دلایل و علائم شکست صهیونیست‌ها از حماس در جنگ جاری غزه آن‌قدر زیاد است که تقریباً هر روز اعتراف‌هایی از سوی صهیونیست‌ها در این‌باره شنیده می‌شود. این‌بار دو ژنرال اسرائیلی صراحتاً از «شکست قطعی و همه‌جانبه» رژیم صهیونیستی و پیروزی حماس گفته‌اند.

اعتراف ژنرال‌های اسرائیلی به پیروزی حماس
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از کیهان، بیش از 50 روز از آغاز جنگ غزه و 6 روز از آتش‌بس موقت گذشته و اکنون که در حال مطالعه این گزارش هستید، احتمالاً یا آتش‌بس تمدید شده یا جنگ از سر گرفته شده است. در جنگ‌های مهم و سرنوشت‌ساز مثل همین جنگ غزه، تحلیل‌ها راجع به برنده یا بازنده از همان روزهای آغازین شروع می‌شود و کارشناسان نظامی به‌خصوص درجه‌داران و ژنرال‌های باتجربه، با رصد دقیق تحولات، تلاش می‌کنند تحولات را تحلیل و پیش‌بینی کنند. تا اینجای جنگ، صهیونیست‌ها در یک جبهه «پیروز مطلق» بوده‌اند و آن نقطه نیز کشتار زنان و کودکان بی‌گناه فلسطینی و بمباران خانه‌ها، بیمارستان‌ها، مدارس و کلیساهای غزه بوده است آن هم به کمک آمریکا. در میادین جنگ، اوضاع کاملاً فرق می‌کند و این فقط کارشناسان مستقل نیستند که معتقدند حماس پیروز بوده است. در این بین هستند ژنرال‌ها و درجه‌داران اسرائیلی که معتقدند، اسرائیل صددرصد شکست خورده و حماس با وجود این که تجهیزات نظامی و حمایت‌های عجیب و غریب غرب را ندارد، پیروز قطعی این جنگ بوده است. یکی از این ژنرال‌ها «اسرائیل زیو» نام دارد. کانال گروه «نجباء» در این‌باره به نقل از این ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی نوشته است: «من معتقدم در حال حاضر، اگر حماس موفق شود ادامه جنگ را متوقف کند، پیروز بیرون خواهد آمد... تحولات 7 اکتبر از سوی جهان عرب، حزب‌الله و محور ایرانی به عنوان یک دستاورد بسیار مهم تلقی می‌شود...️ حماس هم قدرت خود را حفظ کرده و فرماندهی مرکزی هنوز وجود دارد و کماکان اکثریت ربوده شده را حفظ کرده، اینها یعنی حماس به پیروزی رسیده ‌است.»

اشاره «اسرائیل زیو» به اهداف تعیین‌شده صهیونیست‌ها از حمله به غزه است که به هیچ‌یک نرسیده است یعنی، اشغال غزه و تونل‌هایش، نابودی حماس و آزادی یکطرفه اسرای صهیونیست.

سرتیپ «یوسی کوپرواسر»، رئیس پیشین بخش تحقیقات اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل نیز همین اعتقاد را دارد. او که با «بی‌بی‌سی» به گفت‌و‌گو نشسته است، ضمن تکرار اظهارات «اسرائیل زیو» اضافه می‌کند، اسرائیلی‌ها شکست فضاحت‌باری خورده‌اند: «این یک شکست فضاحت‌بار است؛ تمام نهادهای اطلاعاتی اسرائیل شکست خوردند؛ آنها این‌قدر حماس را دست‌کم گرفته بودند که اصلاً به گزارش‌های اطلاعاتی مربوط به آن توجهی نمی‌کردند.»(!)

به اعتقاد این مقام ارشد نظامی، صهیونیست‌ها تمرینات حماس برای حمله به سرزمین‌های اشغالی را که 3 سال در حال انجام بود، دیده بودند اما به دلیل نداشتن تحلیل و فهم درست از این تحولات، نتوانستند حریف جوانان فلسطینی شوند. یک افسر صهیونیست هم با تلفات بالای نظامیان صهیونیست در جریان این جنگ اشاره کرده است. تلفاتی که همواره از سوی مقامات این رژیم سانسور شده و بسیار کمتر از میزان واقعی آن اعلام شده است. صهیونیست‌ها شمار تلفات نظامی خود را چیزی نزدیک به 370 نفر اعلام کرده‌اند و شمار مجروحین‌شان را هم 1000 نفر گفته‌اند. «دیازی جدعون» افسر صهیونیستی است که معتقد است، ادامه این روند باعث «از بین رفتن اسرائیل می‌شود.»

به گفته او «مردم در اسرائیل ناراحت و عصبانی‌اند، چرا که دختران و پسران‌شان در تابوت به خانه بازمی‌گردند. مردم، در حال ترک اسرائیل هستند و پشت‌سرشان را هم نگاه نمی‌کنند. رسانه‌های جریان اصلی این مسائل را هرگز پوشش نمی‌دهند. شما نمی‌توانید از دست قدرت زیرزمین (حماس) خلاص شوید.»

از این دست موضع‌گیری‌های کارشناسی از سوی افسران و درجه‌داران صهیونیست آن‌قدر زیاد است که نیازی به بازنشر اظهارات مشابه کارشناسان غیرصهیونیست نمی‌بینیم.