نماینده دائم روسیه تاکید کرد واشنگتن تمام‌ شورای امنیت را گروگان گرفته و اجازه تصمیم‌گیری به آن را نمی‌دهد.

روسیه: آمریکا در حال سرپوش گذاشتن بر رفتارهای اسرائیل است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«واسیلی نبنزیا» نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در اظهاراتی گفت که آمریکا تمام شورای امنیت را به عنوان گروگان در اختیار گرفته است تا بر اقدامات رژیم صهیونیستی سرپوش بگذارد.

وی در نشست با اعضای شورای امنیت درخصوص کشتیرانی در دریای سرخ تاکید کرد: آمریکا که درحال سرپوش گذاشتن بر رفتارهای اسرائیل است اعضای این شورا را به عنوان گروگان گرفته است و به آن‌ها اجازه نمی‌دهد که قطعنامه صادر کنند.

شورای امنیت سازمان ملل روز چهارشنبه در سایه حملات مکرر انصارالله یمن علیه کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ، نشستی فوق‌العاده در مورد امنیت کشتیرانی در مهم‌ترین آبراهه جهان برگزار کرد و از ارتش یمن خواست حملات به این کشتی‌ها را متوقف کند.

نماینده آمریکا در سازمان ملل هم در این جلسه ادعا کرد ایران با حمایت مالی از یمن، در حملات علیه کشتی‌ها در دریای سرخ نقش دارد. این دیپلمات آمریکایی تهدید خطوط کشتی‌رانی و آزادی آن در دریای سرخ را چالش جهانی توصیف کرد و از ایران خواست از یمنی‌ها حمایت نکند.

ارتش یمن بارها اعلام کرده که در راستای حمایت از غزه، تنها کشتی‌های صهیونیستی و یا کشتی‌هایی که عازم بنادر اراضی اشغالی هستند، هدف حمله قرار می‌دهد و کاری به دیگر کشتی‌ها در دریای سرخ ندارد.

ایران نیز بر استقلال گروه‌های مقاومت در منطقه و همچنین ارتش یمن در اقدامات خود تاکید کرده است.