رییس جمهور سابق آمریکا گمانه‌زنی‌ها درباره انتخاب سفیر اسبق این کشور در سازمان ملل متحد به عنوان معاون اول وی در صورت پیروزی در انتخابات ۲۰۲۴ را رد کرد.

اقرار ترامپ به انتصابات سفارشی در دوران ریاست جمهوری
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از نیویورک‌پست، دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا می‌گوید که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور، قرار نیست که نیکی هیلی، دیگر نامزد جمهوری‌خواه را به عنوان معاون اول خود انتخاب کند.

اظهارات نامزد ۷۷ ساله انتخابات ریاست جمهوری پیش روی آمریکا پس از آن مطرح شده است که هیلی در گفت‌وگوی کوتاه با یکی از رای‌دهندگان نیوهمپشایر گفته بود که گزینه معاون اولی ترامپ «روی میز» نیست.

نامزد پیشتاز جمهوری‌خواهان در جریان یک گردهمایی در کنکورد با اشاره به دوران فعالیت هیلی به عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل در دوره نخست ریاست جمهوری ترامپ گفت: کارش خوب بود اما گزینه مناسبی برای ریاست جمهوری نیست.

وی افزود: حالا هم وقتی چنین حرفی می‌زنم احتمالاً بدین معناست که او قرار نیست به عنوان معاون اول انتخاب شود. منظورم این است که وقتی حرف‌های مشخصی را به زبان می‌آورید، به نوعی تکلیف را مشخص می‌کنید. نمی‌توانم بگویم که او گزینه مناسبی برای معاون اولی نیست و اندکی بعد بگویم «خانم‌ها و آقایان با افتخار اعلام می‌کنم که این آدم را انتخاب کرده‌ام!

رییس جمهور سابق آمریکا همچنین فاش کرد که یکی از دلایل انتخاب هیلی در سال ۲۰۱۶ برای فعالیت در دولتش این بوده است که قصد داشته هنری مک‌مستر، معاون فرماندار وقت کارولینای جنوبی یعنی هیلی را در راس ایالت نخل‌ها بگمارد.

وی با اشاره به انتصاب مک‌مستر به سمت فرماندار کارولینای جنوبی در ژانویه ۲۰۱۷، اضافه کرد: با جابه‌جایی هیلی، هنری مک‌مستر فرماندار کارولینای جنوبی می‌شد. او در طول مسیر همیشه کناروم بود و لطفش را جبران کردم!

نامزدهای پیشتاز در انتخابات اولیه حزب جمهوری‌خواه از دیرباز حدس می‌زدند که هیلی به‌دنبال معاونت ریاست جمهوری پس از پیروزی ترامپ است. هیلی همواره گفته است که نمی‌خواهد نفر دوم باشد اما مستقیماً هم نگفته که در صورت مطرح شدن این پیشنهاد از جانب ترامپ، آن را رد خواهد کرد.

وی در تازه‌ترین اظهارنظر دراین‌باره گفت: از همان ابتدا گفتم که برای بازی کردن نقش نفر دوم وارد انتخابات نشدم. نمی‌خواهم معاون هیچ کسی باشم. این موضوع منتفی است. همیشه گفته‌ام که آنها بازی به‌راه انداخته‌اند و من قصد ندارم وارد بازی آنها شوم.