکرده است. مشورت درباره این مسأله باید از خلال اتحادیه عرب و طرح صلح عربی انجام شود.

ابوردینه در پاسخ به این سوال که تشکیلات خودگردان چه اقداماتی در این خصوص انجام خواهد داد، گفت: طرف فلسطینی مشروعیت و قدرت رد هر اقدامی را دارد، به «معامله قرن» نه گفتیم و پس از این اعلام مخالفت فلسطینی از هم پاشید؛ همانگونه که این مخالفت برای بسیاری از اقداماتی که با چشم‌اندازهای ملت فلسطین هماهنگ نبود، رخ داد.

وی افزود، رام‌الله خواستار جلسه عادی فوری شده زیرا این اقدام تصمیم‌های اتحادیه عرب را نقض کرده است، زیرا اتحادیه عرب می‌گوید عقب‌نشینی قبل از عادی‌سازی روابط باید رخ دهد.

ابوردینه گفت، تشکیلات خودگردان با جامعه بین‌الملل چه در سازمان ملل و چه شورای امنیت نیز راه‌های قانونی در این زمینه را پیش خواهد گرفت.

وی  تأکید کرد، صلح در غرب آسیا و پایان تروریسم جز با صلح عادلانه محقق نخواهد شد