نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: کاندیداهای ریاست جمهوری وعده‌هایی را به مردم بدهند که بتوانند از عهده آن برآیند. باید در میدان عمل مشخص شود که تا چه اندازه توان انجام این کار را دارند.

توصیه ی پزشکیان به نامزدهای انتخابات
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«مسعود پزشکیان» با تشریح فضای رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری و رویکرد اصلاح طلبان در انتخابات اظهار کرد: بعید می‌دانم اصلاح طلبان از عبدالناصرهمتی حمایت کنند، زیرا روند تایید صلاحیت نامزدها، چینش را به گونه‌ای شکل داده که مردم به سختی پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند. وقتی مشارکت حداکثری در جریان انتخابات ۱۴۰۰ شکل نگیرد،‌ طرف مقابل رای مشخصی دارد و با این رای می‌تواند در صحنه رقابت پیروز شود.

پزشکیان با اشاره به مناظرات انتخاباتی ریاست جمهوری نشان کرد: چینش مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۵ به ۲ است. نکته دیگر اینکه این دو نفر هم با هم هماهنگ نیستند، اما در جبهه مقابل نوعی یکدستی و هماهنگی مشاهده می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا همتی و مهرعلیزاده را کاندیدای اصلاح طلبان می‌دانید؟ گفت: هر مسلمان واقعی باید به دنبال اصلاحات باشد، اگر شخص بگویید من می‌خواهم اصلاحات انجام دهم اصلاح طلب است، بنده معتقدم همه پیامبران  برای اصلاحات و اجرای عدالت آمدند. در مملکت ما عدالت وجود ندارد اگر می‌خواهید عدالت را اجرا کنید باید اصلاحات انجام دهید.

پزشکیان با توجه به مغفول ماندن کرونا و تحریم در سوالات مناظرات ریاست جمهوری گفت : به نظر می‌رسد این مسائل دغدغه آنها نیست، نوع سوالات فاقد جذابیت است و نمی‌توان در ۳ دقیقه مشکلات مملکت را تحلیل کرد. حتی نخبگان اقتصادی هم نمی‌توانند به سادگی در این مدت در مورد مسائل اقتصادی مردم را قانع کنند.

نماینده مردم تبریز در مجلس همچنین درباره وعده‌های نامزدهای ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: نامزدی می‌گوید من مشکل بیکاری در کشور را حل می‌کنم، معلوم نیست با کدام منابع و روش می خواهد این مساله را حل کند. نامزدی دیگری می‌گوید می‌خواهم با کشورهای منطقه ارتباط برقرار کنم؟ کشورهای منطقه حرف شما را گوش می‌دهند یا آمریکا را؟ کشوری که حجم مبادلات اقتصادیش با ایران یک میلیارد دلار است و با آمریکا ۱۰۰ میلیارد دلار  چگونه می‌خواهد روابطش را  با شما توسعه دهد.

وی اظهار کرد: کاندیداهای ریاست جمهوری وعده‌هایی را به مردم بدهند که بتوانند از عهده آن برآیند وقتی حرف می‌زنید باید در میدان عمل مشخص شود که تا چه اندازه توان انجام این کار را دارید.

پزشکیان تصریح کرد: در شرایط فعلی سخت است که برنامه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری برای حل بحران‌های کشور از جمله اشتغال و بیکاری به نتیجه مطلوب برسد، اما خوشحال می‌شویم آنها بتوانند این اقدامات مهم را انجام دهند.

نماینده مردم تبریز خاطرنشان کرد: علت اینکه مردم از ما دور شده‌اند و جناح‌های سیاسی کشور اعم از چپ و راست را قبول ندارند این است که چیزی از ما مسوولان ندیدند و چیزی که دیدند دعوای جناح‌های سیاسی بر سر قدرت بوده است.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس راهکار برون رفت کشور از وضعیت فعلی را بازی دادن همه گروه‌های سیاسی در قدرت دانست و گفت: برای سهیم شدن در قدرت باید چپ و راست، مذهبی و غیرمذهبی، همه را بر اساس عدالت بازی دهیم، هر کس توانایی بیشتری دارد باید قدرت بیشتری داشته باشد و مسوولیت در دست بگیرد نه کسی که از جناح من و بله قربان گو است.

وی افزود: اگر عدالت در کشور پیاده شود مشکلات مملکت حل می‌شود، اگر عدالت پیاده شود جایگاه برخی تغییر می‌کند باید بپذیریم و حق را به حقدار بدهیم تا مملکت درست شود، البته تا سیستم درست نشود، مشکلات مملکت حل شدنی نیست.

پزشکیان در انتقاد به رد صلاحیتش در انتخابات ریاست جمهوری گفت: شورای نگهبان باید برای تایید یا رد صلاحیت افراد، شاخص تعیین کند و بگوید به چه دلیلی این افراد تایید صلاحیت یا رد شده‌اند. بنده معتقدم در رد صلاحیت‌ها شاخصی وجود نداشته و اگر وجود داشته ذهنی بوده و بر اساس عدالت و حق نبوده است.