یک تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: نیروهای معاند با جمهوری اسلامی به وسیله لابی‌ صهیونیست‌ها به کنفرانس مونیخ دعوت شدند.

کنفرانس مونیخ مشروعیت خود را از دست داده است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: نشست سالانه کنفرانس مونیخ در حالی برگزار شد که برخلاف انتظار همه مردم جهان این نشست به جای آنکه به جنایات صهیونیست‌ها در غزه بپردازد، مدام علیه ایران موضع‌گیری کرد.

حسن هانی‌زاده، تحلیلگر مسائل سیاست خارجی، درباره آنچه در این دوره از کنفرانس مونیخ گذشت، به «مثلث‌آنلاین» گفت: «کنفرانس مونیخ در سال جاری به نشستی علیه ایران تبدیل شد. در گذشته این نشست به بررسی مهم‌ترین رخدادهای سیاسی سال می‌پرداخت و راه‌حل‌هایی ارائه می‌داد اما حالا و باتوجه به جنایات صهیونیست‌ها در حق مردم غزه و حمایت قدرت‌های غربی از نسل‌کشی در غزه، کنفرانس مونیخ با هدایت همان کشورهای غربی سعی کرد که افکار عمومی را از موضوع غزه منحرف و به سمت ایران بچرخاند».

او ادامه داد: «در این کنفرانس افراد ضد ایرانی هم حضور داشتند و اتهام‌هایی را علیه ایران مطرح کردند و باز هم شاهد ادعاهای بی‌اساس و تکراری معاندین بودیم. واقعیت این است که نشست مونیخ دیگر مشروعیت خود را از دست داده است و به تریبونی برای همراهی با رژیم صهیونیستی تبدیل شده است».

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی همچنین بیان کرد: «به جز دو سال اخیر در گذشته هرگز سابقه نداشته است که نیروهای معارض با دولت قانونی و مستقر یک کشور به کنفرانس مونیخ دعوت شوند اما حالا می‌بینیم که با لابی صهیونیستی نیروهای معاند با جمهوری اسلامی به این نشست دعوت می‌شوند».

هانی‌زاده در پایان گفت: «اینکه یک خانمی که سال‌هاست علیه ایران کار می‌کند به نشست مونیخ دعوت شود نشان از سیاسی‌کاری این نشست دارد. از سوی دیگر بسیار عجیب است که چنین افرادی دعوت می‌شوند اما از دولت مستقر و قانونی ایران دعوت نمی‌شود که همه اینها نقض قواعد خود کنفرانس مونیخ است».