هر چه به انتخابات مجلس دوازدهم نزدیکتر می‌شویم، اخبار قابل تاملی منتشر میشود، مانند دیروز که خبر رسید حزب «رزما» یا «رزمنده مدافع انقلاب اسلامی» به ریاست حسین ا... کرم اعلام موجودیت کرده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 به گفته‌ حسین ا... ‌کرم که دبیر هیأت موسس این حزب است، «جمعیت رزما برای فعالیت، مورد تایید کمیسیون ماده ۱۰ احزاب وزارت کشور قرار گرفته است.» محدوده فعالیت سیاسی این حزب مشخص نیست اما ساده‌انگاری است اگر تصور شود آنها قصدی برای فعالیت سیاسی ندارند به‌ویژه آنکه ا... کرم دیروز تاکید کرد: «ما شیفته خدمتیم نه تشنه قدرت.»

*نیاز به اخذ مجوز نداشتند

بدون شک حسین ا... کرم هر اقدامی انجام دهد در نهایت به‌نام انصار حزب‌ا... شناخته می‌شود. «حسین ا...‌کرم»، «عبدالحمیدمحتشم»، «مسعود ده‌نمکی»، «حسین سازور» و «ذبیح‌ا...‌بخشی‌زاده» معروف به حاجی بخشی تعدادی از افراد مهم و شناخته شده‌ای بودند که انصار حزب‌ا... ‌را تاسیس کردند. آنها اعتقادی به اخذ مجوز برای فعالیت‌هایشان نداشتند و بارها به تاکیدات وزارت کشور برای اخذ مجوز  توجهی نکردند چرا که معتقد بودند ماهیت اقدام آنها امر به معروف ونهی از منکر است که نیاز به مجوز ندارد، مانند سال 93 که انصار حزب‌ا... تکلیف خود را برخورد با بی‌حجابی در خیابان‌ها می‌دانست و روح‌ا... جمعه‌ای ، رئیس وقت مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور در واکنش به اقدام حزب‌ا... اعلام کرد:«دولت گرفتار عملیات روانی و فضاهایی که برای ایجاد بحران ساخته می‌شوند، نمی‌شود و ما به انصار حزب‌ا... و هر گروه دیگری هشدار می‌دهیم که باید در چارچوب قانون حرکت کنند.» اما انصار حزب‌ا... از موضع خود کوتاه نیامدند و «عبدالحمید محتشم» دبیرکل این گروه اعلام کرد که گشت‌های موتوری احتیاجی به مجوز ندارد. پس از آن رئیس قرارگاه عمار یعنی مهدی طائب در مقابل حزب‌ا... ایستاد و در واکنش به صحبت‌های دبیرکل انصار حزب‌ا... مبنی بر اینکه «انصار برای فعالیتش نیازمند مجوز نیست» می‌گوید: «به نظر نمی‌رسد این حرف جدی باشد و قطعا فعالیت بدون مجوز قانونی بی‌احترامی به قانون اساسی کشور است.»

*سرنوشت انصار حزب‌ا...:  استادی دانشگاه تا تاسیس فست‌فود

اکنون سال‌ها از این اقدامات بدون مجوز انصار حزب‌ا... می‌گذرد و هیچکدام از اعضای اصلی این جریان قائل به تکرار رفتارهای گذشته نیستند که مهم‌ترین دلیل تغییر تحولات اجتماعی است. حسین ا...کرم در دانشگاه تدریس می‌کند و نمی‌تواند در برابر پرسش‌های نقادانه دانشجویانش بی‌تفاوت باشد پس نیاز به تغییر را درک کرده است. مسعود ده‌نمکی هم که سال‌هاست با اقدامات گذشته خود خداحافظی کرده و بعضا به نقد برخی از آن رفتارها می‌پردازد. «سازور» هم که مداح است اما آنچنان قدرت تاثیرگذاری بر جامعه ندارد چنانکه  سال گذشته درباره اتفاقات آن سال اظهارکرد: «چرا پیشگامان انقلاب، علمای بزرگوار کفن نپوشیدند و به میدان مبارزه نیامدند؟» اما توجهی به این اظهارات نشد. کردمیهن، به‌عنوان چهره برجسته حمله به سفارت عربستان فست‌فود زده است. کمیل کاوه، مسئول انصار حزب‌ا... ‌اصفهان که در جریان اکران فیلم آدم‌برفی در اصفهان و حمله به سینماهای اکران‌کننده این فیلم، متهم و محکوم شده بود به کار انتشارات روی آورده است و صادق اشک‌تلخ، مسئول انصار حزب‌ا... کرمانشاه زمینی گرفته و غرفه‌بندی کرده تا نمایشگاه‌های مختلف برگزار کند.

 * حمایت «رزما» از احمدی‌نژادی‌ها

آیا رزما به‌دنبال فعالیت سیاسی است؟ او دیروز در مراسم اعلام موجودیت حزب جدیدش گفت: «ما قصد داریم که هزاران نیروی رزمنده دوران دفاع مقدس، ارزشی و انقلابی به صحنه سیاسی بیاوریم تا نقش و تاثیرگذاری خود را مانند دوران دفاع مقدس نشان دهند. امروز جنگ ما، کنارگذاشتن کهنسالان سیاسی چهل سال گذشته و آوردن جوانان به صحنه براساس بیانیه گام دوم انقلاب است. جنگ ما با یاس و ناامیدی است. ما آمدیم تا به مردم خدمت کنیم و تداوم بخش راه شهیدان در راه خدمت به ولایت باشیم. ما شیفته خدمتیم نه تشنه قدرت. هدف ما اعتلای انقلاب اسلامی است.  ایثارگری انقلابی یعنی حاکم کردن جوانان.» بنابراین تشکلی  او با هدف سیاسی راه‌اندازی شده است. ا...کرم در سال 84 به حمایت تمام قد از احمدی‌نژاد پرداخت چنانکه مرتضی نبوی در سال 92 تاکید کرد: «احمدی‌نژاد مورد حمایت بدنه‌ای از مردم و نیروهای حزب‌اللهی قرار گرفت و به طور مشخص آیت‌ا... مصباح یزدی و بدنه حزب‌ا... پشت آقای احمدی‌نژاد قرار گرفتند.» ا...کرم در سال 93 هم گفت:«من به دولت‌های نهم و دهم رای دادم و اگر بازهم احمدی‌نژاد سال 84 نامزد شود به وی رای می‌دهم. به این دلیل که وی گفتمان جهادی داشت و آن را نیز در اقدامات وی و در اجرای شجاعانه هدفمندی یارانه‌ها، مسکن مهر، سهام عدالت،کارهای گسترده عمرانی و نیز سهمیه‌بندی بنزین و گازوئیل و رساندن غنی‌سازی اورانیوم به 20 درصد می‌توان مشاهده کرد.» اکنون این سوال مطرح است که رابطه فعلی او با احمدی‌نژاد چگونه است و آیا حاضر است در صورت مذاکره با رئیس دولت‌های نهم و دهم باردیگر به حمایت از او بپردازد؟ احمدی‌نژاد از قدرت سخنوری و تاثیرگذاری بالایی برخوردار است و بعید نیست برای جلب حمایت انصار حزب‌ا... که اکنون در قامت حزب رزما فعالیت می‌کنند، ا...کرم را قانع به حمایت از یاران خودش در انتخابات مجلس کند که به احمدی‌نژادی‌های شماره 2 معروف هستند چرا که فاصله آنها با رئیس دولت نهم کمی بیش از احمدی‌نژادی‌های اصلی است. نباید فراموش کرد ا...کرم در انتخابات ریاست جمهوری 1400 بیان داشت:« تنها نامزد کاریزمای این دوره آیت‌ا... رئیسی خواهد بود» رئیسی هم در کابینه خود از بسیاری از یاران احمدی‌نژاد استفاده کرد پس پربیراه نیست حزب ا...کرم هم در انتخابات مجلس دوازدهم از یاران احمدی‌نژاد حمایت کند. از سوی دیگر ا...کرم دیروز تاکید کرد که شیفته خدمت است نه تشنه قدرت که همان شعار همیشگی احمدی‌نژاد بود. اگر رزما از یاران احمدی‌نژاد در انتخابات مجلس حمایت کند، می‌توان اذعان کرد باردیگر انصار حزب‌ا... با مردم نارمک‌نشین پیوند خوردند.