محمود احمدی‌نژاد کسی نیست که به سادگی از فضای سیاست حذف شود. او به شدت به قدرت میل دارد و برخلاف خاتمی به سادگی از قدرت کنار نمی‌رود یا مثل هاشمی به صحنه‌گردانی راضی نمی‌شود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سلام نو : همان‌طور که محمود احمدی‌نژاد گفته بود در انتخابات مجلس یازدهم فعالیتی نداشت و از مدتی پیش از انتخابات به سایه رفته بود، اما حالا با فرا رسیدن رقابت برای انتخاب رییس مجلس، بار دیگر نام او و یاران سابقش بر سر زبان‌ها افتاده است.

هرچند که هم‌چنان خبری از خود احمدی‌نژاد نیست اما نام نزدیکانش بسیار به گوش می‌رسد. صادق محصولی در حال لابی برای پایداری است.  احمد خورشیدی آزاد، پدر داماد احمدی‌نژاد در حال لابی برای علی نیکزاد است. علی نیکزاد و حمیدرضا حاجی بابایی و شمس‌الدین حسینی در کنار هم چشم به صندلی ریاست مجلس دوخته‌اند.

شمس‌الدین حسینی هرچند می‌گوید که سه سال است با رئیس سابق خود ارتباط سیاسی ندارد اما تایید می‌کند که هم‌چنان ارتباط اخلاقی و عاطفی بین آن‌‎ها برقرار است.

حسینی با تاکید بر احترامی که برای رییس جمهور سابق ایران قائل است می‌گوید که برخی به تحقیر به او و دیگر وزرای سابق دولت نهم و دهم احمدی‌نژادی می‌گویند و البته تاکید می‌کند که" این به آن مفهوم نیست که ما خدای نکرده با اسم آقای احمدی‌نژاد مشکل داریم، خیر ما به ایشان خیلی هم احترام می‌گذاریم و ایشان همچنان برای ما محترم است."

 

بهمن شریف‌زاده، از نزدیکان احمدی‌نژاد و مشایی درباره نسبت شمس‌الدین حسینی و احمدی‌نژاد می‌گوید: آقای شمس الدین حسینی قرابت‌های زیادی از نظر فکری با آقای احمدی نژاد دارد. البته خبر رفت و آمد او به دفتر آقای احمدی نژاد را نه تأیید و نه تکذیب می کنم اما آقای شمس الدین حسینی بعد از دولت احمدی نژاد رفت و آمدهایی به جلسات فکری آقای احمدی نژاد داشت و شخصیت خوش فکری است.

بسیاری معتقد هستند شمس‌الدین حسینی در نهایت به نفع نیکزاد فعالیت خواهد کرد و تلاش می‌کند ریاست کمیسیون اقتصادی را به دست بیاورد.

علی نیکزاد دیگر وزیر دولت احمدی‌نژاد است که برای ریاست مجلس فعال است که به دلیل گرایش سیاسی، سابقه مسکن مهر و البته آذری بودن امیدوار است تبدیل به جدی‌ترین رقیب محمد باقر قالیباف شود.

احمد خورشیدی که چندی پیش پیامک حمایتش از نیکزاد جنجالی شده بود معتقد است اگر حرفش در دفاع از نیکزاد برای ریاست مجلس عملیاتی نشود "یک خاندان جدیدی در جمهوری اسلامی  ظهور و رشد  پیدا می‌کند که یک تابلوی ایثارگری بالای سر دارد و هیچ کس حریفش نیست."

خورشیدی درباره دلایل خود برای حمایت از نیکزاد از جوانی نسبی، مردم‌داری و سر به زیری او سخن می‌گوید و آشنایی او با سرمایه‌گذاران را امتیاز بزرگی می‌داند. او همچنین نیکزاد را آدم جمهوری اسلامی می‌داند، نه نیروی نزدیک به احمدی‌نژاد.

اما بخش مهم حرف او این است که تایید می‌کند برای سال 1400 هم برنامه دارند. خورشیدی با تایید فعالیت برای انتخابات ریاست جمهوری می‌گوید: ۱۰۰ درصد برنامه داریم اما به موقع در مورد آن صحبت می‌کنم. برای ریاست جمهوری ۱۴۰۰ بایست همه تلاش کنیم بهترین فرد سر کار بیاید و الان زود است در مورد گزینه خاص صحبت شود.

اما امکان دارد یاران سابق محمود احمدی‌نژاد دوباره برای به قدرت رسیدن رئیس خود فعالیت کنند؟ بهمن شریف‌زاده هرچند نافی اختلاف نظر در میانه بهاری‌ها و جبهه پایداری‌ها و دیگر نیروهای اطراف احمدی‌نژاد نمی‌شود اما معتقد است تمام این نیروها عدالت‌خواه هستند در حالی که رقبای آن‌‎ها فاقد چنین ویژگی هستند.

محمود احمدی‌نژاد کسی نیست که به سادگی از فضای سیاست حذف شود. او به شدت به قدرت میل دارد و برخلاف خاتمی به سادگی از قدرت کنار نمی‌رود یا مثل هاشمی به صحنه‌گردانی راضی نمی‌شود. او در سال 1396 با وجود این که صراحتا از حضور در انتخابات ریاست جمهوری نهی شده بود در نهایت با همراهی بقایی و مشایی برای ریاست جمهوری ثبت نام کرد و طعم رد صلاحیت را چشید تا نشان دهد از کسب قدرت کوتاه نمی‌آید.