شبکه خبری آسیا تایمز در تازه ترین گزارش خود تلاش های آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را شکست خورده و بی نتیجه توصیف کرد که با مخالفت کشورهایی مانند چین و روسیه مواجه شده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

آسیا تایمز روز شنبه نوشت: چین و روسیه دو قدرت دارای حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل، مخالفان اصلی تلاش های آمریکا برای چنین اقدامی هستند و روابط نزدیکی نیز با ایران دارند.

گزارش این رسانه به سفرهای «برایان هوک» نماینده آمریکا در امور ایران اشاره می کند که نتیجه ای نداشته است اما او می کوشد تا با این دستاویز که برداشتن تحریم تسلیحاتی ایران منطقه را به تنش می کشاند برخی از کشورهای منطقه را ترغیب به حمایت از این تلاش های واشنگتن کند.

او در جریان سفر اخیرش به منطقه خلیج فارس صراحتا اعلام کرد که «اگر شورای امنیت نتواند تا روز ۱۸ اکتبر این تحریم تسلیحاتی را تمدید کند آن زمان ایران آزادانه به خرید و فروش تسلیحات مبادرت خواهد ورزید».

آسیا تایمز اختلافات منطقه ای ایران و آمریکا را مورد توجه قرار داده اما به شکست تلاش های آمریکا پرداخته و اینکه این کشور تاکنون توفیقی برای ترغیب دیگران برای تمدید این تحریم تسلیحاتی نداشته است.

گزارش اضافه می کند: مقام های آمریکایی مدت ها است تلاش می کنند تا طوری القا کنند که برداشتن این تحریم، منطقه خاورمیانه را به خطر می اندازد اما حتی در نشستی که شورای امنیت مدتی قبل در باره این مساله ترتیب داد، چین و روسیه آشکارا با تلاش های واشنگتن در ممانعت از لغو این تحریم ها مخالفت کردند.

آسیا تایمز نوشت که «جانگ جون»  سفیر چین در سازمان ملل گفته است که تحریم تسلیحاتی ایران طبق توافق برجام باید برداشته شود و آمریکا که دیگر عضوی از این توافق بین المللی نیست حقی برای بازگرداندن مکانسیم ماشه در سازمان ملل ندارد.

این شبکه خبری تاکید کرد که از دیدگاه ناظران اینها اقدامات و تلاش هایی از سوی دولت ترامپ رییس جمهوری آمریکا برای نابود کردن برجام در روزهای پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است.