برخی چهره‌ها و رسانه‌های اصلاح‌طلب به کمک حامیان جنایت کرمان شتافته و سعی دارند نقش آنها در این عملیات را انکار کنند، از جمله آنها صادق زیباکلام بود که ادعاهایش با واکنش‌های متعددی روبرو شد.

تقلای اصلاح‌طلبان برای تبرئه اسرائیل و آمریکا از جنایت تروریستی در کرمان
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

روزنامه کیهان در این زمینه نوشته: روزنامه زنجیره‌ای هم‌میهن در حالی اصرار دارد نقش محتمل رژیم صهیونیستی در اقدام تروریستی اخیر را انکار کند که اسرائیل پیش از این در اقدامات تروریستی علیه ایران به همراه آمریکا نقش‌آفرین بوده است. 

هم‌میهن نوشت: «ابتدا بنابر عادت معمول، آمریکا و اسرائیل در مظان اتهام قرار گرفتند اما وزارت خارجه آمریکا با فاصله کمی از حمله، انفجارهای کرمان را هولناک خواند و با بازماندگان این حادثه ابراز هم‌دردی کرد. اسرائیلی‌ها نیز موضعی رسمی درخصوص این حمله نگرفتند. در نهایت داعش با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت این انفجار را برعهده گرفت». 

تحلیل مغالطه‌آمیز هم‌میهن چنین وانمود می‌کند که داعش و دیگر گروه‌های تروریستی مزدور، مستقل از آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند و اثبات نقش آنها به معنای نفی نقش آمریکا و رژیم صهیونیستی در جنایت تروریستی اخیر می‌باشد و حال آن که بقایای داعش، نقش گروه پیمانکار مزدوری را دارند که پروژه می‌گیرد و به اجرا می‌گذارد. به همین دلیل هم داعش در عراق و سوریه مورد حمایت و تجهیز و پشتیبانی آمریکا بود و هرگز سراغ جنگ و ترور علیه آمریکا و اسرائیل نرفت.