کابینه نتانیاهو درباره آمار تلفات نظامیان دروغ می‌گوید

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» آمار واقعی تلفات نظامیان این رژیم در جریان درگیری با نیروهای مقاومت فلسطین را منتشر و روایت ارتش این رژیم در این باره را تکذیب کرد.

به گزارش یکشنبه شب ایرنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی صفا، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» اطلاعات منتشر شده از سوی ارتش اسرائیل در مورد تعداد تلفات نظامیان این رژیم از آغاز جنگ در نوار غزه را که ظهر امروز منتشر شد ، کذب دانست و آمار واقعی این تلفات را سه برابر آمار رسمی و گزارش های مقامات دانست.

این روزنامه اضافه کرد که اعلام ارتش رژیم اسرائیل مبنی بر زخمی شدن یک هزار و ۵۹۳ نظامی از آغاز جنگ علیه مردم غزه تا حد زیادی با تعداد مجروحانی که روزنامه هآرتص از بیمارستان ها به دست آورده است، تناقض دارد.

این روزنامه اشاره کرد که تعداد واقعی مجروحان بر اساس اعلام بیمارستان‌های اسرائیل به چهار هزار و ۵۹۱ نظامی افزایش یافته است که در ۹ بیمارستان تحت مداوا قرار گرفته اند.

بر اساس این گزارش، «برزیلای» در عسقلان با پذیرش یکهزار و ۹۴۹ نفر، « سوروکا» در بئر السبع با پذیرش یک هزار نفر و همچنین بیمارستان « ششیبا» در تل آویو با ÷ذیرش ۵۰۰ نفر از جمله بیمارستان هایی بودند که بیشترین تعداد نظامیان مجروح رژیم صهیونیستی را پذیرش کرده اند.

بر اساس گزارش این روزنامه، از ابتدای جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه تاکنون ۱۰ هزار و ۵۸۴ اسرائیلی مجروح شده اند که ۱۳۱ نفر از آنها در حین درمان جان خود را از دست داده اند و وضعیت ۴۷۱ نفر از آنها بسیار وخیم گزارش شده است .

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، گذرگاه‌ نوار غزه را بست و منطقه را بمباران کرد.