رئیس جمهور گفت: دولت به دنبال اولویت‌بندی کمبودها، مشکلات و سپس حل آن‌ها با کمک مسئولان، فرهیختگان و مردم استان ها است.

رئیسی: دولت به دنبال الویت‌بندی حل مشکلات با کمک فرهیختگان است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه در ادامه سفر دولت مردمی به شهرستان‌های استان تهران، در دیدار جمعی از اقشار و منتخبین شهرستان فیروزکوه، با بیان اینکه مناطق اطراف تهران در حد یک استان ظرفیت دارد، خاطرنشان کرد: سفر به استان‌ها محدود به مراکز استانی نیست و در این مدت توفیق داشتم از اطراف تهران که هر منطقه‌اش یک استان محسوب می‌شود، بازدید کنم.

رئیس جمهور افزود: اطراف تهران زمینه‌ها و ظرفیت‌های بسیار خوب و مردم عزیزی دارد که باید به آن‌ها توجه کرد و اگر هم کمبودی وجود دارد،‌ باید برطرف شود.

بنای دولت حمایت از دامداران و کشاورزان است

رئیسی ادامه داد: کشاورزی در فیروزکوه از موضوعات دارای اهمیت است و باید برای آن سرمایه‌گذاری کرد، این سرمایه‌گذاری ایجاب می‌کند محصول با کیفیت تولید شود و در مقابل کشاورزان هم نباید دغدغه فروش، تبدیل محصول کشاورزی و آب را داشته باشند.

وی تاکیدکرد: با توجه به زمینه‌های مناسب برای کشاورزی و دامداری در شهرستان فیروزکوه، بنای دولت حمایت از این ۲ بخش است.

رئیس جمهور با بیان اینکه سرکشی دولت به شهرستان ها و طرح ها برای بهره برداری و افتتاح نیست بلکه برای بررسی مشکلات پروژه های متوقف شده و نیمه تمام است، گفت: نهضت به سامان رساندن پروژه های نیمه تمام در دستور کار است و ساماندهی طرح ها برای دولت مهم است.

رئیسی اضافه کرد: سد «نم‌رود» باید سریعا مشکلاتش رفع شود تا آبگیری کامل سد انجام و منافع آن شامل مردم شود.

وی ادامه داد: کار این سد از سال ۸۴ آغاز شده و نباید تا الان طول می کشید اما اکنون دولت با بررسی‌های کارشناسی مقرر کرد حداکثر تا یک سال دیگر کارهای این سد انجام‌ و آماده بهره برداری کامل شود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه حوزه سلامت برای دولت بسیار مهم است و اقدامات خوبی در این دولت صورت‌گرفته، اظهارکرد: بیمارستان ها و درمانگاه هایی که مدتها از ساخت آن گذشته بود در این دولت تکمیل و به بهره برداری رسید مانند بیمارستان ۳۰ ساله شهریار.

وی افزود: یکی از زمینه و زیر ساخت های مهمی که برای مهمان پذیری مهم است حوزه سلامت و درمان است و این برای فیروزکوه در دستور کار است. 

رئیسی تصریح کرد: مهم ترین سرمایه ما نیروی انسانی کار آمد است که بیشتر از هر سرمایه ای اهمیت دارد و جوانان این‌منطقه نیروی انسانی کارآمدی هستند که باید از ظرفیت آنها برای رشد و توسعه منطقه استفاده شود.

حضور مردم در عرصه‌های مختلف مهم‌ترین مؤلفه قدرت و اقتدار کشور

رئیس جمهور، فعال شدن اقتصاد گردشگری در منطقه فیروزکوه را از برنامه های دولت برشمرد و گفت: تحقق این امر موجب ایجاد اشتغال و ثروت می شود. 

کار مردم باید سریع و دقیق انجام‌ شود؛ مراقب باشید مراجعه‌ی آنها به شما جنبه عادی پیدا نکند و صدای کسی که حقی را می طلبد برایتان عادی نباشد چرا که ادامه این رویه کار را سخت‌ می‌کندوی افزود: با توجه به صنایع خوب و فعالی که در این منطقه وجود دارد، تامین زیرساخت‌های صنعتی برنامه دیگر دولت در این‌ منطقه خواهد بود.

رئیسی همچنین به موضوع تعریف درست و منطقی حریم رودخانه در شهرستان فیروزکوه به عنوان یکی از مطالبات مهم مردم شهرستان فیروزکوه اشاره کرد و گفت: رویکرد دولت، همواره حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی کشور بوده و قطعاً ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها از نظر ما غیرقانونی است، اما باید به جهت بهره‌مندی مردم از این منابع طبیعی، تعریفی درست و منطقی نسبت به حریم رودخانه‌ها داشته باشیم که این موضوع در دستور کار دولت خواهد بود.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود در جمع اقشار و منتخبین شهرستان فیروزکوه، حضور مردم در عرصه‌های مختلف را پشتوانه عظیم برای انقلاب اسلامی، اجرای سیاست‌های جمهوری اسلامی و پیشبرد اهداف نظام دانست و افزود: بی‌تردید قدرت نظامی، توان علمی و فناوری و پیشرفت‌های اقتصادی از جمله مؤلفه‌های قدرت‌افزایی برای کشور است، اما مهم‌ترین مؤلفه قدرت و اقتدار کشور حضور مردم در عرصه‌های مختلف در حمایت از نظام و رهبری است و قدردانی از این مردم همیشه در صحنه و وفادار توجه به خواست آنان است.

دل مردم با سخن شاد نمی‌شود

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش خطاب به مسئولان تاکیدکرد: کار مردم باید سریع و دقیق انجام‌ شود و کارها باید با روحیه جهادی و بسیجی به ثمر بنشیند چرا که عادی شدن فعالیت ها ممکن است هر مسئولی را آن قدر احاطه کند که دچار روزمرگی شود و این از آفات کار اداری و سازمانی است. 

رئیس جمهور تصریح کرد: مراقب باشید مراجعه‌ی مردم به شما جنبه عادی پیدا نکند و صدای کسی که حقی را می طلبد برایتان عادی نباشد چرا که ادامه این رویه کار را سخت‌ می‌کند.

وی اظهارکرد: زمانی که در دستگاه قضا بودم تاکید داشتم که اگر کسی دادخواهی کرد نباید دادخواهی او عادی تلقی شود؛ دل مردم با سخن شاد نمی شود، با عمل و اقدام است که دل آنها شاد خواهد شد و باید با اقدام و عمل  تلاش کرد گره‌ها باز شود