قیمت خودرو امروز، جمعه، 6 بهمن 1402، هیچ تغییری تجربه نمی‌کند. با آغاز دوباره معاملات امروز، بازار خودروهای داخلی و مونتاژی روند آرامی به خود گرفته و تمامی محصولات بازار، بدون نوسان نسبت به روز گذشته خرید و فروش می‌شوند.

قیمت خودرو سکته کرد | قیمت خودروهای داخلی در بازار امروز اعلام شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

قیمت خودرو امروز، جمعه 6 بهمن 1402 هیچ تغییری نسبت به روز گذشته ندارد. همه محصولات داخلی و مونتاژی در ثبات کامل به سر می‌برند که دلیل اصلی آن، تعطیلی بنگاه‌های خرید و فروش خودروست.

نرخ دلار در روزهای گذشته باز هم بالاتر رفت و شنیده‌ها حاکی از آن است که علی‌رغم تعطیلی بازار، دلار تا مبالغ 55 هزار تومان و بالاتر هم مبادله می‌شود که تأثیر آن با افزایش قیمت خودرو از روز آینده قابل مشاهده خواهد بود.

 با توجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، قیمت خودرو امروز وضعیت آرامی را تجربه می‌کند.

کوییک دنده‌ای R از هاچ‌بک‌های اقتصادی شرکت سایپا محسوب می‌شود که طی هفته‌های گذشته افت جزئی داشته، اما امروز بدون تغییر روی نرخ 390 میلیون تومان معامله می‌شود.

مطالعه بیشتر: قیمت خودرو امروز، ۲ بهمن ۱۴۰۲/ پراید با رشد ۴۵ میلیونی از کوییک گران‌تر شد!

شاهین G از سدان‌های لوکس و رده بالای سایپا به شمار می‌رود که از هفته گذشته تغییر چندانی ندارد. این خودرو امروز بدون تغییر و با 664 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

سمند سورن پلاس بنزینی یکی از سدان‌های پرطرفدار ایران خودرو به شمار می‌رود که هیچ تغییری نداشته و با قیمت 664 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پژوپارس LX TU5 از هم رده‌های سمند سورن بوده اما به دلیل محبوبیت بیشتر در بازار، از قیمت بالاتری نیز برخوردار است. این خودرو همانند روز گذشته با نرخ 728 میلیون تومان معامله می‌شود.

قیمت خودروهای مونتاژی نیز همانند داخلی‌ها، هیچ تغییری ندارد.

ام‌وی‌ام X22 دنده‌ای اسپرت لاکچری ارزان‌ترین کراس‌اوور مونتاژی در بازار محسوب می‌شود که با نرخ 770 میلیون تومانی روز گذشته درحال معامله است.

جک J4 آپشنال یکی دیگر از خودروهای اقتصادی و مونتاژی بوده که توسط کرمان موتور تولید می‌شود. این خودرو نیز با قیمت 840 میلیون تومانی هفته گذشته خرید و فروش می‌شود.

فیدلیتی پرایم پنج نفره از کراس‌اوورهای مونتاژی بهمن موتور بوده که همانند دیگر خودروهای بازار، با نرخ یک میلیارد و 810 میلیون تومان روز گذشته خرید و فروش می‌شود.

هایما 8S که از جدیدترین خودروهای مونتاژی ایران خودرو به شمار می‌رود که امروز، بدون تغییر نسبت به روز گذشته و با قیمت یک میلیارد و 780 میلیون تومان معامله می‌شود.

پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته آینده

عمادالدین جعفری، کارشناس بازار خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز بیان کرد: به دلیل تلاش‌های گسترده دو خودروساز دولتی مبنی‌بر افزایش التهاب در بازار خودرو، قیمت خودروها هم‌چنان افزایش یافته و حفظ شده است. طی هفته گذشته خودروی پژو پارس افزایش قیمت نسبتاً شدیدی داشت که عمده دلیل آن، توقف تولید این خودرو و بلاتکلیفی حدود 100 هزار خریدار پژو پارس در طرح پیش‌فروش بود.

وی ادامه داد: خرید و فروش چندانی در بازار خودرو صورت نمی‌گیرد، اما طی دو هفته گذشته قیمت‌ها افزایشی گزارش می‌شد که صعود نرخ ارز هم مزید بر علت آن بود. هفته آتی نیز احتمال می‌رود که قیمت‌ها به همین صورت باقی بماند؛ اگرچه به بازار شب عید نزدیک هستیم اما خرید و فروش همانند سال‌های گذشته نخواهد بود. چرا که خودروسازان خصوصی با راه‌اندازی طرح‌های متنوع فروش فوری و اقساطی، توانستند جور خودروسازان دولتی را بکشند و بازار را تا حدودی کنترل کنند.