آویگدور لیبرمن خواستار اشغال جنوب لبنان، کنترل امنیتی بر شمال غزه و تخریب محور فیلادلفیا در مجاورت با مصر شد.

لیبرمن خواهان اشغال جنوب لبنان شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی از تل آویو خواست جنوب لبنان را اشغال کند، کنترل امنیتی شمال غزه را به دست گیرد و محور فیلادلفیا در مجاورت مصر را به عنوان یک نتیجه ضروری پس از جنگ نابود کند.

لیبرمن در پستی در شبکه «ایکس» تحت عنوان «روز بعد» نوشت که «هرگونه حل و فصل در مورد موضوع روز بعد باید حاوی پیام روشنی خطاب به حماس و حزب الله باشد که ما را به بازی نگیرید و این پیام اینگونه باشد که آنها بهای سنگینی را در قالب از دست دادن اراضی خود بپردازند.

وی افزود: ارتش اسرائیل باید در رودخانه اللیطانی مستقر شود، شمال نوار غزه را از نقطه نظر امنیتی کنترل کند، نوار امنیتی ایجاد کند، محور فیلادلفیا را نابود کند و آزادی عبور و مرور به مردم غزه برای رفتن به سیناء را بدهد. لیبرمن پیشبینی کرد که یک میلیون و نیم تن از ساکنان غزه وارد سیناء شوند.

لیبرمن در پست خود عنوان داشت: «هرگونه حل و فصل در مورد موضوع روز بعد باید حاوی پیام روشنی مبنی بر عدم مزاحمت برای ما باشد و این امر جز از طریق تحمیل هزینه سنگین بر آن کسانی که جنگ را علیه ما آغاز کردند، و در وهله اول حماس و حزب الله، محقق نخواهد شد. در طول تاریخ، همه طرف‌هایی که جنگ را آغاز کردند و شکست خوردند، بهای سنگینی را، قبل از هر چیز با از دست دادن اراضی‌شان پرداختند.

وی از اینکه ران درمر، وزیر امور استراتژیک اسرائیل و رئیس شورای امنیت داخلی، مدل «روز بعد» را پیش از ارائه آن به کابینه سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی به مقامات دولت آمریکا ارائه کردند، ابراز تعجب کرد.