قیمت خودرو در بازار امروز 3 بهمن اعلام شد.

قیمت خودرو کولاک کرد | افزایش قیمت خودرو در بازار امروز
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

اکثر خودروها در بازار خودرو امروز کاهش قیمت شدیدی را نسبت به روزگذشته تجربه می‌کنند و در سراشیبی کاهش قیمت قرار گرفته‌اند. انتشار اخبار پیاپی در خصوص واردات خودرو و قرارگیری محصولات مختلف در سامانه جامع فروش خودروهای وارداتی از عوامل روند نزولی بازار شناخته می‌شوند.

قیمت خودرو امروز سه‌شنبه 3 بهمن 1402، کاهشی گزارش می‌شود. اکثر محصولات در بازار خودرو امروز نسبت به روزگذشته کاهش قیمت را تجربه می‌کنند که این کاهش قیمت شدید در برخی محصولات حیرت‌ انگیز است.

طی دو هفته اخیر با توجه به انتشار اخبار پیاپی درباره واردات خودرو و قرارگیری خودروهای متعدد در سامانه جامع فروش خودروهای وارداتی، آغاز ثبت‌نام محصولات خودروسازان بخش خصوصی و اخبار منتشرشده درباره عرضه 120 هزار دستگاه خودرو از سوی خودروسازان دولتی، شائبه کمبود خودرو را از بین برده و باعث کاهش استرس قیمتی بازار خودرو شده است.

البته دستور رئیس دولت مبنی بر لغو مجوز عرضه 120 هزار دستگاه خودرو با قیمت پنج درصد کمتر از حاشیه بازار نیز در این کاهش قیمت‌ها بی‌تاثیر نبود و تا حدودی خیال مصرف‌کنندگان بازار خودرو را از بابت افزایش قیمت‌ها آسوده کرد. اما مسلما افزایش قیمت خودرو در آینده امری ناگزیر خواهد بود و این‌گونه سیاست‌های کنترل و کاهش قیمت آن هم در بازار و صنعت سیاست‌زده خودرو بیشتر رنگ و بوی انتخاباتی دارد.

بازار خودروهای داخلی در دو بخش قیمت‌گذاری و حضور مشتریان در بازار چشم‌انتظار سرنوشت خودروهای وارداتی است، اما با توجه به عرضه 120 هزار دستگاه خودرو از سوی خودروسازان دولتی و غیبت خریداران در بازار، دیگر رمقی در تن بازار خودرو برای افزایش قیمت باقی نمانده است. 

امروز در بازار خودروهای داخلی هیچ‌گونه افزایش قیمتی اتفاق نیفتاده و بیشتر محصولات مورد بررسی روند نزولی دارند.

تارا دنده اتوماتیک  V4 گران‌ترین خودرو سدان ایران‌خودرو که با قیمتی فراتر از یک میلیارد و 50 میلیون تومان در روزهای گذشته قیمت‌گذاری می‌شد، امروز کاهش قیمت 23 میلیون تومانی را به نام خود ثبت کرد و در بازار 1.050 میلیون تومان ارزش‌گذاری شد.

دیگر عضو گروه خانواده تارا یعنی تارا دنده اتوماتیک V2 نیز با کاهش قیمت 27 میلیون تومانی مواجه بود و نهایتا در بازار با قیمت 882 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

رکورددار کاهش قیمت در بازار خودرو امروز 3 بهمن 1402 خودرو پژو 207 سقف پانارومیک دنده اتومات است که 37 میلیون تومان نسبت به قیمت‌های اعلام شده از سوی سایت کارنامه در روز گذشته ارزان‌تر شده است و در بازار خودرو با قیمت 935 میلیون تومان معامله می‌شود.

دو عضو باقی‌مانده روی خطوط تولید ایران‌خودرو از گروه خانواده دنا یعنی دنا پلاس توربوشارژ دنده‌ای و دنا پلاس توربو دنده اتوماتیک نیز هر کدام به ترتیب 869 میلیون تومان و 935 میلیون تومان در بازار قیمت گذاری شدند که این دو محصول نسبت به روز گذشته کاهش قیمت 13 میلیون تومانی را به نام خود ثبت کردند.

در گروه خانواده پژو دو محصول پژو 206 تیپ 2 و پژو 207 دنده اتوماتیک نیز با کاهش قیمت 6 میلیون تومانی نسبت به روزگذشته اعلام قیمت شدند که در نهایت این دو محصول با قیمت‌های 540 و 802 میلیون تومان در بازار میان مصرف‌کنندگان داد و ستد شد.

اما برخلاف محصولات شرکت خودروسازی ایران‌خودرو که در بازار با کاهش قیمت‌های شدیدی مواجه است، قیمت محصولات گروه خودروسازی سایپا نسبت به روزگذشته ثابت است و تنها در مورد دو خودرو ساینا S دنده‌ای و دنده اتوماتیک کاهش قیمت گزارش می‌شود. این دو محصول کاهش قیمت هفت میلیون و دو میلیون تومانی را به نام خود ثبت کردند و در نهایت نیز با قیمت 400 میلیون و 480 میلیون تومان در بازار خودرو به فروش رسیدند.

در بازار خودروهای مونتاژِی صدرنشین افزایش و کاهش قیمت، محصولات شرکت مدیران خودرو هستند که با توجه به ثبت‌نام خودروهای این شرکت در روز جاری انتظار می‌رود قیمت این محصولات در روزهای آینده با کاهش قیمت همراه شود.

خودرو X55 مدل 1402 و آریزو 5 دنده اتومات مدل 1400  با افزایش قیمت 20 میلیون تومانی نسبت به روز گذشته در بازار خودرو اعلام قیمت شدند که احتمال کاهش قیمت آن‌ها در روزهای آینده وجود دارد.

خودرو آریزو 6 پرو شرکت فونیکس که زیر مجموعه شرکت مدیران خودرو است نیز با کاهش قیمت 58 میلیون تومانی نسبت به روز گذشته پرچمدار کاهش قیمت در این بخش از بازار است، این خودرو نهایتا با مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون تومان در بازار ارزش‌گذاری شد.

در ادامه همچنین دو خودرو تیگو 7 پرو شرکت فونیکس و خودرو دیگنیتی پرایم محصول شرکت بهمن موتور هر کدام به ترتیب با کاهش قیمت هفت میلیون و چهار میلیون تومانی در بازار رو به رو شده و هر کدام به تفکیک با قیمت نهایی یک میلیارد و 790 میلیون و یک میلیارد و 920 میلیون تومان در بازار میان خریداران و فروشندگان قیمت گذاری شدند.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

عرضه خودروهای مونتاژی به صورت پلکانی و خبر عرضه خودروهای وارداتی در بازار، زهر افزایش قیمت و ورود نقدینگی به بازار خودرو را موقتا گرفته است؛ اما آن‌چه در این میان مغفول مانده زیان‌ده بودن صنعت خودرو و عدم توانایی تولید در این صنعت با شیوه قیمت‌گذاری دستوری است که دیر یا زود موجب رهاشدن فنر کنترل قیمت بازار از دست دولتمردان می‌شود؛ مگر آن‌که تدبیری در خلال آرامش بازار برای صنعت از پای درآمده بیندیشند.