یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: دولت باید با مسئولانی که احیانا قصد کار انتخاباتی برخورد کند.

شریان دنبال سهم‌خواهی است/ می‌گویند رقابت اما هدفشان تفرقه است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: سخنگوی شبکه راهبردی یاران انقلاب(شریان) گفته است که می‌خواهند رقابتی درون نیروهای انقلاب داشته باشند؛ سخنی که به قصد آنها برای ورود مستقل و رقابت با اصولگرایان تعبیر شد.

امیررضا واعظ آشتیانی، فعال سیاسی اصولگرا، درباره این موضوع به «مثلث‌آنلاین» گفت: «این سخن از سوی تشکیلات شریان که راهبردمان رقابت درون‌ تشکیلاتی با نیروهای انقلاب است، کاملا نشان‌دهنده عزم این گروه برای تفرق است. نشان‌دهنده این است که یک جریان کم‌اهمیت می‌خواهد یک جریان پرانرژی را به چالش بکشد که البته شدنی نیست. اینکه شریان یا هر تشکل دیگری بگوید ما در گذشته حضور داشته‌ایم بوده‌ایم اما اکنون اعلام موجودیت کرده‌ایم به معنای آن نیست که دارای ریشه سیاسی هستند. این جریان باید سابقه و تجربه‌ای به دست آورد تا خودشان را در جریان اصولگرایی نشان دهند».

او ادامه داد: «رقابت درون جبهه اصولگرایی بی‌منطق است. همه خانواده اصولگرایی باید تلاش ‌کنند که به وحدت و انسجام برسند اما در این بین می‌بینیم جریانی خلق‌الساعه آمده است و می‌گوید می‌خواهیم با گروه‌های اصولگرایی رقابت کنیم. معنای این موضوع سهم‌خواهی آنهاست. به بیان دیگر می‌گویند اگر می‌خواهید ما باشیم باید به ما سهم بدهید و اگر ندهید با شما رقابت می‌کنیم. شریان در جریان اصولگرایی وزنه‌ای نیست و صرفا می‌خواهد تفرق ایجاد کنند. شریان می‌گوید می‌خواهیم رقابت کنیم اما در واقع می‌خواهد تفرقه ایجاد کند. حالا شاید بخواهند واقعا رقابت کنند، باشد، حرفی نیست اما اینکه به زبان می‌آورند واقعا عجیب است و برای افتراق است».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «جریان اصولگرایی به سمت وحدت باید برود. اینکه تصور شود اصلاح‌طلبان ضعیف شده‌اند، خوش‌بینی غیرمنطقی است و همین نگاه خوش‌بینانه باعث می‌شود در انتخابات اتفاقاتی غیرقابل پیش‌بینی شود و اگر وحدت شکل نگیرد ممکن است کرسی‌هایی از مجلس از دست برود. در گذشته شاهد بودیم در انتخابات شورای شهر رقابت درون اصولگرایی شکل گرفت و سهمی نصیب اصلاح‌طلبان شد.

واعظ آشتیانی در پایان گفت: «دولت ورود به انتخابات نمی‌کند. در گذشته در دوران آقای احمدی‌نژاد هم شاهد بودیم که دولت به انتخابات ورود کرد و موفق نشد. در دوره آقای روحانی هم دولت خواست در انتخابات ورود کند که شکست خورد. انتصاب شریان به دولت صحیح نیست ضمن اینکه دولت هم باید از فضایی که این شائبه ایجاد شود، پرهیز کند و اگر مسئولانی در دولت احیانا قصد کار انتخاباتی دارند، به آنها تذکر دهد و اگر روندشان را اصلاح نکردند با آنها برخورد جدی کند. دولت باید مجری امانتدار انتخابات باشد و هر عضوی از دولت بخواهد به انحاء مختلف وارد مقوله انتخابات شود، باید با او برخورد شود».