فارس/ دو نماینده عرب حاضر در کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی تهدید کردند، اگر نخست‌وزیر این رژیم تهدیدات خود در قبال غزه یا لبنان را عملی کند، کابینه را ساقط خواهند کرد.

به لبنان یا غزه حمله شود، کابینه را ساقط می‌کنیم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«غیداء ریناوی زعبی» و «مازن غنایم» دو نماینده حاضر در کابینه ائتلاف رژیم صهیونیستی تهدید به ساقط کردن کابینه کردند.

بر اساس گزارش «النشره»، در گفت‌وگویی رادیویی از ریناوی از حزب «میرتس» پرسیده شد اگر «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تهدیدات خود درباره پاسخ جنگی به شلیک راکت از سمت لبنان یا ارسال بالن آتش‌زا از سمت غزه را عملی کند، چه نظری دارد. ریناوی پاسخ داد: نخست‌وزیر می‌داند در صورت رفتن اسرائیل به سمت جنگ سقوط خواهد کرد زیرا میرتس و فهرست مشترک احزاب عربی (القائمة العربیة الموحدة) با این موضوع موافقت نخواهند کرد.

وی ضمن اعلام اینکه وجود این دو حزب در کابینه ائتلافی، دست و پای بنت را برای رفتن به سمت جنگ می‌بندد، افزود، در صورتی که بنت گزینه جنگ را انتخاب کند کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی با خطر (سقوط) روبرو خواهد شد.

غنایم هم در این زمینه گفت، در صورت آغاز جنگ علیه نوار غزه تمام نمایندگان عرب کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی از کابینه کنار خواهند کشید. «خطوط قرمزی وجود دارد که اجازه عبور از آن را نمی‌دهیم. غزه، لبنان، مقدسات اسلامی و مسیحی در قدس خط قرمزند».

ظهر چهارشنبه هفته پیش پیش بود که رسانه‌های صهیونیستی از به‌صدا درآمدن آژیر هشدار حمله راکتی در شهرک صهیونیست‌نشین واقع در شمال فلسطین اشغالی و نزدیک مرز لبنان در پی شلیک سه فروند راکت خبر دادند.

به دنبال آن رژیم صهیونیستی از  همان روز چهارشنبه در واکنش به شلیک راکت‌هایی که مدعی شد از سمت لبنان شلیک شده، با توپخانه و نیز جنگنده چندین نوبت به جنوب لبنان حمله کرد.

مقاومت اسلامی لبنان «حزب‌الله» نیز روز جمعه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، در ساعت ۱۱:۱۵ به وقت محلی در این روز، با ده‌ها راکت‌، اراضی اطراف پایگاه‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی در مزارع شبعا هدف گرفته شد.