«دانیال هانگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه سه شنبه تاکید کرد که این رژیم خواستار جنگ در دو جبهه نبوده اما هر آنچه را که برای امنیت اسرائیل لازم باشد انجام خواهد داد.

ارتش اسرائیل: غزه تسلیم شود جنگ پایان می‌یابد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

وی که در کنفرانس خبری روزانه صحبت می‌کرد، افزود: «حزب‌الله لبنان باید طبق قطعنامه بین‌المللی شماره 1701 از مرزهای لبنان دور شود و به آن می‌گوییم که بازگردد».

هانگاری در حالی از حزب‌الله می‌خواهد که به قطعنامه‌های سازمان ملل پایبند باشد که این رژیم سال‌هاست بر خلاف قطعنامه‌های سازمان‌ ملل حریم هوایی، دریایی و زمینی لبنان را نقض می‌کند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به جنگ در غزه اشاره کرد و گفت: «به محضی که غزه تسلیم شود و جنایت‌کاران را تحویل دهد، جنگ پایان می‌یابد».

وی اضافه کرد: «کابینه اسرائیل به اهداف جنگ و از بین بردن حماس پایبند است».

هانگاری گفت: «هرگز اجازه نخواهیم داد که غزه بار دیگر به سکویی برای پرتاب موشک به شهرهای اسرائیل تبدیل شود و ما هیچ جدول زمانی برای توقف شلیک موشک‌ها از غزه ارائه نداده‌ایم اما هرگز اجازه ادامه آن را نخواهیم داد».

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که روزنامه هاآرتص امروز، سه‌شنبه ۲۶ دسامبر با انتشار یادداشتی به قلم «لهلیل شوکن» درباره ناکامی ارتش اسرائیل در غزه نوشت که «هر روز اضافی در حمله زمینی، شکست را عمیق‌تر خواهد کرد».

در مقدمه گزارش هاآرتص آمده است که اسرائیل باید شکست خود را بپذیرد؛ این نبردی که در غزه آغاز شد، از ۷ اکتبر شکست خورده بود.

شوکن در ادامه نوشت که انتظار می‌رفت این نبرد وحشتناک طی چند هفته در نتیجه فشارهای بین‌المللی به پایان برسد؛ اما اکنون اسرائیل در شرایط سخت‌تری نسبت به وضعیتی که در نتیجه حمله حماس به ما وارد شد، قرار گرفته است.

این تحلیلگر اسرائیلی با تاکید بر اینکه از دل شکست هیچ دستاوردی خارج نخواهد شد، ما طی این حمله به هیچ‌کدام از اهداف اعلام‌شده ارتش از جمله بازگرداندن اسرای خود نرسیدیم.